Cyklista so zdravym rozumom sa tam podla mna nevyskytne. Otazkou ale je, na co je tam potom ten chykloprud.
scarinko Presne pre to, aby tam autobus nesiel 10min ma ten zvlast pruh, kde ziadna zapcha nema co byt. Ak tam je zapcha tiez tak niekto porusil predpisy a isiel v autobusovom pruhu. Alebo tam je cykista a robi zapchu.

Opravte ma ak sa mylim, ale vozidlo moze opustit vyhradeny pruh len ak ma v nom prekazku, cyklista prekazkou nieje. Cize autobus ho predchadzat cez vedlajsi pruh nesmie, bez ohladu na to, ci tam je plna alebo prerusovana ciara. Rovnako ako osobne auto nesmie predbiehat cez autobusovyu pruh.
29.06.2022 - 15:13:26
00
takto, jazdím bežne v cyklopruhu napr v lamači. Ešte sa za mnou autobus nevliekol 15 km/h a nespôsobil som katastrofu, pričom tam býva slušne hustá premávka. Čo s toho vyplýva? Riešiš sprastosti
29.06.2022 - 15:21:28
03
pocul si uz o taxikoch? inych autobusoch? trolejbusoch

ja tadial tiez chodim ak idem napr na stanicu ale nikdy som tam problem nemal
29.06.2022 - 15:22:12
00
Cyklista v zdieľanom jazdom pruhu s MHD ťažko môže robiť zápchu. Môže byť tak max. pomalší účastník dopravy. Celý tento paškvil na Štefánikovej a Záhradníckej je nedomyslený. Ak chceme mať takéto zdieľané pruhy po meste, tak by sa mali rozšíriť cca o 1 meter naviac na úkor ľavého pruhu. Aj tak sú v meste zbytočne široké tie stredné a ľavé pruhy. Tým stačí šírka 2,5 m maximálne. Aspoň to nebude zvádzať v meste k rýchlej jazde, keďže tá psychológia užšieho pruhu je účinná na dosratosť vodičov. Takže ak sú stredný a ľavý pruh široké 3 m a viac tak im ubrať na tých 2,5 m a ten 1 m a viac ušetrených pridať buspruhu a takto môžeme urobiť zdieľané pruhy bus/bicy na celej Brnianskej a Prievozskej a časti Pražskej a Lamačskej bez toho aby musel vodič MHD opúšťať pri predchádzaní jazdný pruh.
29.06.2022 - 15:23:27
02
tr3mp je to len otázka času, kým to ľuďom príde. Tento rok, odkedy je tá novelizácia s odstupom som išiel 6x cez Strečno a 2x som tam stretol cyklistov. Za 5 rokov predtým som nestretol ani 1 cyklistu. Môže to byť náhoda, že predtým som nestretol cyklistov a pritom tam reálne jazdili a teraz som na nich narazil alebo môže to byť aj efekt novelizácie.
29.06.2022 - 15:24:12
00
Kenai napísal:
Opravte ma ak sa mylim, ale vozidlo moze opustit vyhradeny pruh len ak ma v nom prekazku, cyklista prekazkou nieje. Cize autobus ho predchadzat cez vedlajsi pruh nesmie, bez ohladu na to, ci tam je plna alebo prerusovana ciara. Rovnako ako osobne auto nesmie predbiehat cez autobusovyu pruh.


OK opravujem sa sam. Autrobus moze predchadzat cez vedlajsi jazdny pruh. Dokonmca za istych okolnosti aj osobne auto moze predchadzat cez autobusovy. Cize ta znacka by asi nemala byt okruhla ale skor hrantata informativna. Totiz zakon: Vodiči vozidiel, pre ktorých je vyhradený jazdný pruh určený, sú povinní vyhradený jazdný pruh použiť prednostne.

lapaloma
Nesuhlasim s tebou, ale zaver mas spravny. To co tam vytvorili je sprestost a ano, ja ju riesim.
29.06.2022 - 15:33:59
00
Kenai napísal:
OK opravujem sa sam. Autrobus moze predchadzat cez vedlajsi jazdny pruh. Dokonmca za istych okolnosti aj osobne auto moze predchadzat cez autobusovy. Cize ta znacka by asi nemala byt okruhla ale skor hrantata informativna. Totiz zakon: Vodiči vozidiel, pre ktorých je vyhradený jazdný pruh určený, sú povinní vyhradený jazdný pruh použiť prednostne.

lapaloma
Nesuhlasim s tebou, ale zaver mas spravny. To co tam vytvorili je sprestost a ano, ja ju riesim.


A este jedna vec, vytlcte si prosiom z hlavy, ze to ze sa nieco nestalo, alebo to, ze to nejako funguje, znamena, ze je dane riesenie v poriadku.
Ak by som totiz tento argument pouzil inde, tak dole vsetky znacky obmedzujuce rychlost. Ved pre prekrocenie rychlosti sa tam bezne nehody nestavaju, tak na co to riesit? Na co dat pokutu niekomu co ide 201km/h po dialnici, ved nic nesposobil, ziadna skoda sa nstala, nikto neumrel, nikto nepotratil..... svet sa nezrutil....
29.06.2022 - 15:37:49
00
tak to teda pŕ. Ak niečo funguje, tak je to a priori správne aj keď sa to nejakým puristom bude zdať nezákonné/zlé/či inak odporné
29.06.2022 - 15:47:06
00
Tak to sa na 100% zhodneme. Stale vravim ze postihovat nieco, cim nikomu nevznikla ziadna ujma je amoralne. Cize cele meranie rychlosti. Pokutujes niekoho, co nikomu nesposobil nejaku skodu na zkalade toho, ze niekto iny niekedy v minulosti sposobil skodu a spaja ich podobna rychlost. A to je este tiez optimisticke.
Realnejsie je pan vodic tu nam zaplate, lebo niekto iny, niekde inde, niekedy inokedy, niekoho zrazil a obaja mate auto.
29.06.2022 - 16:12:42
00
Kenai napísal:
Cyklista so zdravym rozumom sa tam podla mna nevyskytne. Otazkou ale je, na co je tam potom ten chykloprud.


Keď už nič iné, Štefánikova je normálna ulica, minimálne ten človek, ktorý na nej býva alebo má iný cieľ cesty, tam pôjde na bicykli.

Okrem toho je to najlepšia možná legálna prístupová trasa na hlavnú stanicu. Ostatné sú žiaľ ešte horšie: Šancová škoda slov, Štefanovičova v tomto smere zákaz vjazdu. Akou trasou chodíš/by si šiel ty z centra mesta ale aj z iných končín na hlavnú stanicu?
29.06.2022 - 16:24:26
01
Kenai napísal:
OK opravujem sa sam. Autrobus moze predchadzat cez vedlajsi jazdny pruh. Dokonmca za istych okolnosti aj osobne auto moze predchadzat cez autobusovy. Cize ta znacka by asi nemala byt okruhla ale skor hrantata informativna. Totiz zakon: Vodiči vozidiel, pre ktorých je vyhradený jazdný pruh určený, sú povinní vyhradený jazdný pruh použiť prednostne.


Slovo "prednostne" neznamená "výlučne".

Aj tak sa tu podľa mňa rieši situácia, ktorá v praxi nenastáva, resp. ak aj niekedy áno, tak tak zriedka, že to nerobí problém.

Najviac autobusov vstupuje do Štefánikovej zo Staromestskej, cyklistov naopak najmenej. Ak by aj išli spolu, autobus zastavuje za križovatkou a za tento čas prejde cyklista značný kus cesty.
Naopak najviac cyklistov ide od Hurbanovho námestia, odkiaľ autobusy neprichádzajú. Po tejto fáze ide tuším smer od Námestia 1. mája, ale trolejbusy by prípadného pomalého cyklistu dobehli tiež až ďalej za začiatkom úseku.

Ja po Štefánikovej občas jazdím (poobede) a ani raz sa mi nestalo, že by som MHD blokoval. Väčšinou dokonca autobus/trolejbus ani nestretnem, keďže ak stojí v zastávke, tak počkám, nech ide predo mňa a ak prichádza do zastávky tesne za mnou, tak ma nedobehne. Ani pri jazde autobusom sa mi ešte nestalo, že by sme sa vliekli za cyklistom.

Čo sa mi ale stalo aj na bicykli, aj pri jazde autobusom, bolo, že nás blokoval taxikár, ktorý pruh síce môže používať, ale ktorému nebolo jasné, že sa vo vyhradenom jazdnom pruhu má riadiť signálmi pre tento pruh (https://goo.gl/maps/YKB6e6uBFhaTxQzN7) - teda na StreetView nie červenou ale dvoma guľami nad sebou :)

Debatu by do konštruktívnej roviny posunuli dáta z dopravného podniku, z ktorých by bolo aspoň trochu jasné, či na úseku dochádza k zdržaniu a ak áno, akého charakteru (či je to jazda rýchlosťou 15 km/h, alebo státie kvôli prekážke v jazdom pruhu).
29.06.2022 - 16:40:04
01
Som rad, ze ste v Bratislave vynasli nieco nove, co nikto nikde nevidel...
Jano a Kenai maju utkvelu predstavu, ze cyklisti sposobuje zacpu vsade kde sa objavia..Ale realita je taka, ze takychto zmiesanych pruhov mhd, taxi, cyklisti je vo svete tisice kilometrov a nezda sa, ze by kvoli tomu ludia meskali do prace...
Tu v Prahe je tych pruhov dost a aj ta mhd funguje inak ako v BA a fakt sa to neriesi...
29.06.2022 - 16:50:32
01
tr3mp napísal:
Keď už nič iné, Štefánikova je normálna ulica, minimálne ten človek, ktorý na nej býva alebo má iný cieľ cesty, tam pôjde na bicykli.

Okrem toho je to najlepšia možná legálna prístupová trasa na hlavnú stanicu. Ostatné sú žiaľ ešte horšie: Šancová škoda slov, Štefanovičova v tomto smere zákaz vjazdu. Akou trasou chodíš/by si šiel ty z centra mesta ale aj z iných končín na hlavnú stanicu?


Ano par krat som tadial isiel, este ako pubertak a vzdy po chodniku. Dnes by som skor isiel po okolitych ulickach, obisiel hlavny tah ( zly vzduch, velky hluk). Asi by som volil nieco taketo:
https://ridewithgps.com/routes/40003574
29.06.2022 - 17:02:03
00
bus/cyklo pruh na Stefanikovej vyuzivam ako najvhodnejsiu pristupovu trasu pod Kamzik a nikdy tam nevznikol ziadny vyssie vykonstruovany problem...rychle, bezpecne, pohodlne pre cyklistov
29.06.2022 - 17:03:28
03
tr3mp napísal:
Čo sa mi ale stalo aj na bicykli, aj pri jazde autobusom, bolo, že nás blokoval taxikár, ktorý pruh síce môže používať, ale ktorému nebolo jasné, že sa vo vyhradenom jazdnom pruhu má riadiť signálmi pre tento pruh (https://goo.gl/maps/YKB6e6uBFhaTxQzN7) - teda na StreetView nie červenou ale dvoma guľami nad sebou :)
.

To je zaujimavy postreh.
Podla toho co som nasiel. Signály pre vozidlá verejnej hromadnej dopravy platia, lne pre vozidla verejnej doravy. Je niekde napisane, ze sa to vztahuje na taxi alebo bicykel v danom pruhu ?
29.06.2022 - 17:17:08
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Príslušenstvo / Svetlá)
keyboard_arrow_up