no ja som raz isiel na biku cez lafranconi po vrchu :), ale to som este v blave vobec nebajkoval a absolutne som netusil ze sa da prejst pod mostom :)))), ale pohoda, krajnica bola siroka tak nebol problem :)))
16.05.2015 - 00:57:40
00
Na zriadenie spoločného bus + cyklopruhu nie je potrebné nič meniť, dá sa to spraviť aj dnes. Príkladom je projekt bus pruhu na Štefánikovej (jedna z verzií projektu tu: http://utopia.sk/liferay/documents/portlet_file_entry/265271/02_Stefanikovabuspruh+opp+April13.pdf/44a386ea-f2a6-4689-82d1-77cb4b5eb32f) , kde sa uvažovalo aj cyklistami.

Všeobecne umožniť jazdu cyklistov aj v bus pruhu (pri značke C 24a so symbolom autobusu) nie je podľa mňa dobré riešenie. Nedalo by sa tak vyznačiť, že cyklisti bus pruh nemajú používať, ak vedie súbežne cestička pre cyklistov.

Čo sa týka mostov, tak pred 15-20 rokmi som cez Lafranconi a Prístavný jazdil vrchom na bicykli denne, lenže to ešte nebola diaľnica a aj premávka bola zlomková oproti dnešku. Trasa však bola výrazne rýchlejšia, to motanie sa spodom a najmä napojenia na sídliská sú zúfalé. Takisto Most SNP bol vrchom výrazne vhodnejší, trasa, čo som vrchom spravil za 8 minút mi spodom trvá 15-20. Predsa len, vrchom sa dalo ísť 60kou a pomedzi chodcov a najmä tou 180 stupňovou zákrutou na petržalskej strane nie. :D
16.05.2015 - 09:30:37
00
Ano, cyklisti bezne jazdia sestdesiat. :) Este napis, ze z Petrzalky smerom do mesta. :D

Hrádzar, lesnoasfaltkár, listobrod aj blatošľap.
Lidé jsou různí, povětšinou hovada.
https://youtu.be/2gwbZdC1GhI?t=19

16.05.2015 - 09:57:13
01
No veď dole kopcom, z mesta do Petržalky. Na cesťáku taká skôr menšia rýchlosť, na to, aké klesanie tam je :D
16.05.2015 - 15:36:26
00
tr3mp napísal:
Všeobecne umožniť jazdu cyklistov aj v bus pruhu (pri značke C 24a so symbolom autobusu) nie je podľa mňa dobré riešenie. Nedalo by sa tak vyznačiť, že cyklisti bus pruh nemajú používať, ak vedie súbežne cestička pre cyklistov.


No, to by trápilo najmenej. Povinnosť jazdy po súbežnej cyklocestičke treba zrušiť tiež, je to hlúposť.

Zdieľaný pruh bus+cyklo je dobré riešenie, autobusári si zvyknú. Funguje to po celom svete, nevidím dôvod, prečo by to práve just na Slovensku nemalo fungovať.
16.05.2015 - 19:52:15
04
Jaroh napísal:
No, to by trápilo najmenej. Povinnosť jazdy po súbežnej cyklocestičke treba zrušiť tiež, je to hlúposť.
Zdieľaný pruh bus+cyklo je dobré riešenie, autobusári si zvyknú. Funguje to po celom svete, nevidím dôvod, prečo by to práve just na Slovensku nemalo fungovať.


Pokial sa nemylim, pise sa, ze kde cestička pre cyklistov nie je alebo nie je zjazdná, jazdí sa pri pravom okraji vozovky. Ak je cesticka subezna este neznamena, ze je sucastou cesty/komunikacie na ktorej sa nachadzas – a vtedy tam nie je. Ak sa buspruh nachadza pri pravom okraji vozovky, tak sa tato povinnost implicitne rusi a mozes jazdit kludne aj v strede laveho pruhu, ale nie v buspruhu - pokial to nezakazuju ine predpisy. Takze aj na zaklade tejto nezmyselnej skutocnosti by mala byt jazda cyklistov v buspruhu povolena.
17.05.2015 - 00:27:09
00
Mišo, nejdem teraz otvárať vyhlášku 9/2009 a jej prílohu, v ktorej je to definované, ale ak skrátka ideš na bicykli po ceste a uvidíš značku cyklistického chodníka alebo zdieľaného cyklistického chodníka a chodníka pre peších, tak naň musíš prejsť.
Je to celé hlúposť, pretože jednak ak si na cesťáku či na bajku švihu alebo sa ponáhlaš do roboty, tak predsa nepôjdeš po úzkom chodníku s mamičkami a psami a ak to tam nepoznáš, tak ani nevieš, v akom stave ten chodník je a vlastne ani kam nakoniec vedie. Treba to zrušiť, ale zatiaľ to snahám o zrušenie odoláva. Úradníci viditeľne nie sú cyklistami :-(
17.05.2015 - 07:48:13
03
Jaroh napísal:
Mišo, nejdem teraz otvárať vyhlášku 9/2009 a jej prílohu, v ktorej je to definované, ale ak skrátka ideš na bicykli po ceste a uvidíš značku cyklistického chodníka alebo zdieľaného cyklistického chodníka a chodníka pre peších, tak naň musíš prejsť. <br abp="393">Je to celé hlúposť, pretože jednak ak si na cesťáku či na bajku švihu alebo sa ponáhlaš do roboty, tak predsa nepôjdeš po úzkom chodníku s mamičkami a psami a ak to tam nepoznáš, tak ani nevieš, v akom stave ten chodník je a vlastne ani kam nakoniec vedie. Treba to zrušiť, ale zatiaľ to snahám o zrušenie odoláva. Úradníci viditeľne nie sú cyklistami :-(


V tom pripade ta povinnost vyplyva zo znacky (napr. C8, C12). Ale si povinny respektovat znacenia v predmetnom smere len na ceste/komunikacii, po ktorej jazdis. Dokonca som niekde nasiel, ze okrem par vynimiek (napr. zakaz statia, obchadzanie ostrovceka) musi byt zvisla znacka na pravom okraji cesty, pricom subezne s nou moze byt na zdoraznenie umiestnena rovnaka znacka na lavom okraji cesty/pruhu. Co je logicke, lebo ak ide v protismere autobus alebo ta predbieha, nemusis dovidiet na lavu stranu cesty. Problem nastane, len ak sa priznas, ze si si taku znacku vsimol. Smolu mas, ked je cyklochodnik/cesticka sucastou danej cesty a na pravej strane cesty ta o nej informuje prislusne znacenie. V tejto suvislosti som pojem subeznost v predpisoch nenasiel a je asi tak nepresny ako dostatocny bocny odstup.
17.05.2015 - 11:45:41
00
Veru, máš pravdu, je to nejednoznačné, ale obávam sa, že pred súdom či poisťovňou takýto názor neobhájiš. Tak či tak, bolo by dobre tú "povinnosť" zrušiť.
17.05.2015 - 12:02:44
00
Co sa tyka tych buspruhov, bezne sa mi stava, ze v strednom pruhu predbieham na biku cyklistu, ktory ide v buspruhu. Pre autobusara je to rozhodne horsie, ako keby sme obaja isli v buspruhu. Nech len vyznacia aj cyklopiktokoridory, ked su taki mudri, aby bolo jasne, kde chcu poslat cyklistov. A hlavne na Prazskej.
18.05.2015 - 07:33:39
00
Mišo, je úplne jedno,čo si o tom myslí autobusár. Doprava sa nemá riadiť, tým, čo si myslia šoféri, ale bezpečnosťou a plynulosťou. Ak sa spraví predpis, že cyklista môže v bus pruhu, tak autobusár ho skrátka bude musieť rešpektovať. Ja by som tiež rád na aute po jednom pivku, v nezastavanej časti obce by som rád na aute jazdil viac ako päťdesiatkou, rád by som si skrátil cestu domov autom opačným smerom jednosmerky s nulovou premávkou, atď. Ale predpisy mi to všetko neumožňujú a autobusár tiež musí rešpektovať predpisy a to bez ohľadu na to, čo je preňho horšie alebo ľahšie. Jasné, že takýto zdieľaný bus+cyklo pruh nemôže byť všade, treba ho dávať len tam, kde je to systémovo a priestorovo možné - a potom môžeme vyžadovať od autobusára, aby "mu to nevadilo". Na Pražskej by to bezpochyby možné bolo ...
18.05.2015 - 08:10:07
00
dnes som šiel v buspruhu cez patrónku a veru nebolo mi všetko jedno keď ujo vodič prefrčal okolo mňa a potom hodil vlnu zadkom pri radení sa na kraj cesty :)

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

18.05.2015 - 10:20:01
00
Nepríjemné, že? Mne urobil presne to isté minulý týždeň - čo som o tom písal. Ja som musel uhnúť mimo cestu ale na Patrónke sú obrubníky, tam by si musel skákať keby išiel už fakt natvrdo :?:

Sodoma Gomora Velebnosti!

18.05.2015 - 10:24:34
00
ja som aj zvažoval ísť na chodník, lebo tesne po tom ja už odbáčam mimo hlavnej cesty ale predpokladal som že za mnou už bude červená tak som na to kašľal ... no a on to stihol :)

Aj z čisto sebeckých pohnútok je dobré konať nesebecky

18.05.2015 - 10:27:18
00
Mňa už autobusár sundal. Išiel som v protismerke (áno, proti predpisom) a oproti idúci šofér midibusu sa rozhodol, že ma vychová a tak napriek evidentnému očnému kontaktu s midibusom plným ľudí pritočil volant a vytlačil ma úplne natesno k obrubníku napriek tomu, že na svojej pravej strane mal 2 metre miesta. Zrkadielkom mi vrazil do pleca, čo som síce ustál, pretože zrkadielko sa sklopilo, ale aj tak som musel skákať na obrubník. Debil to bol, normálne mal v autobusíku ľudí a napriek tomu si zmyslel, že mi musí dať príručku. Bohvie, akým psychopatom zverujeme svoje životy, keď sadáme do autobusov ...
18.05.2015 - 10:33:16
00

Výber z produktov

Prejsť do shopu (Komponenty)
keyboard_arrow_up