Ad "holandskí policajti" - to dlabanie na priestupky cyklistov nie je "vraj" a nie je to interná smernica. Je to viac-menej oficiálny prístup polície. Vedia, že drvivá väčšina porušenia predpisov cyklistami nepredstavuje žiadne nebezpečenstvo pre nikoho, naopak - uľahčuje bicyklovanie a tak (v centrách miest) znižuje počet áut. Navyše, benevolencia voči cyklistom umožňuje policajtom viac sa venovať veciam, ktoré sú v premávke naozaj dôležité a to je najmä prekročenie rýchlosti a jazda na červenú. A ako som mohol už párkrát opáčiť na vlastnej koži, darí sa im to.
08.02.2020 - 07:50:39
01
Mňa v Holandsku práve toto až zarazalo. Idem po ceste na bajku po kraji, počujem, že sa blíži auto, už mi zovrelo zvierač, že to bude tesnotka a ono nič, drží sa vzadu 4-5m za mnou. Až keď skončí plná čiara prejde do protismeru a opatrne predbehne. Chodci dávajú cyklistom prednosť, jak zastavíš na prechode a pozrieš či môžeš bezpečne prejsť cez cestu tak ťa majú za debila... Iný svet
08.02.2020 - 08:29:37
02
Jaroh "viac-menej oficialny pristup" so zakonmi ktore sprisnuju, to je asi tak ako ked niekto zacne "ja niesom rasista, ale..." :) Ano, na kopu veci dlabu, ale oficialne - mas nieco kde sa tak nejak vyjadrovali opravneni predstavitelia? Zaujimalo by ma to zo zvedavosti. Uz som ale videl take, ze policajt sundal cyklistu z biku co okolo neho presiel na cervenu a na vyzvu zastavit nereagoval. Taktiez, raz za cas su velke razie na svetla a fungujuce brzdy (dost problematicka vec hlavne s tymi brzdami). Pravdaze, tieto veci skoro nevidno, pretoze cyklistov je tu 16milionov, ci kolko ludi to tu zije, a policajtov je malo a nedokazu riesit omnoho vacsie problemy (napr prekvitajuca mafia). Plus, ak na nich zacnes slusne anglicky, tak casto su zhovievavi a odpustia ti ako turistovi.

S pravidlami, ich dodrziavani a bezpecnostou to je ale, koniec koncov o statistike, coz vela ludi nechape/nechce/nieje schopna pochopit. Proste ak vyuzivanie bikeov znizuje negativny efekt inych vplyvov a ludia bike budu vyuzivat iba za istych podmienok (napr. velmi benevolentne pravidla), tak s tym nevyhnutne budu nastavat aj kolizne situacie. Preto napr "kazdy" holandan ma poistenie na sposobenie skody, policia casto ani nevysetruje kto bol vinnik, vinnik sa tak "polovicato" prizna a jeho poistovna preplati skodu/liecebne naklady a koniec udalosti. Toto je napr. vec co imo nieje vobec odkomunikovavana organizaciami presadzujucimi viac cyklo dopravy na svk/vo svete - kopa ludi na taketo spravanie sa ludi na biku bude nadavat, ale ludi treba presvedcit ze globalny efekt je ozaj silne pozitivny. Coz pri ludoch, pre ktorych "osobna skusenost" je voci hocijako dobrej a velkej statistike, dolezitejsia je nevdacna uloha.

corsair, neviem kde si bol, ale nepovedal by som ze chodci cyklistom vo vseobecnosti davaju prednost. Ale zalezi to dost od regionu a teda prevahy/drzosti. Napr. v Amsterdame su cyklisti drzejsi + v centre je plna rit turistov ktori na drzovku popred bike neprejdu, takze tam to "vyzera"/je tak ako pises, ale v inych oblastiach to moze byt/je naopak (napr. je taky "folklor" ze mamicky si vynucuju prednost tym ze vhodia kocik do cesty, ano aj s dietatom). Ono, vyjadril by som to takto, existuje jedna skola holandstiny, ktora sa vola "Dutch first", tento nazov dost dobre vyjadruje spravanie sa holandanov podla mojho skromneho nazoru - "ja som na prvom mieste" - to si hovori ci uz cyklista alebo chodec (alebo sofer autobusu; ano, v autach su na 99% mega opatrni voci chodcom a cyklistom), a dosledky su niekedy "fatalne". Zaujimavo ale, zvacsa to v premavke funguje docela dobre, akorat ze si zanadavas :D.

A btw, ist po ceste na biku? To si tu jazdil na nejakom dost dobrom vidieku asi? (alebo si rypnem do teba - alebo si nespravne siel po ceste miesto cyklochodnika, o ktorom si mozno nevedel ze tam je :D )
08.02.2020 - 09:15:39
00
Tak bolo to neviem ale iba v "pohraničí" Aachen, Maastricht, Venlo a tam po okolí a cyklochodnik išiel po ceste a ja som išiel podľa Google Maps.
Ale zas aj v Škótsku sú celkom tolerantní. Koľko krát sa mi tam stalo, že odbočujem doprava, kuknem doľava, nič, tak smelo idem skoro až na stred pruhu a oproti auto... Na bajku. Hups... Ale do nemocnice by som išiel radšej v Holandsku ako v GB...
08.02.2020 - 09:31:04
00
https://e.dennikn.sk/1760554/tisic-eur-ako-dotacia-na-novy-bicykel-nie-je-to-realny-plan/?ref=mpm
18.02.2020 - 09:10:54
01
Hádam si niekto reálne nemyslel, že štát dá 1000€ na kúpu bicykla, hoc aj elektrobicykla...
18.02.2020 - 09:41:37
06
Bicykel sa da kupit v bazari za 30€. Ludia podla mna skor nejazdia, kvoli autam na ceste. Cyklopruh vedla ktoreho ma bude obiehat kamion a aj tak bude nebezpecne vojst do kruhoveho objazdu, ci cez viacpruhovu krizovatku, s odbocenim do lava, nieje riesenie. Samostatna cyklocesta pomedzi panelaky krizom cez cele mesto je urcite lepsie riesenie. A na viac ako 5km cesty do prace, ludia nebudu hromadne presadat z aut na bicykle.
Dostat viac ludi na bicykel z auta, by bolo efektivne, ak by bolo draho spoplatnene parkovisko pre pracovnika byvajuceho v blizkosti zamestnania a benefity za jazdu na bicykli.
Zenska mala budik nastaveny o pol hodinu skor nez ja a byva najblizsie k praci. Musi v zime najskor rozohriat auto, oskrabat sneh z okien a okolo auta odhazdat. Vecne sa na nieco s autom stazuje, ale ked ju volali na vylet a nedalo sa tam autom, tak ze kto by sa tam trepal. 15 rokov ma librtu v garazi a podla 15 rocnych fotiek strasne stucnela, nechutny zadok ma. mlada zena. A dochodca 80 rocny jazdi ako Sagan, kedze je zvyknuty a nema auto.
V Holandsku a Dansku, bola kedysi kriza na benzin. U nas ludia spohodlneli. Keby vozili deti do skolky nemam nic proti, ale 100 aut v kolone a v kazdom len sofer a ja peso tu kolonu predbieham. Pritom je krasne slnecno. Otec a syn jazdia do tej istej prace kazdy svojim autom. A cyklistika je zo zdravotneho hladiska imunity a zamedzeniu atrofie svalstva, prospesna.
18.02.2020 - 13:00:05
01
Autá sú lacné, bajky drahé a ešte aj treba ťahať. Taký názor som už počul.
18.02.2020 - 14:21:39
03
Mne pride rozumnejsie tie peniaze investovat do infrastruktury pre cyklistov ako prispievat na bicykle.
Viac ma trapi nepohodlie pri commutingu ako cenova dostupnost prostriedku.
18.02.2020 - 14:55:48
09
Pri cenách, za ktoré sa infraštruktúra buduje, je otázne, čo pomôže viac.
18.02.2020 - 15:01:28
01
Bicykel má doma každý ale na našich cestách je to adrenalín... Jednoduchšie je sadnúť do auta. Niektorí ľudia majú 3-4 autá a žiadny bicykel (deti ani neučia bicyklovať) a nie sú to boháči z horných 10 desaťtisíc. Jazdím na bicykli tak som chorý a mám plno času podľa nich... Túto "mentalitu" má celkom dosť ľudí
19.02.2020 - 18:14:57
06
mne na jesen povedali v praci, ze ci som chory, ze uz je zima a to som cez obed siel len v tricku. Rano ale teda 10st.
19.02.2020 - 20:13:29
00
Co mne vadi, hlavne na sidliskach, ze kazde volne miesto je zapratane nejakou plechovou krabicou. Keby to bolo aspon nejako pomalovane s graffiti, aby to cloveka oslovilo...V Holandsku je viac bicyklov ako obavatelov. U nas mi to pride to iste, len s autami. Vdaka bohu za to, ze nie sme lidrami vo vyrobe lodnych kontajnerov. To uz by bolo na jednosmernu letenku hocikam. Uz takto to sudny clovek musi kompenzovat castejsimi vyjazdami mimo "civilizaciu" aby z toho nezcvokol \o/ :)
22.02.2020 - 22:21:28
02
ajaaaj...

https://www.bbc.com/news/uk-england-london-51647068#
27.02.2020 - 13:25:55
00
Mali by nejak obmedziť počet áut, inak to nepôjde
27.02.2020 - 13:28:08
01

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up