https://www.startstop.sk/doprava-nehody/43428/povinne-poznavacie-znacky-bicykle
27.10.2020 - 12:01:30
01
milos21 napísal:
To platí v zákone o lesoch, v chránených územiach CHKO a vyššie len cyklocesty... To nie je žiadna novinky, toto platí už dlhé roky.


Bol som v tom ze v II. stupin je zakazane len jazdit volnym lesom. Akakolvek cesta ze je ok. Cize ze nemusi byt znacena C.
Vid tu: https://www.mtbiker.sk/clanky/1035/ako-dalej-s-jazdenim-v-lese.html nevedel som ze sa nieco menilo.

Ties ako pises zakon o lesoch ma ine znenie, ktore jasne hovori vyznačenej trasy. Co su aj turisticke.

Cize podla zakona o lesoch po turoistickej mozes v II stupni, Podla zakona o ochranie prirody len ak je C.
27.10.2020 - 13:29:37
00
Vuk napísal:


A co urobia s chodcami, nebol by lepsie dat rovno vsetkym cip ?
I ked u Ebiku by som bol asi za a povinnu TK. Inak sa za ebike bude schovavat aj 25kW ellektricka enduro motorka.
27.10.2020 - 13:34:02
00
Pozor su to dva rozne zakony. Zakon o lesoch a Zakon o ochrane prirody a krajiny. Zakon o lesoch nehovori nic o stupni ochrany, to si zle vysvetlujes. O stupnoch ochrany hovori az Zakon o ochrane prirody a krajiny.

Zákon č. 326/2005 Z. z.
§ 31
Zákaz niektorých činností
(1) Na lesných pozemkoch je zakázané
d) jazdiť alebo stáť motorovým vozidlom, motocyklom, skútrom, snežným skútrom, motorovou trojkolkou alebo štvorkolkou mimo vyznačených miest a jazdiť na bicykli alebo na koni mimo lesnej cesty alebo vyznačenej trasy; to neplatí, ak ide o využitie lesnej cesty podľa § 25,

Zákon č. 543/2002 Z. z.
§ 13
Druhý stupeň ochrany
(1) Na území, na ktorom platí druhý stupeň ochrany, je zakázané
b) jazdiť na bicykli, trojkolke, kolobežke alebo samovyvažovacom vozidle na pozemkoch za hranicami zastavaného územia obce mimo diaľnice, cesty, miestnej komunikácie, účelovej komunikácie a vyznačenej cyklotrasy,

cize pokial si v lese do druheho stupna tak ides podla Zakona o lesoch, od druheho stupna podla Zakona o ochrane prirody. Navzajom sa nijak nevylucuju. Ani v tom clanku sa nepise nic o tom ze by si v dvojke mohol jazdit po turistickych chodnikoch mimo lesnych ciest a ucelovych komunikacii. Proste v dvojke len po cestach a ucelovych komunikaciach alebo znacenych cyklotrasach. Cize turisticke chodniky v dvojke sa nemozu jazdit.
27.10.2020 - 14:06:39
01
Jasne, ja rozumiem ze su to dva zakony co sa nevyvracaju. Musis byt proste v sulade so vsetkymi zakonmi ktore sa na teba v danom momente vztahuju. Zakon o ochrane prirody plati aj v I. stupni a II. stupen moze byt kludne mimo les alebo v lese. Ba les moze byt kludne aj v I. stupni. Cize ano ak si v II. tak si odkazany na cyklotrasy a zvaznice lebo zakon o ochrane prirody. Ak si v lese kde plati I. stupen ochrany tak plati to co je v zakone o lesoch lebo zakon o ochcrane prirody bicykel neobmedziuje v I. stupni.

Test z clanku: Ak jazdíte po akejkoľvek lesnej ceste bez ohľadu na jej šírku alebo iné parametre, podľa nášho názoru zákon neporušujete. Je ale veľmi pravdepodobné, že bude prichádzať k rôznym výkladom napr. pri jazdení na starých, dlho nepoužívaných, alebo úzkych a strmých lesných cestách (okrem turistických ciest). Takisto ani nie je možné vylúčiť zvýšenú aktivitu členov Klubu Slovenských Turistov (KST), ktorí môžu mať snahu vykladať predmetnú novelu zákona o lesoch tak, aby sa zabránilo používaniu turistických trás zo strany horských cyklistov (bikerov).
Hovori ze po turistickom chodniku mozes lebo je to znacena trasa. Ale zakon o ochrane piriody to v 2. a viac stupni zakazuje. To bola pre mna novinka. A nevie mekdy sa to zmenilo lebo platilo ze zakon o ochrane prirody upravoval jazdu na biku az v III. stupni. Vied znenie na slovensko.sk https://www.slovensko.sk/sk/agendy/agenda/_uzemna-ochrana-prirody-a-kraji?fbclid=IwAR1FmqwsrBS-UWY8xp3JxmNvtSSUxfZKZRt__TYBbjMVOwsaZRdpjhf93UE
27.10.2020 - 19:13:34
01
V prvom odstavci si napisal len to co ja.

V druhom si pravdepodobne mylis lesnu cestu a turisticku trasu co nemusi byt to iste. Zaroven je ten clanok o zakone o lesoch a nie o zakone o ochrane prirody. Nikde sa v tom mtbiker clanku nepise ze v druhom stupni (zakon o ochrane prirody) mozes ist po znacenej trase.

Ak myslis tuto vetu: "Takisto ani nie je možné vylúčiť zvýšenú aktivitu členov Klubu Slovenských Turistov (KST), ktorí môžu mať snahu vykladať predmetnú novelu zákona o lesoch tak, aby sa zabránilo používaniu turistických trás zo strany horských cyklistov (bikerov).", tak ta sa vztahuje na zakon o lesoch, cize to ber tak ze plati do prveho stupna ochrany vratane. Na mysli tym maju sporne slovne spojenie "vyznačenej trasy" z daneho zakona, ktore moze znamenat cokolvek, i znacenu turisticku trasu mimo lesnej cesty. Stale ale mimo II.stupna ochrany.

Ak si stale myslis ze je to zmatocne tak nam vyznac presnu cast podla ktorej si to myslis. Alebo si pozri tie zakony tu https://www.zakonypreludi.sk/zz/2002-543, mas tam i historiu tak si to mozes preklikat a zistis ze od zaciatku toho zakona (alebo toho co je v archive) je v dvojke zakaz jazdit mimo ciest a cyklotras. Cize ak to nesplna akykolvek chodnik ci znacena turisticka trasa tak tam nemozes a ani si tam pocas doby platnosti zakona o ochrane prirody nemohol

V druhom clanku nie je ani odkaz na paragraf ci zakon, myslim ze im tam ten bod b vypadol.
27.10.2020 - 20:11:53
00
Je turisticky chodnik ucelova komunikacia ? Resp je budovany na ucelovych komunikaciach ? Alebo este inak, je mozne preukazat, ze ten ktory turisticky chodnik nie je ucelova komunikacia ? To by asi musel niekto dopatrat ci po danom chodniku niekedy niekto nieco prepravoval, lebo podla definicia ucelovej komunikacie je v podstate aj chodnik pre horskeho nosica ucelova komunikacia. Na niektorych mistach je to jasne (nezjazdne useky, schody, repbriky... ale co na miestach, kde je to na biku zjazdne a obvikle aj autom ?
28.10.2020 - 10:24:58
01
ako je to krásna a iste potrebná analýza, ale tak ako v minulosti a aj v budúcosti to celé je a bude o slušnosti o rozumnom správaní a ohľaduplnosti.. a v lese by som pridal aj správanie sa aké do lesa patri. Teda potichu, kľudne a nerobiť okolo seba bordel. Keď toto dodržíme všetci tak bude dobre a nikto nebude nikomu nadávať ani nikto nikoho pokutovať. Toto samozrejme neplatí pre tých pár indivíduí, aj na strane cyklo aj pešo návštevníkov lesa.
28.10.2020 - 10:59:58
05
No to ano, ale s tym pokutovanim by som si taky isty nebol, A hlavne nerad porusujem zakon ci z dovodu nevyhnutnosti, alebo pre malu spolocenksu nebezpecnost. Vzdy hrozi pruser, ked uz nic, tak zrazis niekomu psa, lebo ti vbehne pod kolesa. Za normalnych okolnosti si v prave, ale ak si tam nemal co robit napr. (turisticky chodnik) tak si automaticky ty vinnik a este mozes skoncit v lochu za usmrtenie psika. Dnes je to uz trestny cin. Pripleties sa do polovacky, peso si v prave, na biku ta este aj spokutuju. Polovnici ta rozhodne radi neuvidia aj ked si tam kde byt mozes, nie to tam kde nemozes. A prikladov bude urcite pozehnane, Pani z PZ uz mali tendencie riesit cyklistov na chodniku a prechode v meste a vobec nevadilo zi isli rychlostou chodze za chodcami a nikoho neohrozovali, neobmedozvali, ba ani neokrikovali. V slusnej spolocnosti zakony netreba, ale ak uz su, mali by sa dodrzovat alebo zrusit.
28.10.2020 - 13:04:44
00
V tom zakone mas odkaz ktory ta navedie na vysvetlenie ucelovej komunikacie.

Zákon č. 135/1961 Zb.
§ 1
(2) Pozemné komunikácie sa rozdeľujú podľa dopravného významu, určenia a technického vybavenia na
a) diaľnice,
b) cesty,
c) miestne komunikácie,
d) účelové komunikácie.
(3) Pozemnú komunikáciu tvorí cestné teleso a jej súčasti. Cestné teleso je ohraničené vonkajšími hranami priekop, rigolov, násypov a zárezov svahov, zárubných a obkladových múrov, pätou oporných múrov a pri miestnych komunikáciách pol metra za zvýšenými obrubami chodníkov alebo zelených pásov.

ÚČELOVÉ KOMUNIKÁCIE
§ 22
Účelové komunikácie
(1) Účelové komunikácie slúžia spojeniu jednotlivých výrobných závodov alebo jednotlivých objektov a nehnuteľnosti s ostatnými pozemnými komunikáciami alebo komunikačným účelom v uzavretých priestoroch alebo objektoch.
(2) Pre povolenie stavby účelovej komunikácie platí ustanovenie § 16.
(3) Účelové komunikácie sa členia na verejné a neverejné. Účelové komunikácie v uzavretých priestoroch alebo objektoch sú neverejné. Verejnú účelovú komunikáciu môže príslušná obec vyhlásiť za neverejnú len so súhlasom jej vlastníka.

Rozlisujem turisticky chodnik a znackovanu turisticku trasu (turisticka znacka). Turisticke chodniky nie su sucastou pozemnej siete. Ucelove komunikacie spajaju objekty s ostatnymi pozemnymi komunikaciami. V lese su to skor rozne lesne a polne cesty, cesty k vykryvacom, vrchnym staniciam lanoviek, k domom, atd atd. Nie vyslapane chodniky. Nosici funguju v narodnych parkoch kde platia este dalsie zakazy, preto su tam nosici. Ale ked to vezmem tak ako nad tym uvazujes tak ak by platilo to co pises, nebol by to narodny park, tak by tam neboli nosici ale vynasky by boli na stvorkolkach. Ale aj v narodnom parku su vynimky. Ako pisem znacena turisticka trasa moze viest i ucelovou komunikaciou, v druhom stupni je mozne ist tadial na bicykli nie preto ze tam je turisticka znacka ale preto ze je to ucelova komunikacia. Dokonca ani rygoly ktorymi tahaju z hory drevo na lesnu cestu nie su ucelove komunikacie, napriek tomu ze po nich nieco dopravuju. Tiez neplati to co pises ze staci zistit ci sa tadial nieco prepravovalo, pretoze narazis na hlavu 22 - podla tvojho vykladu by to znamenalo ze ak by si tam chcel nieco prepravit aby to mohla byt ucelova komunikacia, musel by si tam najskor nieco prepravit aby to bola ucelova komuniacia (rekurzia). Proste nech robis co robis v druhom stupni nemozes po turistickej znacke na bicykli pokial to nie je znacena cyklotrasa alebo sucast pozemnej siete. Platilo to este pred zakonom o lesoch. Cize ani v MK nemozes jazdit po turistickych chodnikoch pokial na nich neplati vyssie spomenute.
28.10.2020 - 13:19:57
00
v skratke, často dosť podstatnú časť výjazdov trávime v rozpore zo zákonom :)
28.10.2020 - 13:28:05
00
vrabc0 OK, suhlas. Cize aby som to napisal jednoducho. Ak je nieco ucelova komunikacia je jedno ci po nej ide znacena turisticka trasa alebo nie. Mozes po nej jazdit. Inym slovom ci je tam turisticka znacka nema na to vplyv. Otazkou teraz zostava, ako roznat v terene ucelovu komunikaciu. Na kolko mame prezunkciu neviny musia ti najprv dokazat ze to kadial ides NIE JE ucelova komunikacia. Mas tusenie ako by sa to dalo? Budu hladat ci na danu cestu bolo vydane stanovisko povolujuce vystavbu ucelovej komunikacie ?
28.10.2020 - 13:31:35
00
Vsetko je v tych zakonoch a stn. Hladat ti to uz nebudem. Ucelova komunikacia spada pod pozemnu komunikaciu a je tam spisane co tvori pozemnu komunikaciu. Ked si to das hladat na nete tak to najdes. Ak to urcit napriek tomu nevies tak sa sam seba spytaj ci ta komunikacia je vybudovana, ci sluzi na dopravne spojenie a ci tadial vies prejst trebars starou skodovkou. Ak odpovies ano tak je to vo vacsine pripadov minimalne ucelova komunikacia. Dalej tym ze spada pod pozemnu komunikaciu predpokladam ze bude zanesena na mapach cestnej siete. Pokial je to uzky jednostopovy chodnik kdesi v lese, tak to ucelova komunikacia nebude.
28.10.2020 - 14:21:35
11
Jasne nemusis to hladat. Kazdopadne ja som zakony pozrel, nic okrem toho n krat citovaneho § 22 som nenasiel. STN to urcite upravuju, ale na kolko u nas dodrziavanie STN nie je povinne, maju len odporucaci charakter. To ze nejaka cesa nesplna prislusnu STN automaticky neznamena, ze to nemoze byt ucelova komunikacia,
Proste potrebujeme nasit vsetko zjazdne bikom v lese na ucelovu komunikaciu, musi sa to nejaklo dat. :headbang:

Pripadne ak to fakt nejde, mozno by to stalo za list ministrovy ZP Budaj (edit) sa zatial zda byt velmi pricetny. Koniec koncov aku skodu na ZP moze sposobit bicykel v II. stupni na uz jestvujucej ceste/chodniku. Zakaz jazdit volnym lesom nejdem diskutovat to je jasne.


Naposledy upravil Kenai dňa 29.10.2020 - 13:14:01, celkovo upravené 1 krát.

28.10.2020 - 15:14:38
00
Žasnem nad takýmito bikermi ktorý len hľadajú ako obísť zákon, lebo oni chú jazdiť každý jeden chodníček zjazdný bikom. Minister ŽP nieje Kukan, ale Budaj. A na tvoju otázku akú škodu môže spôsobiť bicykel v II. stupni na uz jestvujucej ceste/chodniku, by som ti sem dal fotku bikermi zničeného chodníka behom pár týždňov. Lenže som bol tak nasratý že som to ani nevyfotil, len som poodlamoval holými rukami haluze trčiace zo stromu padnutého vedľa úzkeho chodníčka aby sa nejazdila obchádzka a išiel som odtiaľ preč. A to som ani nepotreboval vyťahovať malú pilku, alebo kukri ktoré som mal zo sebou. Bol som tam prvý a posledný raz. Predpokladal som že cez týždeň tam bude prázdno, ale korona. Takže som išiel rýchlosťou chôdze a chodcov som nepredbiehal. Tým oproti som sa uhýbal, tak že som zastal a sklopil bike do strany, lebo ja som tam nemal čo robiť a porušoval som zákon. Samozrejme že dupači aj tu lietali, jeden ma predbehol rýchlosťou stravy. Jeho odmastenú kazetu rapkajúcu raketovou rýchlosťou som počul už z diaľky. Samozrejme že chodci sa mu uhýbali a on nemal ani náznak toho že by chcel spomaľovať, veď ho predsa počujú že letí. K tej škode - ako takýto dolekopcom dupači obchádzali trčiace haluze s toho padnutého čerstvého stromu, ktorý tam neležal dlhšie ako dva týždne, tak strhli svah pod vyšlapaným chodníkom ako pri obchádzkach na Cerovke (ja obchádzky na Cerovke nejazdím, jazdím pomaly technicky, lebo rýchlo neviem), bolo my s toho do plaču. Nie s toho poškodeného svahu, ale s tej arogantnej povahy bikerov, ktorý nezastavia a nepoodlamujú tie haluze a myslia len na to užiť si jazdu a hlavne nespomaľovať či nezastavovať kvôli chodcom a iným hlúpostiam.
Chodník v lese nikdy nebude účelovou komunikáciou. Už som to v tejto téme riešil aj s odkazmi. Nebudem znova.
29.10.2020 - 08:46:28
32

Výber z produktov

Prejsť do shopu
keyboard_arrow_up