Ahoj foristi. Na konci Petrzalky teraz buduju novy kruhac, je v nom vsak jedna strasna haluz. Ak nim chce clovek ist na hradzu, tak musi na kruhaci vojst do vnutorneho pruhu. Absolutne nebolo myslene na cyklistov a obavam sa, ze tam niekoho skor, ci neskor prejde auto.
Pisal som aj na krajsky dopravny inspektorat, ale odpoved ma nepotesila. Viete mi povedat, ci je mozne s tym este nieco urobit ?

Moja info na KDI:
Dobry den,chcem upozornit na nebezpecny navrh riesenia prave budovaneho kruhoveho objazdu na spojnici Dolnozemskej cesty a Panonskej cesty v Petrzalke. Jeden z vyjazdov z kruhoveho objazdu je frekventovana cyklisticka trasa na Petrzalsku hradzu (cesta smerom na cisticku, nepoznam jej meno).Kruhovy objazd ma teraz v sebe vytvorene ostrovceky a vodorovne dopravne znacenie, ktore vyvadzaju vozidla z vonkajsieho jazdneho pruhu von na niektore vyjazdy - smer na Rusovce. Pokial vodic prechadza napr. z Panonskej cesty smerom k cisticke, musi prejst okolo vyjazdu na Rusovce vo vnutornom jazdnom pruhu.Navrh objazdu je nebezpecny v tom, ze cyklisti, ktori idu na petrzalsku hradzu a prichadzaju z Dolnozemskej cesty (su tam siroke krajnice, cesta je bezpecna) alebo priamo od novo budovanych obytnych domov budu musiet vojst do vnutorneho jazdneho pruhu v kruhovom objazde. Jazdne pruhy v kruhovom objazde su uzke, v centralne casti su vysoke obrubniky, pomaleho cyklistu nie je kde obist. Tymto bude cyklista vystaveny zbytocnemu a vysokemu riziku zachytenia vozidlom, ktore sa ho bude snazit obist. Zaroven v pripade hustej premavky nebude mat sancu bez obmedzenia ostatnych vozidiel vojst do premavky. O rodinach s detmi, pre ktore je spodna cast hradze idealna ani nehovorim.Chcem Vas poziadat o vyriesenie tohoto problemu na tomto kruhovom objazde pred tym, ako bude uvedeny do prevadzky a niekto na takomto kruhovom objazde umrie.Pokial tato forma podania nevyhovuje poziadavkam na oficiane upozornenie, prosim informuje ma o tom.

Odpoved:
Dobrý deň.
Ďakujeme za Váš podnet a za dôveru, ktorú ste prejavili podnetom Krajskému dopravnému inšpektorátu Policajného zboru v Bratislave k výstavbe okružnej križovatky VOK Panónska/Dolnozemská.
V prvom rade Vás chcem upozorniť, že okružná križovatka je vo výstavbe, KDI ako dotknutý orgán štátnej správy vo veciach bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky odsúhlasil projektovú dokumentáciu uvedenej križovatky a súčasný stav je s prihliadnutím na bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky najvhodnejší.
Upozorňujeme Vás, že daná okružná križovatka slúži predovšetkým motoristickej doprave, ide o križovanie ciest medzinárodného významu a v danom území sú vedené cyklotrasy, ktoré nemajú vyústenie v žiadnom bode navrhovanej križovatky. V budúcnosti sa neplánuje ani žiadne riešenie, kde by bol v bezprostrednej blízkosti vedený cyklochodník, cyklopriechod, alebo cyklotrasa.
Usporiadanie jazdných pruhov je odsúhlasené v zmysle platnej projektovej dokumentácie, cyklista je povinný v primeranom rozsahu ovládať pravidlá cestnej premávky a jazdiť v zmysle vyznačených jazdných pruhov a zvislého dopravného značenia.
Jazdné pruhy sú navrhnuté v parametroch v zmysle príslušných technických a právnych predpisov, komunikácia na Dunajskú hrádzu je miestnou účelovou komunikáciou, ktorá slúži pre potreby čističky odpadových vôd, pre potreby betonárky a pre poľnohospodárske účely. Nejde o cyklotrasu. Cyklistická trasa vedie popri Betliarskej ulici, kde sú vybudované napojenia na Dunajskú hrádzu a je možné sa ňou dostať na spodnú cyklotrasu o ktorej píšete, preto k prístupu k nej je nutné využívať jestvujúce cyklotrasy, čo vyplýva cyklistom z ich povinností v zmysle zákona o cestnej premávke.
16.12.2016 - 12:30:22
00
dobre ti odpovedali tadial ziadna cyklotrasa nejde teda ides tam s tym ze si ucastnik premavky a si schopny sa preradit v ramci pruhu a si si vedmomy ze naschval ides cestou kde chodi VELA aut - ak uz si v tej oblasti treba ist cyklotrasou okolo antolskej - tam je to bez aut (az na krizovanie cesty) respektive od byvalej Mivy zabocit dolava po cyklotrase a prejst okolo Melrose-u po cyklotrase az na hradzu.
16.12.2016 - 13:08:26
03
podla mna ma pravdu, smerom na hradzu je lepsie jazdit popri chorvatskom ramene, este ked ides aj s rodinou. To je bezpecna alternativa, jedine zle miesto je ten kopcek pri betonarke, kde obcas zo zakruty vyleti miesacka.
16.12.2016 - 13:11:56
00
Odpoved je profesionalna proti tomu nenamietam. Ale nemusim suhlasit so vsetkymi argumentmi.
Co chcem povedat, je, ze v tejto lokalite bude byvat niekolko tisic ludi a cast z nich sa bude chciet dostat na hradzu. To, co sa buduje je nieco ako tretia cast Petrzalky s este vyssou hustotou obyvatelstva ako ma terajsia. Cize tych ludi bude vela a aut tiez. Ak by sa cyklisti dostali odtial na hradzu dokazu sa pekne a bezpecne po nej dopravovat do prace.
Doteraz boli na panonskej aj dolnozemskej velkoryse krajnice a dalo sa tam jazdit v pohode. Kruhac to mohol este viac zlepsit. Ale v terajsom navrhu to uplne zabil.
16.12.2016 - 13:28:28
00
nechápem kde vidíš problém..
tí čo idú od Slnečníc/Rusoviec sú na vonkajšej strane kruháča t.j. úplne bezpečný prejazd
druhý smer Dolnozemskej je bez problémov, tam to ešte pred kruháčom stočíš dole na Betliarsku
jediný problém je asi Panónska, ale kto a prečo by šiel po Panónskej? Lúky IV, V, VI to majú bezpečnejšie a rýchlejšie cez sídlisko, zbytok Petržalky popri kanáli, či Kutlíkovej, obchádzať to na Panónsku je odveci.. Po Panónskej to je snáď výhodné len pre Kopčany
16.12.2016 - 13:47:31
01
Problém je v tom, že KDI vníma slovo "doprava" ako "individuálna automobilová doprava".

Súhlasím však s tým, že kruháče takéhoto typu nie sú vhodné pre cyklistov. Na cesťáku 40-kou ešte ok, ale s deťmi do školy veľmi nie. To však neznamená, že by cyklisti mali hľadať obchádzkové trasy. Naopak, policajti by mali žiadať vybudovanie súbežnej bezpečnej trasy pre cyklistov a chodcov, keďže majú dohliadať na bezpečnosť a plynulosť dopravy. V Holandsku samozrejmosť.

Ako sa napríklad dá dostať pešo zo Slnečníc na Lúky? Jedine po ceste. Chodník by mal byť vždy prvou stavbou a nie nechávať ho na posledné etapy.

Podobný problém je v Boroch na opačnej strane mesta. Cesty sa rozšírili, dovtedajšie široké krajnice zmizli a príchod pešo sa stal adrenalínovou zábavou. Hlavne, že je podľa policajtov všetko ok - chodci a cyklisti tu nemajú plánované trasy, tak sa s nimi neráta. Ako keby to nemalo byť samozrejmosťou, keďže pokiaľ nejde o diaľnicu, pohybovať sa v danom priestore môžu.
19.12.2016 - 10:38:25
03
My sme banánová republika. Všade v normálne fungujúcich krajinách robia diaľnice najprv ako obchvaty miest, tunely a veľké mosty, spojovacie úseky nakoniec. U nás naopak. My sme ešte nedosiahli vybudovanie ani motoristickej infraštruktúry, ktorá historicky aj v iných krajinách predchádzala cyklistickej či chodeckej. Preto sa mi javí, že cyklotrasy oddelené od ulíc a ciest sú ako science fiction, no moje vnúčatá sa dožijú toho, ako sa to začne plánovať.
19.12.2016 - 10:59:44
00
Odporucam obratit sa na cyklokoalicia.sk :)
19.12.2016 - 12:22:32
01
Vdaka chalani.
Cez vikend som hladal blizsie info o tomto kruhaci a vyzera ze je tam vaznejsi problem. Asi preto aj dlhsie stoji.
Podla http://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=127275342&postcount=897
by mal mat kruhac dokonca 2 vnutorne pruhy. Ma vsak len jeden. Hmm, asi investor.

@craobs: Ano, z Panonskej chodi malo cyklistov. Ale v novych slnecniciach - zona mesto budu byvat tisicky ludi a ti sa budu tiez chciet nejako dostat na hradzu. A my miesto toho, aby sme cyklodopravu podporovali, jej branime. Podla odpovede z KDI: "V budúcnosti sa neplánuje ani žiadne riešenie, kde by bol v bezprostrednej blízkosti vedený cyklochodník, cyklopriechod, alebo cyklotrasa." Ale v EIA je cyklotrasa navrhovana.

Obratim sa teda na cyklokoaliciu. Pripomienkovali tie dokumenty, budu mat asi viac info.
19.12.2016 - 14:53:24
00
Potom daj vediet ked sa k niecomu dopracujes. Ak to Cyklokoalicia pripomienkovala, tak som zvedavy na ich zavery.
19.12.2016 - 17:30:46
00
keyboard_arrow_up