Dovoľte mi aby som pogratuloval človeku "jfab". Neviem ako Vy, ale ja si takto nejako predstavujem odpoveď na nejakú tému. PROFESIONÁLNE.
26.09.2005 - 14:47:55
00
ja to nesilím. viem aký sú niektorí policajti a nejdem zo seba robiť drsňáka v takejto primitívnej veci ako vydržať tlačiť bicykel. viem že to obťažuje ale ak ma to má stáť pár stovák alebo faciek. tak isto idem príkladom. brat a kámoši jazdia tiež MTB ale stretli sa na námestí pri pamatníku a skákali kus po nom. dostali po 800 talenti-načo
27.09.2005 - 13:04:46
00
policajti vacsinou su lenivy vyliest z auta aked ta v meste nahanaju taq sa im da v hociktorej ulicke zdrhnut. :) mestsky v Trenčíne uz maju aj biky! (neviem ako je to v inych mestach) v jednych novinach co chodia do schranok sa straaasne chvastali ze kazdy druhy jazdil zavodne, jako boli velmi dobri, len nejaka nestastna porucha v telekomunikacnej sieti zabranila tomu aby sa o nich dozvedel svet. kamosa uz raz jeden "nahanal" ale po prvych schodoch to vzdal. :)

mestskych sa da dobre ukecat, ked ti ako priklad posluzi okoloiduci dedko na ukrajine. jako napr tvoja a jeho brzdny draha a pod. hold ked jazdis v centre po zeleni taq sa nic ine ako pokuta cakat neda...

inak, mne sa zda ze po pesej zone a chodniku moze ist cyklista takou rychlostou ako idu chodci.
09.10.2005 - 20:36:45
00
Na slovensku som ešte s policajtmi nemal problém, ale keďže často chodím bikovať do rakúska, tam som sa už s nimi stretol. Určite ste už zažili takú situáciu: Nečakane sa zotmelo, a ja som si svetlo a blikačku "zabudol" doma. A v tom sa predomnou objavil policajt - dopravák, že cestná kontrola. Jak zbadal že niesom osvetlený, tak povedal že to bude za 50 Euro!!! Keďže som nemal pri sebe ani fuka, tak som použil známu osvedčenú taktiku: Tváril som sa že mu nerozumiem ani slovo. Po asi 15 minútach ho to prestalo baviť, a mohol som ísť ďalej. Ale vzal som si z toho ponaučenie: ak je tma, tak už nosím so sebou nejaké to osvetlenie, alebo aspoň zadnú blikačku.
11.10.2005 - 14:52:15
00
to: sky riders....
uplne s tebou suhlasim.chodit vecer, ale aj za sera bez osvetlenia ,je hotova samovrazda.darmo ty vidis na cestu ,ked sofer v aute ta zbada v posledny moment.
tak je :nosit blikacky nieje frajerina.
11.10.2005 - 15:23:26
00
Dnes sme boli na Poloninach. Narazila na nas hliadka policie. Celkom fajn sme si pokecali. Zacalo to tym, ze ich potesilo, ze nie sme utecenci z Afganistanu a podobnych krajin co tade na cierno postupuju na zapad. Inak vrelo doporucujem. Nadherna krajina nekonecny klud - paradne si zajazdis.
11.10.2005 - 21:46:10
00
Som zo ZA. Tu je to s policajtami naozaj dost huste... evidentne si hladaju priciny aby mohli zastavovat bikerov a hrat sa na strasnych drsnych strazcov zakona. Staci ked vidia lepsie vybaveny bajk oprety o lavicku vedla sediaceho bajkera a hned sa idu hrat na dolezitych. Ja osobne s nimi mam uz dost skusenosti. V poslednom case seriem na nich a jednoducho sa vzdy za kazdu cenu snazim zdrhnut.
13.10.2005 - 21:06:13
00
Tak tak, ked vies ze je cyba na tvojej strane tak urcite treba zdrhat... Lebo pochybujem o tom ze mna by nejaky z tych "profesionalov" chytil :)
15.10.2005 - 15:22:38
00
Mňa raz zastavili, že kde mám svetlo? - Že kôli bespečnosti
- Ale to že mám odtruhnutú brzdu si nevšimli.

Inak viete že podla vihlášky musia cyklisti teras svietiť aj cez deň ako autá (inak pokuta 2000 SK) - ˇUplne nelogické...
15.10.2005 - 20:37:32
00
Zákona č. 315/1996
Osvetlenie vozidiel
§ 30
(1) Idúce vozidlo musí mať za zníženej viditeľnosti a v čase od 15. októbra do 15. marca počas celého dňa rozsvietené ustanovené osvetlenie. Vodič nesmie jazdiť s obrysovými svetlami, ak nemá súčasne rozsvietené stretávacie svetlá alebo diaľkové svetlá, alebo predné svetlá do hmly, ak je nimi vozidlo vybavené. Činná plocha svetiel nesmie byť zakrytá alebo nadmerne znečistená s výnimkou svetiel, ktoré nie sú predpísané.

Čo je na tom nelogické? Jazdi a svieť. Tu sa nepíše nič o nemotorových vozidlách a ani nič o účelových, lesných či poľných cestách.

Vyhláška 116/1997
§ 89
Bicykel
(1) Bicykel musí byť na premávku na cestách vybavený
a) dvoma od seba nezávislými účinnými brzdami s plynule odstupňovateľným ovlá-daním brzdného účinku,
b) svetlometom schváleného typu svietiacim dopredu bielym svetlom; svetlomet musí byť nastavený tak, aby svetlo svietilo do vzdialenosti najviac 20 m od svetlometu, a upravený tak, aby sa toto nastavenie nemohlo samovoľne zmeniť; svetlomet musí svietiť súčasne so zadným obrysovým svetlom červenej farby,
c) svietidlom so zadným obrysovým svetlom červenej farby schváleného typu svietia-cim trvale alebo prerušovane; podmienky na umiestnenie tohto svietidla sú zhodné s podmienkami umiestnenia a upevnenia zadného odrazového skla podľa písmena e),
d) zdrojom elektrického prúdu; ak ide o zdroj so zásobou energie, musí svojou kapaci-tou zabezpečiť svietivosť svetiel podľa písmen c) a d) najmenej 1,5 hodiny bez pre-rušenia,
e) zadným odrazovým sklom červenej farby podľa osobitného predpisu;113) toto odra-zové sklo môže byť kombinované so svietidlom so zadným obrysovým červeným svetlom; odrazové sklo musí byť pevne umiestnené v pozdĺžnej strednej rovine bi-cykla alebo na ľavej strane; jeho spodná hrana musí byť vzdialená od roviny vozov-ky 250 mm až 900 mm; činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu vozovky s toleranciou ± 10 stupňov a na pozdĺžnu strednú rovinu bicykla s toleranciou ± 5 stupňov,
f) najmenej jedným bočným odrazovým sklom oranžovej farby109) na každej strane kolesa na spiciach predného alebo zadného kolesa, alebo oboch kolies; plocha od-razového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník mu-sí mať jednu stranu dlhú najmenej 20 mm; na zvýraznenie bočného obrysu bicykla sa môžu použiť ešte iné odrazové materiály na bokoch kolesa alebo na bokoch plášťov pneumatík a na koncoch blatníkov,
g) odrazovými sklami oranžovej farby113) na oboch stranách pedálov,
h) jasne znejúcim zvončekom; bicykle pre deti predškolského veku môžu byť vybave-né aj iným zvukovým signálnym zariadením ako zvončekom,
i) zátkami alebo rukoväťami na zaslepenie voľných koncov rúrky kormidla,
j) na voľných koncoch kormidla a ovládacích páčok bŕzd hranami obalenými materiá-lom pohlcujúcim energiu, ak sa použili tuhé materiály, musia mať hrany zaoblené; páčky meničov prevodov, krídlové matice, rýchloupínače nábojov kolies, držiaky a konce blatníkov musia mať hrany buď obalené materiálom pohlcujúcim energiu, alebo ak sa použili tuhé materiály, musia mať hrany zaoblené,
k) uzavretými maticami nábojov kolies, ak nie sú krídlové, rýchloupínacie alebo v kombinácii s krytom konca náboja.
(2) Bicykel môže byť vybavený
a) blatníkmi, ktoré musia prekrývať celú šírku behúňa nezaťaženej pneumatiky z oboch strán,
b) krytom reťaze.
(3) Na dopravu dieťaťa musí byť bicykel vybavený samostatným sedadlom pevne pripev-neným na ráme bicykla pred cyklistom a pevnými stúpadlami na nohy dieťaťa. Sedadlo a stúpadlá musia byť vyhotovené a umiestnené tak, aby sa počas jazdy dieťa nemoh-lo zraniť a neobmedzovalo riadenie bicykla.
(4) Bicykel určený pre dieťa vo veku do 10 rokov, ktorý nie je určený na premávku na po-zemných komunikáciách, za zníženej viditeľnosti nemusí spĺňať podmienky ustanovené v odseku 1 písm. b), c), d) a k.
(5) Pretekársky bicykel nemusí byť vybavený podľa ustanovení odseku 1 písm. b) až k); môže sa však na pozemnej komunikácii používať iba za nezníženej viditeľnosti alebo na uzavretých tratiach počas pretekov. Pri dojazde počas zníženej viditeľnosti musí byť vyba-vený prenosným doplnkovým svietidlom aspoň so zadným svetlom červenej farby svietia-cim trvale alebo prerušovane.
(6) Bicykel na športové účely (horský, na cestné a terénne preteky) nemusí byť vybavený podľa ustanovení odseku 1 písm. b) až d). Ale musí byť vybavený. predným odrazovým sklom bielej farby umiestneným v pozdĺžnej strednej rovine najmenej 100 mm nad po-vrchom pneumatiky predného kolesa na stojacom bicykli. Plocha odrazového skla nesmie byť menšia ako 2 000 mm2, pričom vpísaný štvoruholník musí mať jednu stranu dlhú naj-menej 40 mm, činná plocha odrazového skla musí byť kolmá na rovinu cesty s toleranciou ± 10 stupňov a na pozdĺžnu strednú rovinu kolesa s toleranciou ± 3 stupňov. Pri dojazde počas zníženej viditeľnosti musí byť vybavený prenosným doplnkovým svietidlom, a to so zadným svetlom červenej farby svietiacim trvale alebo prerušovane.

Ak nesvietiš, tak tvrď, že máš pretekársky bike. To ti ale nepomôže za tmy.
15.10.2005 - 20:56:20
00
No dobre ale dajme tomu že idem len na nákup.
To si mám akože brať so sebou svetlo alebo neaká babka zo svetlom. skús si to predstaviť.
Inak skade berieš tolko tých paragrafou?
15.10.2005 - 21:09:16
00
Všetky mnou uverejnené paragrafy sú presnou citáciou zákonov a vyhlášok z oblasti dopravy. Okrem bikovania sa venujem aj dopravnej výchove pri príprave budúcich vodičov.
Niektoré § sa nesnaž pochopiť, znejú proste tak, ako ich nejaký hňup napísal a my sme povinní ich dodržiavať (ak nie sme poslanci NR SR príp. vyvolení).
16.10.2005 - 12:19:01
00
Mna si dobre podali ked som nezastal na cervenu ked chodci mali zelenu. Ale ziadny nesli tak naco by som nicil brzdne dosticky. Nebola to krizovatka len prechod! Oni normalne s majakmi za mnou no co som mal robit hned som zastal.
10.01.2006 - 20:52:50
00
Len tak naokraj tých paragrafov, ktoré boli citované vyššie: Minule mala dcéra (5.ročník) besedu s dopravným policajtom, tak som jej tieto otázky napísal aby sa opýtala. Odpoveď na toto všetko bola, že momentálne žiadna vyhláška nerieši čo má mať bicykel ktorý jazdí po verejných komunikáciach. Údajne legislatívna diera. Máte nejaké správy o tom?
11.01.2006 - 08:28:06
00
Ten policajt má pravdu, lebo v zrušovacích ustanoveniach vyhlášky č. 725/2004 bola vyhláška 116/1997 zrušená. Nová vyhláška o podmienkach prevádzky vozidiel v premávke na pozemných komunikáciách, ktorá by riešila technický stav a výbavu vozidiel sa objaví asi až po novom zákone o premávke na pozemných komunikáciách. Dnes je taký stav, že ti policajt nemôže dať pokutu ani odobrať techničák za technický stav vozidla. A tom vie už aj (ne)jedna piatačka. Byť za tmy neosvetlený nie je výhra nad nezaplatenou pokutou, ale prehra nad vlastnou bezpečnosťou. Mám blikačku vzadu aj vpredu a vôbec ma nebolí svietiť aj cez deň. Iným spôsobom, ako po ceste sa do lesa nedostanem. Ministerstvo dopravy myslí viac na voľby a privatizáciu letísk, ako na tvorbu právnych predpisov.
11.01.2006 - 10:02:08
00
keyboard_arrow_up