Aktuálny zážitok so Železnicami SR:
Kúpil som si včera cestovný lístok s miestenkou cez internet na 2.4. 2015 BA - Poprad-Tatry na IC 505 a spiatočný Poprad-Tatry - BA na IC 504. Dnes som sa s vytlačenými lístkami vydal dokúpiť si lístok na
bicykel na stanicu Nové Mesto (blízko pri robote).
Prvý problém: pani za okienkom nevedela ako naťukať miesto + lístok pre bicykel, či tam má byť "+" alebo ".", po telefonáte s odborníkom sa jej to podarilo, super, cestu do Popradu mám vybavenú. Ideme na cestu späť do BA.
Druhý problém: pani znovu nevie naťukať miesto + lístok pre bicykel, nedarí sa ani za využitia predchádzajúcich rád od priateľa na telefóne, volá znovu, priateľ na telefóne je bezradný. Pani rezignuje, otáča otočnú stoličku k plechovej skrini za svojim chrbtom, kde má vytlačené všetky vlaky s poznámkami a po chvíli víťazoslávne hovorí: "Ten vlak nejde". Ja jej na to, že drží v ruke cestovný doklad, za ktorý som včera zaplatil a systém mi ho vydal. Pohodila ramenami a bujnou hrivou a vraví, že niekde ešte zavoláme. Prichádza ďalší klient k okienku a začína sa smiať: "Kúpili ste si lístok cez Internet?"... Po chvíli pani dotelefonovala, kamarátka na druhej strane linky mala super víkend a piekla fajný koláč a popri týchto informáciách sa pani za okienkom dozvedela, že má vraj pravdu, a vlak v ten deň - 6.4.2015 nejde. A že mi kamarátka na telefóne odkazuje, že som šikovný (lebo som dokázal odrbať systém a získať lístok na neexistujúci vlak); som na seba hrdý... Vzdávam sa, vravím, že chcem teda ten lístok vrátiť a kúpim si na iný vlak, kde môžem bicykel vziať so sebou.
Problém č.3: Pani: "Jaaaj, môj zlatý, ale to sa nedá, to musíte cez internet." Ja jej vravím, že pred pár týždňami som si tiež kúpil lístok cez internet (keď bola v BA snehová kalamita) a na stanici mi ho bez problémov vzali späť. "No môj zlatý, to bola výnimočná situácia." Končím, vzdávam to. Vzal som si lístok na bicykel do PP a odchádzam. Cestou k autu mi to nedá, keď si sadnem, vytočím 18188 a milej pani (možno slečne) na druhej strane líčim svoj príbeh.
Problém č. 4: Pani ma chvíľu ticho počúva a potom veľmi opatrne hovorí: "Ten vlak ide". Priznávam, že som telefonoval počas jazdy, skoro som trafil autobus na hlavnej ceste. Pýtam sa jej, nech mi túto informáciu zopakuje, lebo som už predsa len vo veku, kedy zmysly môže trpieť istým stupňom degradácie. Zopakovala, pochopil som. Ale upresnila, že vlak síce ide, ale práve 6.4. 2015 v ňom nie je radený vozeň na prevoz batožín. Pýtam sa prečo? Nevie. Hovorím, že na stránke Slovakrail svieti info:
"Košice - Bratislava hl.st. --- Preprava bicyklov povinná rezervácia miesta pre bicykle." Áno, vraví pani, ale 6. a 7. tam batožinový vozeň radený nie je. Rezignujem... už po koľký krát... Potvrdzuje mi, že lístok musím vrátiť cez internet a milo mi radí, čo všetko musím pri anulácii lístka vyplniť aby som svoje peniaze dostal späť. Zabudol som sa opýtať, kedy ich znovu uvidím. Na to, že som jej povedal, že majú teda na stránke mylnú informáciu o možnosti prepravy bicyklov už nijako nereaguje. Ale keď sa opýtam, či aj pri ostatných vlakoch v ten deň hrozí, že nebudú mať batožinový vozeň mi milo poradí: "Radšej si zavolajte."