Holandsko - v ic a regio vlakoch je niekolko voznov kde je miesto s prioritou pre
biky - da sa ich tam tolko kolko sa narve, nik sa o tvoj
bike za 2ku nebude rozrusovat, ludia si nan hodia svoj v hodnote dva cela nula eur

. Pocas peak hours do vlaku s bikom ani nemozes
Nemecko - ic casto myslimze bike ani neberie,mozno sa to uz zmenilo, ale aj pre to sme sa este neboli pozriet do cierneho lesa a inych miest ktore mame relativne blizko
Eurostar/Thalys - jeden z nich tusim bike ani neberie, v druhom si treba rezervovat miesto (obmedzeny pocet) a bike naskladat do boxu ktory sa da u nich pozicat. Niesom isty ci sa za to plati
UK - zalezi od prepravcu. Mam cerstvu, 1-razovu skusenost s 2omi. Jeden mal mozno viacej voznov s hakmi na bike (musel som podfuknut
koleso aby som ho tam narval, haky boli 2), rezervacka na bike sa dala spravit teoreticky dopredu, ale prakticky som "musel" kupovat listok cez 2.prepravcu kde sa to nedalo. Druhy prepravca mal vlak kde bike nechas len vo hociktorych dverach. Tiez obmedzenia pocas peak hours/na konkretne trasy
Zasa nic v zlom,ale trocha moc to tu niektori prezivate. Proste, bike si treba ked tak vo vlaku rozumne zamknut, tak aby sa s nim dalo do istej miery manipulovat ak treba. Rozumny zamok treba mat tak ci tak a sanca ze tam niekto vytiahne aku-karbosku je vcelku mala. Treba pocitat ze nejaky skrabancek moze vzniknut,rozumne ulozenie
biku riziko znizi, ale ukazte mi pouzivany bike bez skrabanca. A o polozeni biku na zem.... Akoze,ja sa necudujem ze sa on bojis,hlavne ked vidim ako ludia ukladaju napr flase na pokladnicny pas a potom ich nahanaju ked sa pas pohne. Ak ale troska rozmyslas, tak sa mu fakt nema co stat a pocas jazdy sa ani nepohne (a ak hej tak budes menit skorej hnede trenky ako sa starat o skrabanec na 2-kovom biku) - vlak nieje auto/bus v ktorom ides plyn-brzda, rezes zakruty,...
A este k nalepkam-potvrdenkam - (kedysi) zsr lepili nalepky na batozinu do batozinoveho vozna. Zvysky tej nalepky som z ramu daval dole este par tyzdnov. Ale hej,iste by sa to dalo zriesit rozumnejsie, akorat si myslim ze pre (hociake) zeleznice to nie je moc priorita, lebo na tych par krabic/batozin/bikeov co prenesu je kupa a riesenie nejakeho listkoveho systemu draha/zbytocna vec.
Edit: sumarum, okrem eurostar/thalys, ziadny z prepravcov co mam skusenost nic negarantuje (okrem miesta ak je moznost rezervacie), napriek tomu ze casto platis vcelku dost za prepravu biku - ty sam si nan musis davat pozor, poskodenie je tvoj problem+bike nemoze ohrozit inych cestujucich. Inak, tieto vlaky co som popisal su este z tych lepsich transportov verejnou dopravou
