Ahojte
Chcel by som vas poprosit o pomoc. Kupil som bicykel u ktoreho som uz 3x reklamoval rovnaku zavadu. Prve 2 reklamacie boli uznane, ale tretiu predajca zamietol. Je mozne sa obratit na nejakeho sudneho znalca? Nasiel som spustu for kde riesia topanky a podobne, ale bicykel nikde.
Obvolal som sudnych znalcov z oboru dopravy ale ty sa vraj bicyklami nezaoberaju, tak neviem na koho by som sa mohol obratit?
Dakujem P
Len pre uplnost pridavam ze zavada je v tom ze bicykel neradi na prednom 3 prevodniku. Po preradeni (tak kazde piate) zachyti retaz a taha ju spat hore na prevodnik.
21.06.2014 - 11:56:16
01
daj to do najblizsieho servisu, tam ti opravia presmykac.
21.06.2014 - 15:25:24
01
Zopár vecí som reklamoval na 3 krát a vtedy ti už vracajú peniaze a nie tovar (poprípade máš právo žiadať peniaze namiesto tovaru). Len či ti tie natahovačky so súdnym znalcom (keď nejakého nájdeš) budú časovo a nákladovo stáť zato (ono aj v tých nákladoch na externistov znalcov je nejaké riziko). Pokiaľ je to dobrá kúpa, dobrý rám a hlavne tebe sa páči a si s ním spokojný (až na ten prešmykač) tak ho servisuj alebo vymeň komponent. Aspoň sa na ňom môžeš bicyklovať namiesto čakania na lehoty a termíny. Každopádne ak je to košér ich chyba tak je to svinstvo takto zaobchádzať so zákazníkom. Pokiaľ si za ten bajk vysolil 2000 euro tak som nič nepovedal a veľa štastia pri hľadaní znalca.
22.06.2014 - 11:40:34
00
V prvom rade odporucam este raz sa zamysliet, ci chyba nahodou nie je na strane zakaznika (napriklad pozadovat funkcnost vyrobku z cenovej urovne 1000Euro od vyrobku za 100Euro, nespravne pouzivanie atd. ), potom sa este raz porozpravat s predajcom, predviest mu chybu, nechat si vysvetlit, co spravil na jej napravu a nezabudnut ho pritom upozornit co pisu v zakone 397/2008 §18 + ze SOIka sa o proceduralne nedodrzanie zakona urcite bude rada zaujmat.

zakon 397/2008 §18
(6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
(7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.
22.06.2014 - 14:31:08
00
Kúp si kolobežku a nerob z komára somára..................,alebo ohlás Jana Baču z PD,čo je super mechanik,dones mu 5kg banánov a ten ťa naučí šaltrovať........................
22.06.2014 - 20:43:42
00
Klikni si na http://www.justice.gov.sk , tam si hore nájdi Registre a v registroch na ľavej strane druhý riadok sú Znalci. A môžeš hľadať, ktorý sa vyzná v bicykloch... Stačí ti však trošku šikovnejší fiškál, ktorý napíše predajcovi sprostý list, z ktorého cvrkne do gatí. Samozrejme, pokiaľ je pravda na tvojej strane, resp. nemá lepšieho fiškála.
22.06.2014 - 23:40:31
00
keyboard_arrow_up