Palo TT
Založený: 01.02.2006
Príspevky: 8 511
V prvom rade odporucam este raz sa zamysliet, ci chyba nahodou nie je na strane zakaznika (napriklad pozadovat funkcnost vyrobku z cenovej urovne 1000Euro od vyrobku za 100Euro, nespravne pouzivanie atd. ), potom sa este raz porozpravat s predajcom, predviest mu chybu, nechat si vysvetlit, co spravil na jej napravu a nezabudnut ho pritom upozornit co pisu v zakone 397/2008 §18 + ze SOIka sa o proceduralne nedodrzanie zakona urcite bude rada zaujmat.
zakon 397/2008 §18
(6) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil počas prvých 12 mesiacov od kúpy, môže predávajúci vybaviť reklamáciu zamietnutím len na základe odborného posúdenia; bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia nemožno od spotrebiteľa vyžadovať úhradu nákladov na odborné posúdenie ani iné náklady súvisiace s odborným posúdením.
(7) Ak spotrebiteľ reklamáciu výrobku uplatnil po 12 mesiacoch od kúpy a predávajúci ju zamietol, osoba, ktorá reklamáciu vybavila, je povinná v doklade o vybavení reklamácie uviesť, komu môže spotrebiteľ zaslať výrobok na odborné posúdenie. Ak je výrobok zaslaný na odborné posúdenie určenej osobe, náklady odborného posúdenia, ako aj všetky ostatné s tým súvisiace účelne vynaložené náklady znáša predávajúci bez ohľadu na výsledok odborného posúdenia. Ak spotrebiteľ odborným posúdením preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže reklamáciu uplatniť znova; počas vykonávania odborného posúdenia záručná doba neplynie. Predávajúci je povinný spotrebiteľovi uhradiť do 14 dní odo dňa znova uplatnenia reklamácie všetky náklady vynaložené na odborné posúdenie, ako aj všetky s tým súvisiace účelne vynaložené náklady. Znova uplatnenú reklamáciu nemožno zamietnuť.