Canyon pre zmenu zdvihol ceny. Hadam aspon posielaju bicykle podla specifikacie. Aktualne Stoic 2 = 899E a cakacka pol roka. To je ako zigulak z tuzexu pred 30 rokmi.
02.04.2021 - 17:17:40
00
Tak skoro to lepšie nebude... :
https://index.sme.sk/c/22623922/manazer-bicyklov-dema-bicykle-budu-drahsie-rozhovor.html
02.04.2021 - 19:57:32
00
Veru, este budeme radi, ak budu chodit bicykle s kolesami spravneho rozmeru.

Dost srandy. Je to zle. Teraz sa asi naozaj treba zmierit s tym, ze budu komponenty trochu ine. Sklada sa z toho, co aktualne je.
02.04.2021 - 20:13:52
00
A pritom maju vsetci v bike industry trzby ako nikdy. Som jediny co v tom vidi nesulkad. Za viac penazi menej muziky ? Kam isli tie penizae co dostali v 2020?
02.04.2021 - 21:55:29
00
Cak dovolenky, domy, auta :)
02.04.2021 - 21:56:42
00
Kenai ked si mal jednoduche vyrobky (komponenty), tak pri prudkom naraste dopytu dokazala vyroba rychlo naskocit. Teraz ale potrebujes na jednotlive komponenty drahe jednoucelove stroje, specialne postupy, vela veci je patentovanych a tak ich nikto iny nevie robit. Cim mas menej vyrobcov, tym je to horsie.
Nasobne navysenie produkcie a rozbeh vyroby inych vyrobcov trva dlho. Nie mesiace ale roky.
Ale zase toto bude impulz na zmeny vo vyrobe - mozno viac lokalne, mozno pride viacero novych vyrobcov, ktori pohybu monopolnymi producentmi, mozno sa Shimano a SRAM rozhybu na vyssie otacky. Neviem. V IT svete takato zmena prebehla s nastupom cloudu. To, co kedysi trvalo roky a mesiace, sa da teraz urobit v tyzdnoch. Nie vsade, ale kto na to v IT neprejde, tak bude mat problemy. Predpokladam, ze nieco podobne bude aj v cyklosvete, len to bude chvilu trvat.
A aby som nezabudol - okrem bicyklov sa masivne rozbiehaju aj e-biky. A komponenty maju rovnake.
03.04.2021 - 15:09:22
01
Ak ti vadí zmena špecifikácie mal si možnosť bicykel vrátiť. Ak si kupoval online, máš právo do 14 dní tovar vrátiť bez udania dôvodu. Pokiaľ si tak neučinil tak si vlastne potvrdil, že akceptuješ to čo ti prišlo. Vyplakávanie na fóre už nič nerieši.
Dôvodov prečo je tam vidlica s o 2mm tenšími nohami môže byť mnoho. Ako poznám súčasnú situáciu s dodávkami SR Suntour to však môže byť aj z čisto praktického dôvodu. Bol to jediný dostupný model vidlice v tej špecifikácii. Na XCR 34mm by možno museli čakať a bicykle by možno vyrobili až na jeseň. Súčasná situácia je totiž taká, že Suntour má svoju výrobnú kapacitu kompletne vypredanú až do Januára 2023. Nie, nie je to preklep. Chcela som napísať 2023. T.j. ak výrobca nemá teraz objednané tak najbližšie vidlice dostane až po CNY, t.j. koncom Februára 2023 budú môcť odplávať z Ázie.
04.04.2021 - 10:28:52
00
Inak už keď sme pri tomto, minimálne seriózny predajca by ťa mal upozorniť na túto zmenu, nie každý sa totiž vyzná čo kupuje, väčšinou ide konkrétny tovar kúpiť na odporúčanie
04.04.2021 - 10:36:39
02
@kristina to čo tu píšeš je tendenčné a smrdí zavádzanim. Riesenim problému nie je možnost vrátenia bicykla v ochrannej lehote 14 dní, tá je určená na odstúpenie od zmluvy bez udania dôvodu zo strany zakaznika.
Skutočný problém tkvie v tom, že obchodník na slovenskom trhu má legislatívne uložené povinnosti a z tých je pre tento prípad podstatné že predaný výrobok musí zodpovedať špecifikácií s ktorou je predavany, z ktorej sa logicky odvíja aj cena. Logicky to tu už bolo ilustrovane na príklade predaja auta.

Informácia na fóre problém rieši pre nás ostatných ktori nenaletime v budúcnosti a myslím že v tomto prípade pomohla aj nešťastníkovi ktorý ten problem ma, pretoze jednak sa dozvedel ako ho riešiť a druhak zjavne reagoval aj predajca a predpokladám že sa dohodli na obojstranne prijatelnom riešení. Takže za info by sa patrilo poďakovať.

No a nakoniec, je úplne jedno aká situácia je na trhu s bicyklami, všetko vyššie napísané platí aj keď prší aj keď svieti slnko. Skús sa na to pozrieť nie z pozície predajcu bicyklovych komponentov, ale bežného frantu uzivatela a aplikovať poučenie môžeš na takmer akýkoľvek tovar predávaný v maloobchode.

@b21 z kontextu vyplýva že predajca sa o zmene dozvedel expost až po predaji, co trochu mení situáciu...
04.04.2021 - 11:23:47
01
ivast V čom je môj príspevok zavádzajúci a v čom tendenčný?
Záruky a vrátenie tovaru:
"Ak je zakúpený výrobok chybný alebo jeho vzhľad a funkčnosť nezodpovedajú opisu, podľa právnych predpisov EÚ vám ho obchodník musí opraviť, nahradiť, znížiť jeho cenu alebo vám vrátiť peniaze.
Ak ste si kúpili výrobok alebo službu online alebo mimo obchodu (prostredníctvom telefónu, zásielkového predaja, podomového predajcu), takisto máte právo zrušiť svoju objednávku a tovar vrátiť do 14 dní z akéhokoľvek dôvodu alebo bez udania dôvodu."
https://europa.eu/youreurope/citizens/consumers/shopping/guarantees-returns/index_sk.htm
Inými slovami, keby niekto nevyplakával na fóre, ale hneď sa skontaktoval s predávajúcim, tak má právo nie len odstúpiť od zmluvy, ale môže žiadať aj nápravu, t.j. mohol by žiadať výmenu vidlice za model, ktorý je uvedený v špecifikácii. Všetko je na dohovore. Ale očierňovanie poctivého obchodníka bez predchádzajúcej komunikácie nie je fér. Obchodník ani nemusel vedieť, že špecifikácia nezodpovedá popisu na oficiálnych stránkach.
04.04.2021 - 12:58:59
00
Kristina napísal:
Obchodník ani nemusel vedieť, že špecifikácia nezodpovedá popisu na oficiálnych stránkach.

Ako už bolo niekde vyššie uvedené, obchodník o tom naozaj nevedel.
04.04.2021 - 13:08:31
10
Kristina
- uz sme si pred tym vysvetlili ze 14 dnova ochranna lehota ma iny dovod a podmienky, v tomto pripade napriklad nie je ziaden dovod aby kupujuci znasal prepravne naklady
- snazis sa vysvetlit a opravedlnit problem aktualnou situaciou na trhu, aj ked vsetci rozumieme ze ta ziadnym sposobom nemeni pravnu povahu problemu
- zistovanie moznosti na riesenie pred kontaktovanim druhej strany je pre mna dobrym znamenim, myslim ze kazdy premyslajuci spotrebitel to takto urobi
- Tvrdis ze ociernovanie bez komunikacie nie je fer, vsetci ale na zaciatku tohto vlakna vidia, ze prisla slusne formulovana otazka, ty vytvaras dojem, ze sa zo strany dopytujuceho deje nieco nekale
- To ze predajca o detaile zjavne nevedel a ze sa pravdepodobne uz dohodli na rieseni uz tiez bolo napisane
04.04.2021 - 14:20:58
02
ivast napísal:
Ak si kupoval od SK distributora ries vec so SOI a napis nam potom ako si dopadol. Predpokladam ze ked sa toho uradnici na inspekcii chytia tak predajca nebude mat radost ...

Predajcu si očiernil a okamžite ma neho poštval ŠOI práve ty. Prečo si neporadil najskôr komunikáciu s obchodom?
04.04.2021 - 14:35:46
00
Kazdy predajca predsa kontrolu zo SOI v zaujme zvysovania kvality svojich sluzieb uvita. :lol:
Ale vazne pri kupe vzdy kupujuci taha za kratsi koniec. On plati celymi neposkodenymi platnymi eurami plnu sumu a veri ze dostane to co mu bolo prislubene. Ak sa tak nestane akakolvek reakcia z jeho strany nemoze byt povazovana za prehnanu. Brani svoje zaujmy. Ak sa obchodnikovy stane z akykolvek dovodov, ze nedodrzal svoju stranu zavazku, je na mieste absolutna snaha o napravu aj nad ramec povodneho zavazku. Preto, ze uz nutnost samotnej komunikacie s obchodnikom, stoji klienta usilie a cas.
Keby zakaznik nejakym sposobom zaplatil za tovar menej ako je cena tovaru, nikto by neprihliadal na jeho situaciu a to preco nema peniaze. Tak preco mame mat dovjiy meter?

PS: to pisem ako clovek co 3 rokoy predaval v obchode, 5 rokov riadil obchod a 10 rokov prevadzkoval internetovy obchod. Dnes nadalej pracujem v priamom predaji sluzib koncovemu uzivatelovi.
04.04.2021 - 14:50:31
00
@kristina to nie je ociernenie ale vecna rada, kým sa do debaty nezapojil diskutér so cervenym nickom tak som ani netušil o akého predajcu sa jedná. Ty normálne zavadzas aj v bežnej konverzácii, ja som odporučil obrátiť sa na autoritu v danej oblasti a sám som žiadnu akciu nevykonal, a vo vete ktorou som to urobil nie je nič mimo pragmatického zhodnotenia situácie.

tam hore som spísal päť odraziek nad ktorými by si sa mala zamyslieť ak chces v diskusii na tuto tému pokračovať ... teraz idem pobrusit Slalomku, tak máš na rozmyslenie niekoľko hodín do foroty ;-]
04.04.2021 - 14:56:01
00
keyboard_arrow_up