No tak ja teda neviem - vyjadrenie k druhemu setu ktory som reklamoval (oznacenie KE/NE), Paul Lange Ostrava:
"Vaše
brzdy jsem včera probíral přímo s technikem Shimana, který pro nás pravidelně vede technická školení. Je to velmi zkušený a znalý praktik.
Říkal mi, že se s tímto problémem již několikrát setkal a vysvětlil mi dvě příčiny, které tento problém způsobují:
· Přeplněné brzdy – pokud při odvzdušnění brzd není dodržen manuál, dojde k jejich přeplnění. Při zahřátí brzd, jak vzroste objem minerálního oleje, dochází ke zkrácení chodu brzdových pák, případně k jejich oddálení od řidítek.
· Starý minerální
olej – ve starším minerálním oleji se vlivem jeho zahřátí vytváří karbonové shluky, které mají tendenci ucpávat malý přepouštěcí otvor v brzdové páce a tím dochází ke stejnému problému. Brzda se navíc může chovat nepředvídatelně, páka je při některém stisku pocitově měkčí, při jiném tvrdší.
Brzdy jsme zkoušeli za studena a jsou v pořádku.
V oleji v brzdách se opravdu nachází karbonové shluky. Při pohledu pouhým okem vypadají, jako černý olej. Je jich tam nadměrné množství.
Technik doporučuje provést kompletní výměnu minerálního oleje a natlakování brzd přesně dle manuálu.
Při tomto servisu je třeba dbát na to, aby se se starým olejem opravdu ze systému vypláchly všechny karbonové shluky, které mohou ucpávat přepouštěcí otvor v páce. Karbonové shluky mají tendenci zůstávat uvnitř systému, tzv. se nalepí. Je proto vhodné systém propláchnout minerálním olejem opakovaně a toto proplachování opakovat tak dlouho, dokud ze systému nevychází čistý olej.
Po provedení servisu brzd bude problém odstraněn."