Keď som kúpil bike, tak boli na ňom SRAM Centerline. Najprv som ich jazdil so Sram Guide R, potom Shimano SLX 7120, teraz SRAM Code RS. Po nejakých 3800-4000 km už boli akurát na limite (na všetkých brzdách sintrované platne). K SRAM Code boli priložené nové tie isté, tak som nahodil. Občas sú trochu hlučnejšie, hlavne keď sú poriadne zohriate, ale inak nemám žiadne námietky. Brzdia dobre, derú sa primerane, neprehrievajú sa, nejak moc sa nevlnia. Mali by sa robiť aj v CL verzií.
07.07.2021 - 15:02:17
12
Dakujem za rady, este mi napadlo. Mam dva sety kolies, Na jednom su nove shimano kotuce. ak dam na tie druhe nieco ine SRAM, MAGURA, TRP... nebudem musiet dostelovavat prasa pri kazdej vymene kolies? Ide o to ci maju vsetci vyrobcovia presne rovnaku vzialenost kotuca od vidlice. Lebo ak nie, tak mi ostava jedine zase shimano, alebo predat tie druhe ledva zabehnute kotuce a vymenit to komplet na oboch setoch.
08.07.2021 - 03:01:34
00
Ak su naboje rovnake ofset kotucov je ok.
Ak sa rozhodnes pre mdr-c tak radsej verziu bez CL

Prílohy:

20210512_140425.jpg
20210512_140425.jpg 1.38 MiB 1 thumb_up0thumb_down

08.07.2021 - 10:17:39
10
Mierny problém s tým vystredením budeš mať pri viac sadách kolies. Pri rôznych nábojoch som mal rozdiel až 0,5mm. Sú na to podložky hrúbky 0,1mm - dajú sa kúpiť. Ale neviem ako je to pri CL montáži, ja mám podložky pre 6 dier. Aj pri rovnakom type a výrobcovi náboja môžu byť 2 kusy rozdielne. Sú tam výrobné tolerancie. Takže podložkovať jedine. Ale je to celkom zložité kým to presne trafíš a potom sa to aj tak rozladí jazdením a rôzne šikmo opotrebuje platničky.
08.07.2021 - 10:53:27
10
rs955i napísal:
Ak sa rozhodnes pre mdr-c tak radsej verziu bez CL

Preco bez CL ?
08.07.2021 - 13:16:50
00
Cim viac nad tym spekulujem tym viac sa to komplykuje. Ten druhy set kolies je celkom pruser. Na kolko su tam shimana s 1.75mm hrubkou tak ak by som dal novy kotuc s 2mm hrubkou, budem musiet este aj platnicky roztahovat pri vymene a nadej, ze to pojde rychlo prehodit je skoro 0. To tym padom straca druhy set kolies zmysel, lebo ho mam aby som nemusel plaste prezuvat. Po tom co som si tu ale precital o SR-MT70 to uz asi naozaj nekupim. Cize ostava asi len nieco co ma hrubku 1.8mm a v 180mm to neuvarim s organikami a 4 piestom. Nemozem totiz ani ist do 203mm lebo na druhych kolesach mam 180mm. :headbang: Zlate rafikove brzdy :|

Ostava mi teda BBB BBS-121, Fromula, SRAM.... Formula je z nich najtazsia 190g, cize asi SRAM Centerline CL 181g alebo BBS-121 171g. Cena je +- rovnaka.

Viete to niekto za mna rozlusklnut ?
08.07.2021 - 15:15:47
00
Formula je z nich hlavne tepelne najstabilnejšia a za skvelý výkon má aj najnižšiu cenu. Aj po extrémnom zahriatí sa dokáže zas vrátiť do pôvodného tvaru. Hrúbku má tiež celkom dobrú..samozrejme najlepšie je mať na nábojoch rovnaké kotúče. Pri Shimano strmeňoch sa nemusíš až tak báť, lebo platničky pri nich nie sú úplne natesno pri kotúči - je tam solídna medzera a spomínanými podložkami to vieš medzi jednotlivými sadami dorovnať. Hlavne ako som ti písal nad tým zbytočne nemedituj.
08.07.2021 - 17:52:28
11
Platnicky roztahovat nemusis,akurat ,"mrtvy chod"packy sa malo zmeni.
A CL je menej zeleza znesie malicko menej ale aj tak radovo viac ako smrt64

Prílohy:

20210708_175130.jpg
20210708_175130.jpg 997.05 KiB thumb_up0thumb_down

08.07.2021 - 17:59:27
10
ak 6bolt tak Magura MDR-P rotor je najpevnejsi aky som zatial mal
https://www.magura.com/en/components/news/2019/magura-estop-e-bike-optimized-technology/

ak CL tak sa asi trochu znizi vyber, ale asi by som isiel do Centerline X/XR
08.07.2021 - 18:17:47
10
Mojich par skusenosti po asi 35k vyskovych metrov smerom dolu kopcom. Aj v tych najdivokejsich klesaniach pri opetovnom brzdeni z 50+km/h na 15km/h pri systemovej vahe 120kg+ ziaden naznak vednutia, chod paky stale taky isty. Oproti mt7 brzda nie je kusava a brzdny ucinok sa da velmi dobre davkovat. Paka samotna tvarovo ludom s kratkymi prstami asi moc sediet nebude, rozsah jej nastavenia ale velmi siroky.

Celkovym prejavom velmi podobna formuli the one, ktora kralovala vsetkemu okolo roku 2010.

Za mna velmi dobra brzda pre velmi tazkych a agresivnych pilotov. Po dlhej dobe som sa znovu prestal bat jazdit rychlejsie ?

Kotuce bolo samozrejme po zabehnuti zrovnat, ale odvtedy ziaden problem

Prílohy:

8DB03DDF-87C0-4AFA-99FC-B186EF233B75.jpeg
8DB03DDF-87C0-4AFA-99FC-B186EF233B75.jpeg 943.45 KiB thumb_up0thumb_down

08.07.2021 - 18:43:30
12
no za 1100 eur by som to presne aj ocakaval ;-)
08.07.2021 - 18:46:54
05
No nie je to celkom len o peniazoch, napr nove 4pisty trp idu tiez velmi dobre a stoja ovela ovela menej
08.07.2021 - 18:54:11
00
No nemusíš to úplne očakávať..ja som skôr myslel, že tie brzdy budú kúsať ako besné :) Normálne už som sa chystal opätovne odvzdušňovať, ale ako vidím, tak ten prejav čo opisuje huskro1 je presne ten istý. Brzda plynulo zaberá a na konci zahryzne, výkon je stály bez ohľadu na sklon a dĺžku klesania. Ja síce jazdím na jeden záťah max 900vm zjazdy, ale aj tak dobre...pri 600vm/1,9km tiež pohoda..skôr limitom sú moje slabé zápästia a prsty, ale brzdy po zjazde OK :) Len to kúsanie som myslel , že bude enormné..Hlavne pri odhazovaní zadného kolesa keď chcem dať bike na predné je to trochu také, že treba viac stlačiť :)
08.07.2021 - 19:00:40
00
Zapastia som poriesil rotacnymi gripmi a prsty su naucene z motorky, tam tiez brzdim len jednym prstom. Nelutujem ani jedno euro co som za to vysolil.Uz sa znovu len naucit bat, lebo tie pady s rastuvim vekom bolia stale dlhsie🥲
08.07.2021 - 19:19:09
01
Formula a BBB ma v 180mm dodanie 10-12 tyzdnov, Skladom je len SRAM a Magura. Magura je 2mm cize asi budem nuteny ist do SRAM co nemusi byt zle, ale vobec sa mi nepacia a s tym XT v zadu to bude vyzerat fakt "skvostne". Este su aj najdrahsie zo spominanaych.
08.07.2021 - 20:24:31
00
keyboard_arrow_up