imro1 však keď sa zamysliš, ako ti to ide na aute na ľade? Tlaky min. aby ti nevyzulo plášť, do snehu tiež, + objem je výhoda. Na snehu sa nikdy nebudeš cítiť isto a v tom je to čaro, treba spomaliť a užívať si drifty. PS. Raz som v zime dofukal zadné koleso, už to na ht dosť hojdalo, prvé zabrzdenie pred blokom rovno na ľade pod snehom, už som ležal na chrbte. Sam len tuším ako vyletelo to koleso :D
13.12.2021 - 23:08:11
01
So snehom je to trocha zlozite, nie je sneh ako sneh. Zalezi aj kolko ho je, ak menej, cca 5-10cm, tak sa mi osvedcili trochu uzsie plaste, povedzme 2.25, tie maju sancu sa prerezat az na podklad a drzia.. ak ho je viac, potom uz sirsie gumy.. ak je to prasan, tak opat skor uzsie.. pri dobrom utlacenom snehu je to viacmenej jedno, to drzi perfektne s hocicim..
Co sa ladu tyka, tak najlepsie samozrejme spikery, ak nie su, tak potom cim sirsie a co najnizsi tlak (vacsia kontaktna plocha). A pokial ide o sneh, tak tlaky jazdim v podstate rovnake ako po zvysok roka, jedine ak to je nechutna mokra kasa, tak trocha podfuknem, povedzme o 0.2-0.3 bar, ale zvycajne to moc nepomoze a i tak to lieta..
14.12.2021 - 02:03:28
04
A hlavne, treba byt pripraveny a nastaveny ze skor alebo neskor si ta to ladove zrkadlo pod snehom najde a posle ta k zemi ...
14.12.2021 - 07:35:43
03
Izzy68 napísal:
imro1 však keď sa zamysliš, ako ti to ide na aute na ľade? Tlaky min. aby ti nevyzulo plášť, do snehu tiež, + objem je výhoda. Na snehu sa nikdy nebudeš cítiť isto a v tom je to čaro, treba spomaliť a užívať si drifty. PS. Raz som v zime dofukal zadné koleso, už to na ht dosť hojdalo, prvé zabrzdenie pred blokom rovno na ľade pod snehom, už som ležal na chrbte. Sam len tuším ako vyletelo to koleso :D

Tak s týmti tlakmi mi to bolo jasné ? aj keď teda nie až tak celkom o koľko menej. Chce to asi len skúšať. A hlavne teda keď ide o mix podkladov. Skôr som bol zvedavý či dávate iné plášte. Jasné že na ľad budú najlepšie hroty, no zas ak ho je menej a aj asfalt tak to tiež, nebude ideál. Najlepšie bude asi mäkksia zmes aspoň na prednom, čo sa aj tak bežne vozia na MTB a nižší tlak. A aj na cestné výjazdy asi trochu makksie aj keď tam o moc asi nie ?
14.12.2021 - 07:48:05
00
ivast napísal:
A hlavne, treba byt pripraveny a nastaveny ze skor alebo neskor si ta to ladove zrkadlo pod snehom najde a posle ta k zemi ...

Pár krát sa už stalo 🙂 ale to asi každému kto jazdí v zimných podmienkach. Preto som v tom opatrnejší. Ale aj tak v zime jazdím minimum, no postupne chcem začať trochu viac 🙂
14.12.2021 - 07:56:14
01
Měkká směs je fajn, jen na trhu nejsou moc pláště na XC/DC které by měli opravdu měkkou směs.
Třeba Maxxis má velký vyber ale jejich směsi jsou dost tvrdé.
Ta T7 od Spešlu mě teď potěšila na ledu to drželo opravdu pěkně.
Na bezdusich s Fast Trak jsem měl 1,2 a 1,4 bar a už mi to zlobilo, s Ground Control v GRID s latex duší jsem na první jízdu zvolil tento tlak a úplně v pohodě, takže další jízda byla na 1,0 a přilnavost ještě lepší na ledě a plast stále držel.
Takže testnu 0,8 bar ?
PS: při zátěži sestavy 105kg.
14.12.2021 - 08:23:37
01
Inak s tou zmesou bacha 😁 mam odskúšané ze cim mäkšia zmes za normálnych podmienok, a viacej tvrdne s klesajúcu teplotou.... Magix od Michelin, oranžový Addix od Schwalbe aj Graphene 2.0 od Vittorie sú pri teplote okolo -5 ako plast, tvrdé štuple, trakcia nulová. Po asfalte to doslova klepka. Napríklad Smartgrip od Pirelli je zasa za normálnych podmienok pomerne tvrdá no naposledy pri výjazde keď bola teplota niekde medzi rozmedzí -5 - -10 tak štuple boli stále "gumové"... Možno že to nie je tvrdosťou zmesi ako takou, možno záleží od konkretnych prímesí v tej gume. Napríklad ma prekvapilo že aj Ice Spiker tiež stvrdol na kameň... Netvrdím ze Pirelli sú naj do snehu a na zimu... Len toto sú moje postrehy za posledných pár výjazdov keď bola teplota pod nulou.
14.12.2021 - 08:51:06
02
Na rovnaký poznatok sme došli ešte keď som jazdil na moto. Aj mäkké MX plášte do blata boli v zime ako kameň.
14.12.2021 - 09:13:28
01
Jj zakezi z čeho ta guma je. To je vidět i u pneu na auta.
Tohle mě proste potěšilo na ledě mi pláště vždy hrozně ujížděli s těmito se dalo jet bez větších problémů.
14.12.2021 - 09:24:05
00
Tak to si veru odsledujem tie Vittorie či stvrdnú v zime, zatiaľ som nemal ten pocit. Ale je pravda, že som neskúšal zaryť nechtom do štuplov keď bolo po nulou :-D
14.12.2021 - 10:29:27
00
Zaujímavé s tou mäkkou zmesou :) Toto by ma ani nenapadlo. To zistíš fakt len skúsenosťami a jazdeném. Ale zas budem o niečo múdrejší :) Takže asi ani nemá moc zmyslel s tým vymýšlať a proste jazdiť plášte ktoré jazdíme bežne, len ich trochu podfúknuť :)
14.12.2021 - 10:48:10
02
Ta směs prave teď spesl má vyber u xc ze dvou druhů - tvrdší která cca odpovídá předešlé generaci plášťů což bylo fajn na suchý povrch a cca na úrovni Maxxisu nebo Conti co sem jezdíval. A měkčí která má lepší přilnavost za cenu horší vydrze a asi trochu vyšší váhy. No v terénu to byla paráda ale to nechci soudit pac tam jde hodně o vzorek ale na cyklostezce kde byl uslapany sníh který zledovatel při oblevě a zas zmrznul v noci takže proste rovny led byl hodně poznat rozdíl i sem zastavil a zkoušel tlačit kolem do boku a drželo to paradne (výrazně lip jak moje boty) v podstatě stačilo trochu zpomalit na zatáčky ale jinak se po ledu dalo jet jak po mokrem asfaltu.
14.12.2021 - 11:03:06
01
Primárne žiadna so zmesí pre XC/Trail plášťov nie je určená na zimu, takže sa dá vyberať medzi zlou a horšou. :-)
14.12.2021 - 11:43:10
02
Asi tak, vyberáš len menšie zlo 😁
14.12.2021 - 11:46:32
00
To sice ano, ale tahle prostě na ledu drží velmi pěkně, takže za mne opravdu fajn na zimu - jinak určitě by se dala udělat lepší směs na led a jiný vzorek, ale na takový plast jsem nenarazil. A pokud to beru jako univerzalni xc plast do bordelu - blato, sníh a na nějaký měkčí podklad nebo hrubší terén tak ten plast dělá skvělou práci. Rozhodne lepší jak Forecaster nebo Rekon.
14.12.2021 - 15:39:19
00
keyboard_arrow_up