Avid Juicy Seven 2008 Pad contast Point, strasne by ma zauimalo nielenze ako funguje toto nastavenie ( cervene koliecko) ale ze co to presne robi.
Nikto mi este doteraz nevedel presne povedat ako to technicky funguje a dokonca ani ty ludia ktory tieto brzdy vlastnia.
Mnoho brzd ma nastavenie take ze si brzdnu packu iba posuvam dalej a blizsie ku gripu (Hayes stroker trail). Co je celkom dobre nastavenie ale stoji to za 2 veci.

Takze dakujem moc za vysvetlenie.
22.06.2009 - 21:27:26
00
Zmena nastavenia sa prejavuje zmenou bodu dotyku platničiek s rotorom. Teda ten bod sa v skutočnosti mení len pocitovo na páke. Nastavením sa mení len bod, kedy začne pôsobiť páka na piest v brzdovej páke. Teda je tam systém ktorý funguje na princípe závitu a točením sa tam mení vzdialenosť. Mylsím že do podrobna to potrebné rozoberať nie je. To čo popisuješ u Strokerov nastavíš aj u J7 .. tu sa mení zas vzdialenosť páky od gripu. Teda použitie to má ak máš krátke/dlhé prsty aby si si vyladil brzdu k svojím potrebám. So zmenou vzdialenosti páky sa mení aj bod záberu brzdy ale len vo vzťahu ku gripu. K vzťahu k nulovej polohe páky sa nemení. PResne to kolečko (pad contact point adjustment) mení vzdialenosť bodu dosadnutia platničiek vo vzťahu k nulovej polohe páky.
22.06.2009 - 21:42:56
00
Lapierre si si istý, že si to nemohol napísať aj zrozumitelnejšie? hehe
22.06.2009 - 21:46:20
00
Mnoho brzd ma nastavenie take ze si brzdnu packu iba posuvam dalej a blizsie ku gripu (Hayes stroker trail). Co je celkom dobre nastavenie ale stoji to za 2 veci.


Trochu mimo povodnu otazku, ale neda mi nezareagovat, ze system zmeny vzdialenosti packy od rukovate nie je na dve veci, ako si uviedol ty, ale je to dost uzitocna vec na prisposobenie si uvedenej vzdialenosti podla individualnych potrieb.
22.06.2009 - 22:15:49
00
Lapierre takze pochopil som to takymto sposobom ?

Ze ked je taka ista vzdialenost platniciek od kotuca tak:.

1.Musim packu zmacknut o 15 mm aby sa mi dosticky presne dotkly kotuca.

2.Musim packu zmacknut o 5 mm aby sa mi dosticky presne dotkly kotuca.

Takze mi tu ide o to ze lepsie je ked si nastavim aby mi packa behala iba maly kusok na to aby brzdy uz zacaly brzdit. Aby som nemackal velky rozsah packou ako keket :)

?

Prílohy:

images.jpeg
images.jpeg 16.52 KiB thumb_up0thumb_down

22.06.2009 - 22:36:13
00
Tiez musim podotknut ze nastavovanie vzdialenosti packy od rajdo ktore neovplyvnuje dlzku chodu (co maju zrejme kazde brzdy) teda fakt neni na 2 veci - je to velmi dolezite na nastvavenie podla toho ako ma kto napr. dlhe prsty.
No a ten pad contact point presne ako pises meni dlzku chodu paky kym sa dotkne kotuca - tj ako si nakreslil napr staci stlacit paku o par mm resp ak si nastavis inak tak aj omhoho viac aby si mal full stop. Teraz ma opravte ak sa mylim: ale moja predstava bola vzdy taka (a aj mnohokrat to bolo tak prezentovane) ze sa meni tym realna vzdialenost platni od kotuca co ma za nasledok kratsi chod. Keby to bolo ako pises ze sa meni chod paky bez zmeny vzdialenosti platni od kotuca dala by sa tym vlastne nastavit aj pekne davkovatelnost brzd - pri dlhsom chode by mali plynulejsi nastup, pri kratsom omnoho ostrejsi.

Teda ak mam napisat svoju predstavu ako to funguje tak zrejme tak ze tym nastavovanim vlastne zanaras piest packy hlbsie do systemu (resp. inym sposobom zmensujes objem systemu)cim aj viacej vysuvas platnicky ku kotucu. Aby bol dosiahnuty efekt rozneho chodu pri rovnakej vzdialenosti platni od kotuca v kludovej polohe musela by sa nastavovanim menit plocha piestu ktory v packe tlaci na kvlapalinu co si v praxi neviem celkom dobre predstavit. Ak teda trepem kludne ma opravte... :)
22.06.2009 - 22:50:13
00
neviem ako to vysvetliť tak vám snáď toto pomôže...

Prílohy:

[Typ súboru doc bol deaktivované a preto nemôže byť zobrazený.]

22.06.2009 - 23:16:11
00
Turbi: Šlo by to aj jednoduchšie ale čo sa budem ... pýtal sa na systém :)

Cibo: No áno v praxi máš pravdu ale čím skôr zaberá páka, tak tým skôr v rozbitých úsekoch budeš nechcene brzdiť. Samozrjme každému to vyhovuje inak.

Takže najprv si nastav vzdialenosť páky od gripu (imbusom, ako kde?) a potom dolaďuj červené kolečko.

Napr. ja si čiastočne kompenzujem absenciu červeného kolečka na Elixiroch R nastavovaním vzdialenosti páky. S jej posunom sa mení aj vzdialenosť bodu dotyku platničiek vzhľadom ku gripu a túto vzdialenosť pocítiš najviac. Či je páčka +- 2-3 mm bližšie/ďalej v polohe kedy na ňu zatlačíš (brzda ešte nezaberá) moc nepocítiš. Zato bod, kedy začne brzda zaberať cítiš dosť zreteľne. Takže dá sa to čiastočne kompenzovať, no to bolo len na okraj.

Jorge: Nie vzdialenosť platničiek zostáva nezmenená. Treba si uvedomiť že páka tlačí na piest pomocou nazvime to piestnice. Ťažko to opísať slovami, no medzi piestom a touto piestnicou je ešte jedna časť, ktorá tlačí priamo na piest. Táto časť sa pri otáčaní kolečkom posúva bližšie ďalej od tej piestnice (systém závitu). Nulová poloha páky však od tohto nie je závislá, nakoľko piestnica nie je priamo spojená s touto časťou. Takže po nastavení bodu dotyku platničiek bližšie k rajdom sa po točení kolečkom časť tohto systému posunie ďalej od piestnice a tým pádom začne piestnica tlačiť na ňu až po väčšom stlačení páky. Tým pádom sa bod dotyku platničiek posunie bližšie k rajdom.

Viem je to zložité pridám sem schému, je to len schéma, každý výrobca to rieši svojím spôsobom. No jo skicármade :D

Prílohy:

schéma.JPG
schéma.JPG 36.62 KiB thumb_up0thumb_down

22.06.2009 - 23:22:05
00
Aj tak si celkom dobre neviem predstavit ako sa vie dosiahnut vlastne rozna rychlost pohybu piestu pri roznom nastaveni. Teda podla toho co pises si predstavujem ze napr. ked to mam na ultra kratko tak piest v packe na povedzme pol cm pohybu paky prejde vzdialenost ktora zodpoveda pohybu platni ku kotucu rychlejsie ako pri dlhom pohybe kde prejde tu istu vzdialenost povedzme na 5cm pohybu paky - cize vlastne pri roznom nastaveni pri pohybe packy na rajdoch napr. o 1 cm sa vzdy piest v pake pohne o iny kus. Je to vymyslene dobre len z toho co si nakreslil to vyzera tak ze ked je dlhy chod paky nastaveny tak vlastne kusisko ides pakou na prazdno a potom na tom kratkom useku je taky isty chod ako ked ju mas na kratko. Teda rad by som si to predstavil. :)
22.06.2009 - 23:42:39
00
Posledné 3 riadky uvažuješ už správne.

Páka pri nastavení kratšieho chodu zaberá takmer hneď, pri nastavení dlhého hlbokého chodu ide kus na prázno a až potom začne zaberať, pričom ostrosť nábehu je rovnaká ako pri prvom nastavení.

Ty zmenou tohto nastavenia nezmeníš phyb piestu ani objem komory piestu, tá je stále konštatná a kusavá brzda bude vždy kusavá, len bude zaberať bližšie pri gripe (páka pôjde zo začiatku naprázdno).

To že sa tam nemení objem komory a podobne vidno pekne pri brzdách Formula ORO K18 a K24. Jediný rozdiel medzi brzdami je FCS systém (obdoba pad contact point adjustment-u u Fromuly), tam stačí na dorobenie systému FCS do K18 vymeniť jeden diel v páke, ktorý nemá s komorou, piestom ani kvapalinou nič spoločné. Je to diel, do ktorého vstupuje táto "piestnica" ktorá nepriamo tlačí na piest. Systém funguje inak podobne ako som popísal vyššie.
23.06.2009 - 11:40:20
00
keyboard_arrow_up