milos21:
Keby bezdusaky neboli o hmotnosti, tak nikto nebude vozit konvertovane plaste :) Ked som zacal pouzivat bezdusaky pred 10 rokmi, tak hmotnostny rozdiel bol min. 150g v neprospech UST /bez mlieka podotykam/, to by som si pozrel, kolko chrtov z fora obetovali hmotnost za vyhodu znizenia defektov :lol: (samozrejme aj vtedy to ludia prave preto jazdili, ja ale nie) To je to podobne ako pouzivanie Rocket Ronu a inych papierov. Keby vazili o 100g viac, nekupil by ich ani pes, potom si ludia nahovaraju, ze vyborne drzia a pod. (samozrejme, tym nechcem povedat, ze je to zly plast, len ma svoje obmedzenia a pre lahkych jazdcov je to ine ako pre beznu populaciu). Na 29" kolesach uz ine ako bezdusaky by som ale neuvazoval.
javo89 :
Inak pri pouziti bezdusakoch sa usetri valivy odpor duse (snad okrem pripadu pouzitia latexovej), trosku sa zvacsi objem vzduchu, takze o nieco malinko sa moze menej fukat, neda sa seknut dusa (kedze tam nie je), zato sa da ale seknut plast (ak je papierovy), s tesniacim tmelom sa ziska schopnost odolavat roznym nepredvidanym prepichnutiam plastu na behuni, zhorsi sa o nieco pripadna nutnost opravy defektu plasta. Jazdne vlastnosti sami o sebe sa urcite nemenia, citit to bude mozno ak clovek prejde z 200g obycajnej duse, kedze mu vyraznejsie klesne tlak a valivy odpor. Bezdusaky ale nie je mozne vozit na prilis nizkom tlaku, pretoze sa budu vyzliekat v zatacke, ale tento problem je skor pri DH. 1bar to pri beznom vozeni zvladne na 2.4", co je inak v terene na jazdne vlastnosti citit velmi silne a s obycajnou dusou to uz nejde jazdit. Mlieko ale neudrzi trosku vacsiu dieru pri velkom tlaku (2.5 baru a viac).
18.07.2014 - 08:17:57
03
No Tubes Crest 29"+ Rubena Charybdis+ tmel No Tubes = fajn nahadzovanie.
18.07.2014 - 08:50:16
00
jazdne vlastnosti sa prave ze menia! lebo nie je trenie medzi plastom a dusou takze plast lepsie kopiruje nerovnosti. inak pekne zhrnutie
18.07.2014 - 09:11:05
00
50 ml je malo, to je skor na doliatie. Pri prvom nahodeni je dobre dat aspon tych 80 - 90 ml.


Počiatočný objem mlieka nie je taký jednoznačný, dosť záleží aký plášť nahadzuješ. Ak je plášť odľahčený - rozumej ako sitko - je potrebný väčší objem cca 80-100ml, ale ak je však plášť schopný udržať tlak aj bez mlieka tak 50ml je akurát. Tiež je rozdiel či je to klasický plášť, alebo s UST pätkou (TLR), pretože obyčajná pätka neudrží na úvod toľko ako TLR. Ja osobne nahadzujem všetky plášte najprv bez mlieka, nafúkam na cca 3bary a až potom keď sa plášť dobre usadí cez ventil nalejem mlieko, takto nemusíš dávať extra množstvo navyše o ktoré prídeš pri nahadzovaní a je to podstatne čistejšia robota. Taktiež ak pri nahodení na sucho zistíš, že v plášti je niekde malá dierka cez ktorú pomerne dosť uniká vzduch tak ju vieš opraviť ešte predtým ako dáš mlieko a tým sa vyvarovať tomu, že ti podstatná časť mlieka vytečie.

Čo sa týka výhod, tiež si myslím že najpodstatnejšou výhodou je zmena jazdných vlastností a nie primárne hmotnostná úspora. Bezdušák jednoducho lepšie odvaľuje, má lepšiu trakciu či pri zábere, alebo brzdení. Možnosť zníženia tlaku je tiež veľkou výhodou, pretože sa ešte znásobia hore uvedené vlastnosti. Tým, že plášť je bez duše a má nižší tlak sa ešte vylepší trakcia a taktiež valivý odpor, pretože mäkší a flexibilnejší plášť ľahšie kopíruje terén a tým lepšie odvaľuje, ja tomu hovorím, že plášť po teréne "pláva", nemyslím tým, že pláva celé koleso ako keď máš defekt čo znižuje ovládanie bicykla, ale to, že plášť krásne kopíruje drobné nerovnosti a nie sa do nich zbytočne zarýva a tým odvaľovanie spomaľuje. To či je koleso s dušou, alebo bez duše je rozhodne cítiť na jazdných vlastnostiach, ak samozrejme nejazdíte bezdušák nafúkaný na max tlak (toho potom ani nemusíte mať). Rozdiel je ešte výraznejší na pevnom bicykli, ale jasne to cítiť aj na fulíku. Je citeľný rozdiel medzi plášťom s dušou a bezdušákom oboje nafúkané napr. na 2,5 a to nehovorím ak bezdušák ešte podfúknete na 2-2.2, čo dokáže skľudniť aj fulíka nie to ešte pevný bike - pretože jednoducho získate navyše cca 3-4cm pruženia citlivého na tie najjemnejšie nerovnosti a to nehovorím o lepšom spracovaní nárazov na skalách či koreňoch, kde tvrdý plášť skáče ako divá koza, kdežto bezdušák to pekne spracuje a zbytočne nekope.
18.07.2014 - 09:36:17
04
Ja berem bezdusaky hlavne ako vymenu casu:
Miesto toho aby som investoval cas niekde v terene na opravu defektov, tak musim investovat trochu viac casu a usilia doma pri udrzbe ked nahadzujem plaste. Samozrejme aj s bezdusakom sa da dostat defekt, ale tie bezne male ako diery od trnov a precvaknutia uplne vymiznu. Akurat ak niekto casto nejazdi resp. ma bicykel na ktorom casto nejazdi tak sa to nehodi. Lebo ked tie kolesa vzdy 3 mesiace stoja medzi jazdami tak clovek akurat meni tmel do blba :D

Inak cerstva skusenost:
e*thirteen TRS+ kolesa + zlta notubes paska + 27.5x2.4 Conti Trail King Protection: nahodene bez problemov pumpou doma. Drzia 60psi v pohode. Akurat som este zvedavy ci patky budu drzat ked ich spustim na 25psi (p) a 28psi (z).


Naposledy upravil Ferisko dňa 18.07.2014 - 10:30:52, celkovo upravené 1 krát.

18.07.2014 - 10:28:49
01
Nie je 60 psi za limitom rafika a/alebo plasta? Sa mi to zda nejako vela.
18.07.2014 - 10:30:21
00
Gumy maju uvedene max 4bar alebo 60psi (pekne si to pri tych prevodoch zaokruhluju). Rafiky neviem ale 4 bary zvladnut podla mna musia. To vobec nie je az tak vela. Mimo to, len som ich tak nafukal aby si sadli. Vysia na bajku takto a nez pojdem jazdit tak ich spustim :)
18.07.2014 - 10:34:43
00
Tak minimalne tie rafky riadne otestujes. :-) Co som ale videl upozornenia na rafkoch, tak cim sirsi plast mal byt pouzity, tym nizsi bol maximalny povoleny tlak.
18.07.2014 - 10:38:51
00
Myslis nieco taketo (toto je pre Mavic):

Prílohy:

pressure_chart.png
pressure_chart.png 69.62 KiB thumb_up0thumb_down

18.07.2014 - 10:49:04
00
Presne.
18.07.2014 - 10:53:19
00
Dakujem ze ste my to pekne takto zhrnuli, uz som davno nad tym uvazoval ale teraz uz do toho pojdem :)
18.07.2014 - 11:08:44
00
prvá skusenosť s dierou 3mm tesne pri rafiku (po páde na kamenoch)... mlieko to lepilo asi 25min trasenia a hrkania.... potom sa dalo nafukať tak na 1,5 aby som pomaličky zošiel z hrebena.. potom som dofukol na 1,8 co zas odlepilo dieru...... neskor zalepilo 10-15 držalo potom zas sfuklo takže som domov asi 10x fukal na 36km.. v meste som potom splašil len zefal sprej ktorý tomu moc nepomohol. pri 2,4 to zas odlepilo.. ptom som v dalšom obchode splašil tufo extreme 50ml to konečne zalepilo.... zatial drží 2,2
Mlieko som zabudol doma v DK :(
18.07.2014 - 15:10:05
00
Rovno mozes vyliat zvysky, vycistit, podlepit kusom bocnice a nahodit dusu...
18.07.2014 - 15:23:40
00
od defektu som na tom urobil ešte 120km.. držalo to pri 1,8 .... dnes som zhodil bike z nosiča na streche a prazdne kolo :D
zajtra to podlepim, taka mala durka, to ešte dám bez duše
20.07.2014 - 21:05:36
00
Prosím o radu. Má niekto skúsenosť s prerábkou na bezdušový systém s plášťami Continental X-King Race Sport ´29 2,2 s kevlarovou patkou? Sú vhodné na bezdušový systém, držia tlak? (Vozím ich momentálne s dušou). Samozrejme s tým, že by som použil tmel NoTubes. Alebo aké plášte by ste odporúčali na bezdušový systém? (maratóny/XCO) Ďakujem.
21.07.2014 - 15:36:35
00
keyboard_arrow_up