Pozeram daky set na tubeless a mam otazku naco je potrebna ta paska s ventilom a pritom tam este davaju aj normalnu tesniacu pasku. Nejak tomu nerozumiem. Podla mna by stacil samotny ventil a tesniaca paska.

Napr.

http://cykloobchod.sk/tmely/sada-notubes-xc-29-tubeless-kit-3018.html
cykloobchod.sk
23.11.2016 - 14:24:41
00
Záleží či máš TLR ráfky alebo nie ;)
23.11.2016 - 14:27:35
00
Asi hej, je tam napisane tubeless na druhej zalozke. Takze je to nato ked je blby rafik?

https://www.dtswiss.com/Components/Rims-MTB/M-442
23.11.2016 - 14:43:41
00
Ta paska je na zalepenie otvorov na niple, dovod neviem, ale tipujem, ze asi kvoli tomu, aby sa ta guma nerozrezala o hrany otvorov. A mozno aj utesnuje .. neskusal som bez nej. Plus, ak potrebujes nasadit dusu, tak nemusis riesit dalsiu pasku, tato vcelku vydrzi.
23.11.2016 - 15:42:14
00
Dal som dusiam zbohom... Po 1,5 hod hotovo a pekne to drzi. Uvidime rano :D
Pouzita wtb paska, joes ventilky a mlieko joes elite racers sealant.

Prílohy:

tmp_10026-IMG_20161125_220259-274868837.jpg
tmp_10026-IMG_20161125_220259-274868837.jpg 288.13 KiB thumb_up1thumb_down

25.11.2016 - 22:10:25
07
Ahojte, pustil som sa do prerábky mojich DT SWISS XR1501 na bezdušové, mám STANS RACE tmel a pásku som kúpil Effetto Mariposa Caffe Tubeless. Včera som skúsil jedno kolo, ale tá páska sa nedá nalepiť tak, aby dobre dosadla do tej vnútornej oblúkovej časti ráfu a zároveň tesnila aj na krajoch, úplne sa dokrčila. Myslel som že pätka to dotlačí, tak som to dokončil, ale fučalo mi to kade tade popri špicoch. Dnes to asi zhodím, vyčistím a skúsim znovu. Chcem sa ale najprv spýtať či to je naprd páska, alebo ju iba neviem nalepiť? Lebo je tuhá ako klasická lepiaca, proste nedokáže okopírovať ten vnútorný tvar ráfiku bez toho aby sa krčila a potom nedrží. A tiež ma zaujíma či by som mal kúpiť širšiu, lebo som kúpil 20,5mm a keď ju nalepím do toho vnútorného oblúku tak nedosiahne až ku krajom...
30.11.2016 - 11:50:44
00
ano, kup sirsiu pasku. S hentym to druhy krat ani neskusaj. Na vnutornu sirku rafika 22.5 potrebujes pasku 25mm siroku.
30.11.2016 - 12:04:08
01
momentálne mám na oboch kolesách nahodenú kancelársku pásku (2 vrstvy) :D minula sa nám na predajni bezdušová a nechcelo sa mi čakať :D :D drží to zatial krásne :lol: uvidíme do kedy.... možno prispejem v demoláciach seba/ bajku :tmi:
30.11.2016 - 12:06:20
01
eloscilatore napísal:
Ahojte, pustil som sa do prerábky mojich DT SWISS XR1501 na bezdušové, mám STANS RACE tmel a pásku som kúpil Effetto Mariposa Caffe Tubeless. Včera som skúsil jedno kolo, ale tá páska sa nedá nalepiť tak, aby dobre dosadla do tej vnútornej oblúkovej časti ráfu a zároveň tesnila aj na krajoch, úplne sa dokrčila. Myslel som že pätka to dotlačí, tak som to dokončil, ale fučalo mi to kade tade popri špicoch. Dnes to asi zhodím, vyčistím a skúsim znovu. Chcem sa ale najprv spýtať či to je naprd páska, alebo ju iba neviem nalepiť? Lebo je tuhá ako klasická lepiaca, proste nedokáže okopírovať ten vnútorný tvar ráfiku bez toho aby sa krčila a potom nedrží. A tiež ma zaujíma či by som mal kúpiť širšiu, lebo som kúpil 20,5mm a keď ju nalepím do toho vnútorného oblúku tak nedosiahne až ku krajom...

skusit mozes ale daj 2 vrsty aby sa prekryvali a teda bude vzdy aj na strane ale je mozne ze je to divka paska.. skus ja lepeni poriadne nasponovat aby sa trosku poddala tvaru rafiku..
a co tyka pasiek mam notubes 22m na 22mm rafiku takto (ze na 2x) drzi uz 2roky a daval som tma uz 3ti plast ale kupil som aj 25mm ta je akorat ale staci 1 vrstva
30.11.2016 - 12:21:27
03
vďaka za tipy... pôvodne som myslel že teoreticky by sa dala páska nalepiť tak, aby bola prilepená len na krajoch a nie v tom oblúkovom strede, vytvorila by vlastne rovnú vnútornú plochu, ale potom som pri ventile zistil, že vlastne musí byť nalepená v tom oblúku lebo inak ju aj tak pri zaťahovaní ventilu roztrhám. Práve to mi nejde do hlavy, ako na všetkých obrázkoch môžu tie pásky tak pekne kopírovať to vnútro ráfiku, keď ma rôzny polomer v strede a na kraji :^)

mimochodom, ak by sa stalo že páska niekde nesedí dobre, ale podarí sa mi to nafúkať a tmel to okolo špicu upchá, to potom tak môže ostať? Lebo včera sa mi to aj napriek tomu podarilo nafúkať a vyzeralo to že tmel ako tak upchal netesnosti okolo špicov, ale keď som potom chcel nafúkať na plný tlak aby dobre sadla pätka, vždy keď som prekročil 20psi, tak mi to začalo fučať aj po obvode pneu a do rána vyfučala tak či tak :headbang:

misopetrovic ako si to tam dokázal nalepiť? lebo táto vyzerá ako normálna kancelárska, ale už logicky v tom vnútornom oblúku má koleso menší obvod ako pri pätke, a teda ak páska nie je dosť pružná, tak sa musí pokrčiť.
30.11.2016 - 12:51:04
00
Ja som dal pasku, dal dusu, nafukal celkom dost, jeden den pojazdil, paska si sadla a dusa mohla ist von. :-)
30.11.2016 - 12:55:52
00
nelepí DTswiss náhodou do svojich zápletov bezdušovú pásku už od výroby ?
30.11.2016 - 12:56:28
00
Keď nasadzuješ pásku musíš ju viacmenej naťahovať a zároveň prilepovať na ráfik. Ona je trochu pružná a poddá sa.Tlaky urobia svoje. Ale to by si videl ak by si rozobral už existujúci bezdušák jak sa páska poddala. Lepením pásky začínaš 10cm pred ventílom a končíš 10cm za ventílom. To znamená že má dvojité prekritie na ventile.. Na ventil urob malým šroubovakom dierku a ventil si už urobí svoje. Nahoď plášť a postup ďalej poznáš. Ak to bude dobré tak potom dolej sealant. Všetko tiež závisí aj na plašťoch a ráfikoch . Každý ma nejaké skusenosti. Niekomu išlo bez problémov niekomu s problémami ale všetci boli spokojný. ;)
30.11.2016 - 13:02:52
01
ked som lepil pasku, odmotal som z kotuca vzdy cca 20cm, mierne ju natiahol a mierne ju ohol do tvaru U a prstom som najpv pritlacil stred, aby sa ako prve zalepili diery na niple... boky az potom...
Mimochodom, neviem ako DTSWISS, ale na WTB som mal origo vyzorovo presne taku istu pasku, ako NOTUBE. Myslel som si, ze je to predpriprava na tubeless... ale musel som ju odlepit a prelepit Notube paskou, goleso sfukovalo, po prelepeni ok...
30.11.2016 - 14:01:20
00
normálne som tam capol kancelársku pásku postupne pekne pritláčal spravil dve otočky a drží ako nič :) tie dve vrstvy kancelárskej pásky sú cca rovnako pevné ako zelená bezdušová páska (tuším cafelatex či od ktorej marhy to bolo)

len bežná páska je krehkejšia.. tj pri prepichovaní diery na ventil si musíš dať vačší pozor aby si ju nenačal kedže na normálnej páske trhlina putuje ako divá....predné aj zadné koleso drží už 3tí deň niečo tesne pod 3 bary (max povolený tlak na ztr crest ráfiky)

ak budem moc lenivý tak tú pásku vymením až keď budem na novú sezónu meniť plášť :lol:
30.11.2016 - 16:31:48
00
keyboard_arrow_up