Moje doterajsie zdroje informacii o brzdach:
Trosku som surfoval po nete za ucelom brzd a zistil som, ze na AVID BALL BAR 7 su same chvaly. Vraj, ze brzdia tak dobre, alebo lepsie ako dobre hydrauliky. Na druhej strane tam bolo, ze sa vseobecne kotuce deformuju pod vplyvom prilisneho trenia a nemusia sa po ochladeni vratit do povodnej polohy.
Dalej som sa bavil s mojim kolegom, ktory hydraulicke kotucovky „SRAM“ ma a bicykluje aktivne asi od kolisky, co je cca 50 rokov.:O) Spomenul mi, ze ma problem s trenim kotuca o brzdove celuste a ze uz ich dal aj nastavovat a nic to nepomohlo. Chlapik ma dost drahy bicykel (ram: Gary Fischer, SRAM vybava).
Kamarat zasa kupil KONU za 36 000 s kotucovymi brzdami „Hayes HFX-9 XC“ a tiez mu to zacalo suchat na prednej brzde. V Kaktus biku, kde ho kupil, mu povedali, ze to je prirodzene pre kotucove brzdy, ze sa casom deformuju a tru a nic mu s tym dokopy nespravili.
Moja skusenost s V brzdami, ktore teraz mam (Tektro) je taka, ze brzdia v celku dobre. Mozno by sa ich uz zislo znova nastavit. Raz ma vsak v Karpatoch zastihla slusna burka a brzdy piskali a brzdili podstatne slabsie. Musel som zastat a cakat na slnko. :shock: To je hlavny dovod, preco rozmyslam nad zmenou brzd a otravujem takymito uvahami. Asi by sa sikla zmena. Otazka znie, aka zmena a ci sa oplati hadzat na kellys magic 2004 Vecka, alebo kotuce?
23.03.2006 - 08:21:40
00
Uvažoval som nad výmenou V-brake XT za Avid BB7. Viedlo ma k tomu rozťahovanie vidli Manitou Splice pri brzdení a strata brzdného účinku. Nakoniec som to vyriešil boostrom RB-deasing. Po namontovaní sa podstatne zvýšíla účinnosť brzd a ostrejší nábeh brzdnej sily. Vidla sa nerozťahuje. Pri XT je nutné vymenít gumičky (sú strašne tvrdé) v kartridgach za BBB 3color a máš problém s pískaním vyriešený.

ďaľšia úvaha podla vidly. Splice a aj niektoré iné vidly majú po čase problém s pevnosťou (nadmerné opotrebenie) pokial sú na kotúčoch. Takže aj toto treba zvážiť.
23.03.2006 - 10:06:59
00
Uvažoval som nad výmenou V-brake XT za Avid BB7. Viedlo ma k tomu rozťahovanie vidli Manitou Splice pri brzdení a strata brzdného účinku. Nakoniec som to vyriešil boostrom RB-deasing. Po namontovaní sa podstatne zvýšíla účinnosť brzd a ostrejší nábeh brzdnej sily. Vidla sa nerozťahuje. Pri XT je nutné vymenít gumičky (sú strašne tvrdé) v kartridgach za BBB 3color a máš problém s pískaním vyriešený.

ďaľšia úvaha podla vidly. Splice a aj niektoré iné vidly majú po čase problém s pevnosťou (nadmerné opotrebenie) pokial sú na kotúčoch. Takže aj toto treba zvážiť.


Ja tam mam pruzinovu vidlu so zamkom SR SUNTOUR a brzdy su tektro napojene na Shimano dual control packy.
23.03.2006 - 10:11:37
00
ja ti len pripomeniem ze ked menis na kotucky tak musis nahodit nove naboje (teda vacsinou rovno nove kolesa)...
na avidy BB7 som zatial tiez pocul len chvaly. hadam ti napise aj niekto, kto ich jazdi.
23.03.2006 - 15:59:22
00
ja ti len pripomeniem ze ked menis na kotucky tak musis nahodit nove naboje (teda vacsinou rovno nove kolesa)...
na avidy BB7 som zatial tiez pocul len chvaly. hadam ti napise aj niekto, kto ich jazdi.


To by bodlo.
23.03.2006 - 19:15:05
00
ja mám Véčka tektra a tiež uvažujem o Včkach XT mám tam BBB 3zmesové
a brzdí to úplne super. Ja osobne o kotúčoch ani neuvažujem
23.03.2006 - 22:52:13
00
ja mám Véčka tektra a tiež uvažujem o Včkach XT mám tam BBB 3zmesové
a brzdí to úplne super. Ja osobne o kotúčoch ani neuvažujem


V tomto smere som stale na vazkach. Ja osobne paralelogramový systém na XT považujem za prežitok. Tiez mam teraz tektra a svihnem tam bud:
BBS-05T br.gumičky "Vee Stop"
BBS-10T br.gumičky "Vee Stop", trojzmesové
Este neviem, ale cenovy rozdiel je markantny.
24.03.2006 - 07:20:48
00
Ja mam Vcka X´T s dvojzlozkovymi koolstop cartridgami. Brzdi to fajnovo, nad kotucmi budem uvazovat az ked na ne budem mat bubaky. kamosova Avida tiez V-cko asi digit 7 ci ako sa vola brzdi rovnako dobre.
24.03.2006 - 07:24:59
00
paralelogramový systém je možno prežitok, len má obrovskú výhodu, že sa bumičky opotrebovávajú rovnomerne po celej výške a šírke a nedochádza k vydratiu časti gumičky. doma mám 4 rôzne druhy brzd, takže je z čím porovnávať.

keby som mal meniť, tak len AVID BB7 a viac.
prípadne V-brake AVID ARCH RIVAL
24.03.2006 - 09:36:14
00
caute, rad by som ozivil tuto temu...

Vyberam teraz novy bike, okolo 600-700 EUR. Myslel som si, ze urcite budem chciet hydry... Bol som ale v jednom obchode a bavil som sa s predavacom o brzdach, plus cital som toto forum a uz si nie som isty.

Vecka su lacnejsie, lahsie na udrzbu a vlastne aj na hmotnost... a aj ked nepracuju dobre v blate, vode, snehu, tak to prilis nevadi, lebo nechodim na preteky, a rekreacne sa snazim jazdit v dobrom pocasi (aj ked niekedy chodim na viacdnove akcie, takze nie je to 100% pravidlo)

Horsia vec je opotrebenie rafikov pri veckach, potom uz tie vyhody s udrzbou aj cenou nie su tak jasne...

Predpokladam, ze existuju velke rozdiely v zivotnosti, ci uz vdaka rozdielmym rafikom alebo brzdam... je to treba brat do uvahy, alebo tie rafiky dokazu prezit aj 50K km?, ja uvazujem napr. o rafiku Mach1 Exe (hlinikovy) a k nim brzdy Shimano BR-M422 V-Brake alebo BR-M445 hydr. (160/160mm)
26.03.2012 - 20:29:26
00
akurát sa rozbehla kratšia debata o mechanických kotúčovkách tu http://www.bike-forum.cz/forum/race-bike-klub-uzivatelu-2.html#comment1946747 :) Čiže tie (nejaké kvalitnejšie ak by boli za dobrú cenu) by som tiež zaradil do výberu.

To chceš skladať alebo kúpiť nejakú sériovku a tam meniť veci?
26.03.2012 - 20:39:50
00
Tak to je diskusia, v ktorej kazdy tvrdi, ze to na com jazni on je to naj :) Je to pochopitelne, len som z toho moc nezmudrel :)

Idealne by som chcel najst bicykel, na ktorom uz menit nic nebude treba. Aj ked tam bude napr. horsia kazeta, tak ju pojazdim a ked ju bude treba menit, tak dam lepsiu. Snazim sa pozerat hlavne na ram, vidlu, brzdy, a celkovu vahu (nie na gramy, len aby to nebol uplne tazky bike, napr. nad 14kg) Skladat nechcem urcite, to sa asi neoplati, pri 600-700E biku...

Napriklad Cube Analog je v dvoch verziach V / Hydra
http://www.cube.eu/hard/comp/analog-disc-blackwhite/
http://www.cube.eu/hard/comp/analog/

To neznamena, ze kupim zrovna Analog, je to jeden z moznych kandidatov, cisto pocitovo sa mi najviac pozdava Lapierre Tecnic 500 2011, ale to je skor kvoli designu ako kvoli vybave... A na slovensku ho neviem najst za rozumnu sumu, v zahranici zas kupovat nechcem kvoli uplatneniu zaruky keby nahodou... Tak preto LP asi nie...
26.03.2012 - 21:05:39
00
ten lapierre má dosť úbohú výbavu to hej, tých 50000km inak za koľko rokov chceš najazdiť? :)
26.03.2012 - 21:48:42
00
Z tych dvoch radsej Cube, aj ked sam mam Technic 500vku.
Akurat to radenie (Acera) by zostalo v obchode a namiesto toho islo nieco normalne. Vidlica by tam asi ostala tiez, predsalen RS XC je lowcost, nieco ako Dart? Pripadne ma opravte. Dopaltit par euro a hodit lepsiu vidlu.
Brzdy obaja zakladne shimana, neurazi, nenadchne. Aspon mne sa teda zda ze to nejak extra nebrzdi.
26.03.2012 - 22:06:59
00
Petrik, jasne ze 50tis km nenajazdim, myslel som to tak, ze ci ten rafik vydrzi straaaasne dlho a teda to vobec nemusim riesit, ze ho vecka zeru... uplne doslovne to neber :)

Asi ano, z tychto dvoch radsej Cube... len stale neviem ktory :(
26.03.2012 - 22:26:05
00
keyboard_arrow_up