Zdravím všetkých bikerov,
Chcem sa opýtať, aký je rozdiel medzi týmito dvomi vidlicami? Čo znamená to "C" v označení RLC?
Aké máte skúsenosti s nimi?
21.09.2009 - 15:19:23
00
RL Bola donedávna len OEM vidla, teraz sa robia Talasy RL aj normálne na predaj.
Podstatný rozdiel je len v absencií nastavenia nízkorýchlostnej kompresie a v nastavení účinnosti lockoutu. Tieto dve veci však nie su nejak extra potrebné a funkčne poslúži rovnako RL ako RLC.

Pozor však ak ide o vidlice ročník 2010. Tam sa robia RL vidlice s klasickým systémom tlmenia > open oil bath. Od roku 2010 sa začali však vyrábať aj vidlice s tlmením FIT, kde je olej uzavretý a izolovaný olej od vzduchu v tlmiči. Je to novšia verzia vidlice a funkčne by mala byť podľa všetkého na tom lepšie ako tá stará s klasickou > open oil bath. Nemal som zatiaľ možnosť skúsiť FIT. Rozoznať sa to dá hlavne podľa umiestnenia nastavenia reboundu. Ak je červené kolečko na spodu pravej nohy ide o FIT ak je na vrchu pravej ide o klasický systém otvoreného tlmiča. Od roku 2010 budú teda RL vidlice zatiaľ s otvoreným tlmičom a RLC s FIT uzavretým tlmičom.

Teda ak by bola tá RLC vidla s FIT tlmením uprednostnil by som ju pred RL s klasikou, pravdepodobné však je, že ide o obé vidlice s klasickým ešte otvoreným tlmičom (rebound vpravo na korunke). V tom prípade by som uprednostnil RL v prípade priaznivejšej ceny, ak je cena rovnaká tak potom RLC.
21.09.2009 - 16:03:21
00
Strasne vela si mu popisal, co by si uprednostnil, ale co presne do detailov robi to C-ecko tak nie a nie za toho boha . :shake: :shake: :shake:
21.09.2009 - 21:50:58
00
nastavenie nízkorýchlostnej kompresie (len modely RLC )
Nízkorýchlostné kompresné tlmenie sa nastavuje modrým objímacím kolieskom pod lock-out páčkou.
Kompresné tlmenie reguluje rýchlosť, akou sa vidlica stláča.
21.09.2009 - 21:57:03
00
však to popsal přesně ne Low speed komprese, a nastaveni otevření locku když na něj zapomeneš
u Modelů 2010 je to trochu složitější, RLC je přepracovaná a komplet jiná.
21.09.2009 - 21:58:35
00
cibo, otázka znela: aký je rozdiel medzi RL a RLC a čo znamená C... toto všetko lapierre napísal...
21.09.2009 - 21:59:55
00
C-čko ako bolo povedané je Low speed kopresia.
v praxi to znamená, že pri normálnom šlapaní, dokážeš nastaviť (eliminovať) pohupovanie vyvolané (nesprávnym) šlapaním. V skutočnosti privieraš ventil, ktorý blokuje vidlu aby išla bez prolémov do zdvihu. U RLC je možné nastavenie medzi 5-15kg na odtrh. RL má pevne nastavené zhruba polovičku hodnoty, čiže 10kg (líši sa to od vidly k vidle). Za predpokladu že vieš šlapať do kruhu tak je to v podstate len kurvítko chodu ktoré ale môžeš na RLC čiastočne ovplyvniť. Z vyššou hodnotou odtrhu bude vidla menej citlivá na menšie nerovnosti, takže menej komfortu za vela penazí
23.09.2009 - 08:33:37
00
Zaujímavé, :wasntme: doteraz som si myslel, že kompresia spolu s odskokom sa ovplyvňuje kolečkom reboun.
Nenapadlo ma, že na vidliciach s označením RLC je ešte aj takáto možnosť.
Podľa toho, čo píše Lapierre a Roman, tak to nebude až tak potrebná vec.


To Roman : Otázka je, či sa dá šlapať do kruhu po lesnej ceste z Marianky na Kačín - vtedy šlapem v stoji. Možno toto je ten prípad, kedy by som využil low speed kompresiu. Alebo sa mýlim??
24.09.2009 - 17:08:27
00
Ano, pri silovom slapani ma lsc zanedbatelny vyznam. Zanedbatelny preto, ze v stoji asi nepojdes stupanie dlhe 3 km a na 30 metrov to prezijes aj bez lsc. Cize sa nauc jazdit stupania normalne (v sede) a nemusis riesit dilemu, ci potrebujes lsc.
24.09.2009 - 18:30:15
00
nereaguje LC aj tak ze pri brzdeni sa vidla neponara?
24.09.2009 - 19:49:22
00
svojim spôsobom áno, ale je to zanedbatelné. Nakolko sa mení prietok oleja a klesá citlivosť, taktiež sa to prejaví minimálne na brzdení, skoro nerozoznatelne.
Citlivá vidla sa ti bude zanárať a ked chceš niečo čo sa ti pod brzdením neponára tak zvol "X" (Teralogic) kde reaguje vidla až na počiatočný náraz. Ked je odtrh nastavený natvrdo (ako s lockom o niečo lepšie) pri mäkšom nastavení cítiť prekonanie bodu (cvaknutie) a vtedy ide do zdvihu. Najúžasnejšia vec je že ked brzdíš tak sa nič nezanoruje .... dovtedy, kým neprekonáš nastavenie prípadne prekážka, vtedy cvakne a vidla sa zanorí do zdvihu. Skoro som pokračoval bez biku, nakolko som dobrzdoval na prednom kolese a zrazu sa zanorila o niekolko cm. brrr nemusím.
25.09.2009 - 08:15:52
00
urcite je to pohodlnejsie ako ked brzdis a vidla je zanorena a pride velka prekazka.. minule sa mi to stalo a nadaval som ze by sa hodila takato funkcia.. nikdy som to vsak nazivo nemal moznost vyskusat
25.09.2009 - 08:55:15
00
keby si vyskúšal, tak pochopíš, že tudy cesta nevede.
pri náraze by sa ti aj tak zanorila na plný možný zdvih, takže by to vyšlo rovnako
v prípade absencie, je predok pri brdzení predvídatelný a kontrolovatelný.
25.09.2009 - 09:09:26
00
cize ona ked sa raz zanori uz zostane zanorena aj pri brzdeni? spravne som to pochopil. vlastne tam nie je ziadna sila ktora by ju vratila naspat...
25.09.2009 - 09:52:55
00
na toto predsa stačí uvedomiť si dôsledky veľmi elementárnej fyziky, ktorá sa preberá už na základke :(
F = kx
F = ma
25.09.2009 - 11:56:24
00
keyboard_arrow_up