Podla popisu sa jedna o znamu vadu "stuck down", kedy sa dostane tlak z pozitivnej komory do negativnej spravidla cez zle tesnenie (moze byt aj poskodena/skrabnuta vnutorna komora). Potom je piestnica tlmica vtahovana dnu negativnou komorou a nepomoze ziadne tlakovanie. Zistis to jednoducho - ak vyberies tlmic z ramu a sfuknes ho, piestnica by sa nemala zasunut hlbsie do tela, ako 15mm. Ak Ti vbehne dnu cela, alebo skoro cela, tak je to stuck down.
Doporucujem zaslat do Slovkolexu, najma ak tlmic ma 1 - 2 roky jazdenia bez udrzby. Ak je pravidelne udrziavany, staci zohnat sadu tesneni (350 Sk, Slovkolex - ak preda ovsem; Sport Rysy PP) a vymenit ich svojpomocne. Vyzaduje to vsak istu zrucnost (hlavne pri stuck down sa to oficialne neodporuca, lebo po uvolneni komory tato vystreli tlakom v negativnej casti, takze naozaj opatrne!). Nemyslim, ze by ceny v Slovkolexe boli zle, budme radi, ze su take, ake su, a nie ako v SRN alebo UK!
Podla urovne znalosti problematiky sudiac podla pisanych prispevkov radsej odporucam zaslat do servisu.
Stumpjumper FSR 120 05/06 pouziva standardne
tlmice 190mm/50mm (cap - cap/ zdvih), 7.5"/2.0". Celkom nerozumiem, ako moze byt kupa noveho tlmica lacnejsia, ako
servis (vymena tesneni a oleja).