roadbiker napísal:
ako sa daju zavarit brzdy dole asfaltovym kopcom


by si sa divil ale v lete vo Švajci sa mi to podarilo a nebolo mi všetko jedno... :D
19.10.2011 - 11:04:39
00
Takto, rozbehol som sa.... šak rovinka ne? A potreboval som zabrzdiť pred turistami a vtedy mi zmekla.... potom som už išiel len pomaly a tie brzdy hlušil. Má logiku že ak človek ide rýchlejšie tak mnoho energie sa hltí odporom vzduchu. Ale 120kG robí asi svoje dosť....Možno potrebujem si zvyknúť na nepomer brzdenia 180/160 možno som to prehnal na tu zadnú veľmi. Ale aj tak ma to veľmi prekvapilo a nepríjemne zaskočilo. Najviac sa mi pozdáva možnosť dať do zadu 203mm kotúč. Je Avidacky G3 kompatibilný s hayes stroker trail brzdami?
19.10.2011 - 18:23:23
00
do zadu davat velky je uplna hovadina.... radsej sa nauc brzdit viac prednou a prerusovane!
19.10.2011 - 19:07:55
00
Ja sa celkom prikláňam na Rumcajz -ovu stranu, Hayesi sa rýchlo zahrejú, ja mám s bikom cca 80kg, kotúče 160, 160 a keď NASCHVAL silno brzdím, tak ich zapečem, ale inak sa mi to nestáva ani na BA Rohatke, ani nikde inde :)

m 22y / Slovakia / Bratislava / WebApplication developer TV Markíza / Vyvojar DNT Technologies / S-Works Tarmac SL3 / Focus ST

19.10.2011 - 19:32:49
00
Ja by som na tvojom mieste len vymenil vzadu 160 za 180 (aj ,,od ruky”), viac ti tam netreba, no zaroven, ako radia chalani vyssie: nebat sa viac pouzivat prednu brzdu ;)

https://www.ke-cy.sk
https://www.facebook.com/kosicke.cyklotraily/

20.10.2011 - 02:10:55
00
rumcajza sa musim zastat v jednom: je diametralny rozdiel v zrychlovani 60kg bikera dolu z kopca a 120kg bikera. ten zjazd co schadzal sice nepoznam ale ak tam je dost chodcov tak na brzdach pri jeho vahe musel byt stale. teda ak mu adrenalin nezvysuje jazda medzi ludmi v 70km/h :lol:
rumcajz ja to zoberiem troska z inej strany. davnejsie som vazil 105kg. dal som dole 10-12kg a nechapal som ako mi to ulahcilo bajkovanie. takze skus ist aj tymto smerom sice je to namahavejsie ale mas to urcite lacnejsie a nebudes musiet mozno ani brzdy riesit. tato rada je z vlastnej skusenosti.
doladis techniku tvojho brzdenia. popripade vymenis platnicky do vyssej teploty a bude to urcite o.k.

iii ıɯɐɥou ǝɹoɥ ǝɾ ʇoʍız ɾoɯ ʎlǝɔ ǝz ʇıɔod ɯɐɯ ®

20.10.2011 - 12:00:31
00
Rumcajz napísal:
... potreboval som zabrzdiť pred turistami a vtedy mi zmekla....


Podľa toho čo si tu napísal, by som ešte zvážil možnosť, že tie brzdy nie sú zavzdušnené, respektíve že brzdová kvapalina v nich nie je už stará ... pretože toto je príklad toho ako sa správa brzda v ktorej sa vplyvom veľkého tepla pri prehriatí brzdy vytvoria bublinky vzduchu, páčka zmäkne a stratí sa brzdný účinok. Neviem ako dlho ich máš, no všetci výrobcovia bŕzd v ktorých sa používa DOT brzdová kvapalina doporučujú jej výmenu každé dva roky.
Druhá možnosť je nesprávna zmes brzdových platničiek, tam yb som doporučil prejsť na sintrované resp. metalické, ktorých brzdný účinok sa zvyšuje tým čím sa viac zohrejú, samozrejme aj to má svoje hranice.
Taktiež rada dať na zadné koleso 180 mm kotúč je rozumná.
Sám vážim 95 kg + oblečenie, batoh a brzdy majú čo robiť aby ma zastavili. Momentálne jazdím Avid Elixir R 185/185 kotúče a nikdy som nemal problém s tým aby ma brzdy ubrzdili, zvyčajne je to práve plášť ktorý stráca adhéziu a ide do šmyku ..samozrejme nie na asfalte, ale v teréne ... no aj s tým sa dá žiť a časom si na to zvyknúť ... prispôsobiť tomu techniku jazdy a brzdenia.
Nemyslím si že by Hayes brzdy boli také zlé aby bola nutná ich výmena ... hlavne je lacnejšie skúsiť najskôr vymeniť ten kotúč a zároveň platničky. No a skúsiť brzdiť s rozumom, nebáť sa zatlačiť aj na prednú, posunúť ťažisko viac do zadu ..vtedy sa nemusíš báť že ťa prehodí cez riadítka.
20.10.2011 - 14:16:22
00
l_laco napísal:
... v ktorej sa vplyvom veľkého tepla pri prehriatí brzdy vytvoria bublinky vzduchu, páčka zmäkne a stratí sa brzdný účinok.

Toto si dovolím trocha upresniť :)
V takomto prípade nepôjde o bublinky vzduchu ale skôr vodnej pary. Totižto ak sa v brzdovej kvapaline nachádza voda v kvapalnom skupenstve, môže sa pri vysokej teplote začať odparovať a vytvorí bublinky ktoré sa prejavia ako "zmäknutie páky". Čiže za studena tvrdá páka (voda je v kvapalnom nestlačiteľnom skupenstve) po zohriatí zmäkne (voda zmení skupenstvo na stlačiteľné plynné). Ak by sa jednalo o vzduchové bublinky tie by mali skôr tendenciu rozpúšťať sa v brzdovej kvapaline pri brzdení, čiže zvýšení tlaku v systéme. Čiže efekt by bol skôr tvrdnutie páky tým viac, čim silnejšie by bola stlačená. Ale zároveň pri zohriatí brzdovej kvapaliny sa znižuje jej schopnosť rozpúšťať v sebe plyny, takže tie nadbytočné sa premenia na bublinky. Otázka je, ktorý z týchto efektov bude mať väčší vplyv na tvrdosť páky. či to bude zvýšenie tlaku alebo teploty. Každopádne ale platí, že ak tvrdá páka zmäkne po zohriatí bŕzd, má to na svedomí voda a nie vzduch. Z tohto vyplýva že chalanovi by som odporučil vymeniť kvapalinu a nerobiť zbytočné pokusy s odvzdušňovaním, ak za studena má brzdy tvrdé.
Tak to bola taká malá vsuvka z Fyziky. :)
20.10.2011 - 16:56:50
00
ďakujem za fyzikálne okienko, no podstata je rovnaká ...vymeniť kvapalinu a odvzdušniť
20.10.2011 - 19:57:15
00
Nie je zač. Aj nabudúce... :)
20.10.2011 - 20:22:18
00
Ja mam bicykel merida matts 40-d su tam brzdy tectro draco v predu mam kotuč 180mm a v predu 160mm ja mam dokopy s bicyklom a všetkym na sebe tak 70kg mam na nom najazdenych necelych 900km jazdim zvätša teren sem tam cesta teraz v zime ho mam v garaži a siel som sa par krat odviesť a brzdy dosť hučia môže to byť vlhkosťou garaže? aj brzdny učinok je menši
06.01.2012 - 12:22:28
00
Ahojte, potrebujem radu.

Mám kotúčové hydraulické brzdy Deore kupované minulý rok (cca 2000 - 3000 km). Vpredu kotúč 180.
Brzdy fungovali absolútne bezporuchovo, za celý čas nevyžadovali jediný zásah. Včera pred výjazdom som si dal vymeniť predné platničky u Kubicu v Žiline.
Lenže po výmene mechanikovi tvrdla páčka, tzn. po namačkaní stvrdla na kameň. Po zásahu druhého mechanika, po odvzdušnení a po "zahorení" platničiek páčka začala mať akceptovateľný chod a všetko vyzeralo OK (ani koleso nešúchalo). No lenže pri prvom svižnejšom zjazde už po pár metroch! brzdenia opäť úplne stvrdla, navyše sa dymilo z kotúča. Po ochladení páčka opäť išla v pohode, len sa jednoducho nedá brzdiť, lebo okamžite tvrdne a horí. Moja váha je síce 93 Kg, ale nikdy predtým som podobné problémy nemal.

Chcem sa spýtať kde môže byť problém, môže byť brzda zle odvzdušnená, alebo mohlo dojsť ku poškodeniu napríklad pri rozťahovaní piestov? Inak, keď nie je brzda stvrdnutá, piesty chodia normálne.
Môže byť problém v platničkách? Pôvodné boli Shimano, tie nové sú Jagwire. Ešte dodám, že kotúč už nie je najnovší, hrúbka steny je cca 1,2 mm

Neviem, čo s tým, či to dať pozrieť inde, či trvať na náprave, či poslať do reklamácie, či skúsiť iné platničky... :)
Preto ďakujem za všetky rady.

Život človeka je taký veľký, aké veľké sú jeho sny
2012 - 4027 Km
2013 - 5711 Km
2014 - 4200 Km

14.06.2015 - 11:25:30
00
no bolo by dobré vymeniť aj ten kotúč, lebo 1,2mm je už za hranicou
14.06.2015 - 16:44:02
00
To je síce možné, ale keďže doteraz nehoreli, nepredpokladám, že to bude tým.
Naozaj nikto nevie kde môže byť zakopaný pes?

Život človeka je taký veľký, aké veľké sú jeho sny
2012 - 4027 Km
2013 - 5711 Km
2014 - 4200 Km

15.06.2015 - 09:06:57
00
Nove dosticky su rovnakeho typu ako stare (resin/sintered)?

Do kopca nevladzem, z kopca sa bojim a po rovine ma to nebavi.

15.06.2015 - 09:15:20
00
keyboard_arrow_up