na poslednom maratone sa mi stala nasledovna vec. uvolnili sa mi skoro vsetky draty z niplov ( z 32 ich ostalo pevnych asi 5). draty su DT champion 1.8. niple hlinikove tiez DT. na prednom kolese ziadny problem. nechapem, kde bola chyba - ci bolo slabo dotiehnuty vyplet, alebo tie niple blbnu. mate niekto skusenosti?
21.08.2006 - 14:14:53
00
Kedysi som mal tie zoslabované DTčka.Po čase sa začali naťahovať/predlžovať/.Možno je to aj tvoj prípad.
21.08.2006 - 15:29:32
00
Uvolnili alebo povolili?
22.08.2006 - 09:02:44
00
Urcite to mas hlikove niple? mam skusenost s tymto s ocelovymi... pravdepodobne ide o to, ze je to velmi tvrdy material, ak sa pouzili neznackove trocha dlhsie niple tak bez problemov, ale u hlikovych neviem, nestetol som sa s tym...
22.08.2006 - 11:09:27
00
niple su hlinikove. kupoval som ich kvoli vahe - 64 ks asi 20g. draty sa uvolnili - z nipla sa nastastie nevytiahli, ale isli krutit rukou. docital som sa, ze to je zrejme tvrdostou hlinika, nerezove pri narazoch trosku "pruzia", hlinikove sa postune uvolnia. Rady boli pri zapletani kvapnut trosku lepu......
22.08.2006 - 12:12:51
00
Gerd Schraner píše, že toto uvoľnovanie je spôsobené slabým výpletom - hlavne na ľavej strane zadného kolesa, kde je napätie kvôli asymetrii slabšie. Riešením je zvýšiť napätie drátov a lepidlo DT Spoke Freeze, ktoré sa dáva až po vypletení.
22.08.2006 - 17:10:36
00
... uvolnili sa mi skoro vsetky draty z niplov ( z 32 ich ostalo pevnych asi 5). draty su DT champion 1.8. niple hlinikove tiez DT...

Al niple pouzivam uz roky. Pri dobrom a primerane tuhom vyplete sa koleso nerozcentruje ani po roku jazdenia v terene (cca 3500 km, rafky Mavic X317 resp. 717). Jediny problem je elektrokorozia na styku nipel/spic, ktora sposobuje, ze sa nipel "zakusne" a niekedy ho nie je mozne povolit. Na novych kolesach som zavity namazal Cu-vazelinou a zatial no problem :lol:, obavy z povolovania vypletu sa zatial nepotvrdili.
28.08.2006 - 22:18:33
00
Sorry za OT, ale toto je moj clovek - elektrokorozia. Aku inu este poznas? :wink:
29.08.2006 - 07:59:06
00
2giro ides si oprasovat vedomosti z chemie? :P
29.08.2006 - 10:05:20
00
draty DT revolution+Al niple a mi to robilo tiez na zadnom kolese, ale vzdy len nalavo. ten vyplet je fakt o dost menej napnuty ako ten pri kazete, a kedze pri jazde tie draty trosku pracuju, tak ked su malo napnute asi sa obcas dostanu do stavu bez napnutia a vtedy sa to povoli, aspon tak si to vysvetlujem.
ked som dotiahol vyplet, tak to prestalo povolovat. akurat pri dotahovani treba davat pozor na tie niple - su trochu maksie a treba mat dobry centrovaci kluc, inak ich odpises
30.08.2006 - 14:17:24
00
vymenil som zopar niplov, draty boli OK, poriadne zatiahol hlavne stranu pri kazete, pocentroval a...........zacalo prsat. Cez vikend to poriadne otestujem.(dufam ze DTcka nezacnu praskat, lebo su fakt napevno)
30.08.2006 - 16:47:04
00
keyboard_arrow_up