Len tak sa zamýšľam ... je možné, že plášte (ich tvar - drážky atď.) môžu "zlepšiť" resp. "zhoršiť" výkon až o 30% ... vravel mi to známy a nejako sa mi to nechce veriť, ale fakt je že na tom mojom biku som do kopca šiel s vyplazeným jazykom :-D (asi tak 10 km do kopca - ach kde sa podela tá moja kondička :cry: )
14.07.2008 - 10:16:04
00
To nemyslíš vážne :D :?:
14.07.2008 - 10:18:43
00
nie normálne sa pýtam :-D fakt ma to zaujíma lebo sa mi to nechce veriť ... beriem dáke 2 3 percentá ale 30 hmm :shock:
14.07.2008 - 10:19:53
00
Mňa by zaujímalo ako vypočítal tie percenta :wink: na ostané si snáď vieš odpovedať aj sám...
14.07.2008 - 10:22:06
00
Nechcem napadat,ale toto je vazna otazka?Akoze porovnavas dezen plastov?Ved je to jasne,ze to vykon ovplyvni...To porovnavas napriklad XC a DH plaste :?
14.07.2008 - 10:22:13
00
DH plaste maju tak makku zmes ze ked ich nechas pred domom na asfalte dlho stat verim ze sa ti tam bike prilepy :-D
14.07.2008 - 10:25:32
00
Áno ,može .Predstav si že ideš do kopca po asfalte s 3* plaštami a ,že ideš na galuske .Kedy sa ti pojde lepšie?
14.07.2008 - 10:25:48
00
ďeťúrence ja som rekreačný biker, keď je páteček a pekne tak nejaká túra to je vše :) takže moc odborné veci tu na mňa nehádžte :-D že XC a DH heh ...
to winprog15: ale žeby ovplyvnila až o 30 %, to aby som si kupoval nové plášte :-D
ďalej čo som počul, že plášte s "drsnejším" dezénom nedržia tak dobre stopu ako "klasické" s hladkým aj to je pravda? pýtam sa normálne lebo ma to trochu zaujíma :)
14.07.2008 - 10:30:11
00
Ved DHky musia byt makke aby si mal lapsi zaber v blate a špine....Plast s vacsim dezenom kladie prirodzene vacsi odpor (na ceste) ako cestny,ktory ma len drazky na odvod vody apod. Porovnaj tieto dve...Vlavo DH a vpravo cestak :arrow:
img230.imageshack.us
14.07.2008 - 10:33:53
00
Rozdiel odporu plastov tej istej kategrie (XC) na rovnakom povrchu moze byt dost odlisny. Sam to mam vyskusane a tvrdi to aj schwalbe. Ked som mal originalne plaste specialized ktore stali za prd nemal som pocit ze idem pomaly, ale ked som nahodil paste od schwalbe tak som v terene pri rovnakej sile isiel rychlejsie. Od prveho sliapnutia do pedalov to bolo citi a aj na ceste boli rychlejsie napriek tomu v terene drzia lepsie ako tie stare. Dokonca schwalbe tvrdi ze sirsie plaste maju v terene mensi odpor. Tu je graf ktory to potvrduje ze pri sirsom plasti je spotreba energie na odvalenie plasta mnesia:

Prílohy:

bez_názvu.JPG
bez_názvu.JPG 13.79 KiB thumb_up0thumb_down

14.07.2008 - 10:45:20
00
vozil som Tioga Factory XC 1.95F a BlueDragon. Teraz vozim Schwalbe FF evo 2008 a na ceste aj suchom hlinenom povrchu je to nebe a dudy.
14.07.2008 - 13:11:51
00
Tu je graf ktory to potvrduje ...


Budem trochu parafrázovať nebohého Winstona Churchilla: Verím iba tým grafom, ktoré som sám sfalšoval. (On to hovoril síce o štatistike, ...)

... ináč naša domovníčka hovorila, že dobré plášte niekedy dokážu ušetriť až 53,24% energie, a to hlavne smerom dole z kopca! Do kopca trochu menej. ... a keď som jej dal prečítať, čo je tu napísané, tak povedala, že Marcellito, to je vlastne taký malý Marcello, a že si asi robí srandu.
14.07.2008 - 13:32:38
00
to laco: sranda musí byť aj keby na rožky s mliekom nebolo

a ono som to počul od staršieho "pána ciklistu" tak preto som nechápal a chcel som počuť vás názor to je všetko ....

MIEEER
21.07.2008 - 13:17:56
00
keyboard_arrow_up