Nepísal som o nárazoch, ale o zlomení a pri pádoch býva zvyčajne také zaťaženie s ktorým konštrukér nepočíta. Ak by počítal, tak karbónový
rám by stratil svoje výhody.
A zoberme si - hliníkový rám stojí 300 E, rovnocenný karbonový (akurát o 200 g ľahší) 600 E. Ak si kvalitne ustelieš, tak zlomíš obidva. Pri ktorom vzniká väčšia škoda?
Alebo inak - kvalitný hliníkový rám stojí 300 E, šmejdový karbonový tiež 300 E. Ktorý skôr odpíšeš pri kvalitnom hlavane?
Asi tak som sa staval k položenej otázke.
Ozaj, pamätáte si, keď v cykločasopisoch nám tlačila jedna firma kaleráby do hláv o výhodách horčíka. A zrazu sa táto inzercia stratila - prečo asi? Teraz pre zmenu nás kalerábujú s karbónovými rámami. Ja hovorím - počkajme si, uvidíme.
Dominik> Asi 80% ročného objemu (a cca 70% času) jazdím na ceste a používam hliníkový rám s karbónovým predkom aj zadkom. Zvyšok v lese a jazdím na hliníkovom krosovom kole. Ak by som chcel kúpiť MTB, tak asi hliník, možno by som zvažoval karbónový zadok.