tak ono každý komponent na biku je nejako namáhaný ale to neznamená že sa rozsype v prvom zjazde..

CHUPACABRA :devil:

10.11.2010 - 15:59:51
00
no ved minule som cital v jednom casopise ze kusok dratu im postacilo na nahradu jedneho oka retaze. Tiez sa im to neroztrhlo kym dosli domov. Alebo zašili plášť. ved neroztrhne sa to hned po prvej jazde.
A sak mne ako laikovi je tiez fuk ci to tak niekto ma. (vsetko v dobrom)

Ja jsem všude zdejší. :)
http://picasaweb.google.com/111096417893063692391/MyMobileBlog?authkey=Gv1sRgCP_YgrC0wr_HvgE#slideshow/5494096607255135442

10.11.2010 - 17:09:43
00
jogcar napísal:
Inak velmi mudro o tom kotuci, teda jeho velkosti, skus preratat sily na ramene a momenty, budes prekvapeny..


tak som to skusil zratat ja ;)
A-os kolesa
B-hlavove
F1=F2=F3 -brzdenie, sila s rovnakou velkostou meniaca svoje posobisko (zvacsovanie velkosti kotuca)
Mmax - maximalny ohybovy moment
a,b,a2,b2 - zakotovana poloha posobiska sily
l - dlzka vidlice

...zvacsovanim priemeru kotuca sa maximalny ohybovy moment posuva smerom ´´hore´´ a taktiez sa jeho hodnota zvascuje (na gufera posobi vacsi moment)

..samozrejme je to len cisto schematicke
..mozte si skusit dosadit hodnoty ;)
10.11.2010 - 23:03:24
00
Tome, no pekne si to zratal,
no ak ale beries do uvahy, ze brzdis stale ten isty moment? len ho brzdis na vacsej pake? Ci?
10.11.2010 - 23:48:12
00
brzdna sila (F,1,2,3) je rovnaka (aby to bolo nazornejsie) len sa sa posuva jej posobisko ( vacsi priemer kotuca=vacsia paka)
11.11.2010 - 00:05:54
00
to mas sice pravdu ale ak budes na ramene a brzdit moment m silou f, tak na ramene 2xa budes ten isty moment m brzdit f/2, ci?
11.11.2010 - 00:17:25
00
to by platilo ak by bol ten prut - v tomto pripade vidlica ´´podopreta/votknuta´´ len na jednej strane v bode A.. Lenze vidlica je ´´podopreta´´ v 2 bodoch: v hlavovom bod B (kde je upevnena) a nabojom bod A na ktory posobi reakcia pri brzdeni (ma tendenciu sa spravat ako ´´podpera´´)
11.11.2010 - 00:27:49
00
to je pravda, no sila posobica na ramene je zavisla na momente. aspon tak tomu chapem ja. cize vidlica je namahana vzdy rovnakym momentom. hnaci moment od kolesa versus brzdny moment od brzdy. ale bolo by fajn keby som sa dozvedel realitu, teraz neviem :D
11.11.2010 - 00:51:10
00
lenze ty posobis -stlacanim brzdy=sila ..a vytvaras moment na ramene.. nie moment vytvara silu ktorou brzdis..

..najprv sila posobi na rameno ..a to vytvara moment..

..nie sila je zavisla na momente.. sila moment vytvara..
11.11.2010 - 01:04:24
00
pozri si este raz tie obrazky ktore som hore kreslil... pekne na nich vidno.. ako sa meni priebeh momentu posuvanim posobiska sily po ramene.. ;) su to klasicke staticke schemky.. podosadzaj si tam cisla ked chces..
11.11.2010 - 01:07:27
00
ano, ale ja vyzhadzam z toho, ze brzda je schopnaprekrocit silou max brzdny moment, cize bud smyk alebo otocit vozidlo.
to je pre mna dolezity udaj. nie ako niekto vie ci nevie brzdit. Teda ak max moment, ktory moze na pake vzniknut.
a tento moment vznikne posobenim sily na ramene, coz logicky dava to co som pisal hore.
Teda vychadzam z toho, ze nezavisle na velkosti kotuca je brzda dostatocne predimenzovana na dosiahnutie max brzdneho momentu, coz by malo znamenat, ze meni sa iba sila posobiaca v systeme a tym sila posobiaca na dosky a kotuc, mensie zatazenie kotuca, menej tepla, menej sily na pake, tak?nejak?
11.11.2010 - 01:25:17
00
ale ved sila f1 na ramene a sa nerovna f2 na ramene b atd, tym padom sa zvacsuje brzdny moment, ja som ale uz pri najmensej variante predpokladals dostatocnym predimenzovanim. ak by brzda nebola dostatocne silna tak :y:
11.11.2010 - 01:32:35
00
pockat pockat.. ale uz odbihame od povodnej otazky.. Riesil som len aka je zavislost : moment posobiaci na vidlicu a velkost kotuca ...
to co teraz chces v sebe obsahuje obrovske mnozstvo faktorov.. od hmotnosti jazdca+bike po trenie medzi plastom a zemou pri brzdeni atd atd.. ale vo vysledku sa da stale pouzit to co som ti nakreslil.. staci tam dosadit len zodpovedajuce hodnoty... pokial sa stale rozpravame o vidlici
11.11.2010 - 01:58:16
00
jogcar napísal:
ale ved sila f1 na ramene a sa nerovna f2 na ramene b atd, tym padom sa zvacsuje brzdny moment, ja som ale uz pri najmensej variante predpokladals dostatocnym predimenzovanim. ak by brzda nebola dostatocne silna tak :y:


stale si neuvedomujes ze sa nejedna o obycajnu paku.. Opakujem : Toto je rameno ktore je podoprete na obidvoch stranach.. paltia tam ine zasady ako u ramena votknuteho na jednej strane..
..co s tym ma predimenzovanie???? vidis tam niekde zapocitany material?.. alebo jeho hrubku,prierez?

To co som nakreslil je ciste schematicke... len to ukazuje ako sa pri rovnakych podmienkach ,pri zmene velkosti kotuca meni velkost momentu..

Preco by sa mala sila F1 na ramene A rovnat so silou F2 na ramene B??

Tie sily tam neposobia naraz.. najprv F1 k tomu priebeh momentov borazok 1 potom zvacsime kotuc - F2 a k tomu priebeh momentov 2.... atd...

ked sa ti na tom co som nakresili nieco nezda .. otvor si staticke tabulky. a pohladaj.. niekde to tam urcite najdes..
11.11.2010 - 08:15:31
00
Nestačilo by ? :x
11.11.2010 - 08:23:07
00
keyboard_arrow_up