ajaj tak si ma predbehol
Trosku som sa pobavil ked pises ze mas rad ked okamzite zablokujes koleso a v prvom prispevku ze sces tu 180tku dopredu, rad lietas cez rajdy ci co
No a teraz vazne, tiez som nedavno menil vpredu zo 160 na 180 ale aj s vymenou
biku (brzdy su rovnake) tak neviem aky moze mat vplyv napr. geometria a tak ale asi minimalny, vaha biku vzrastla minimalne. Subjektivne mam pocit ze to
brzdi lepsie ale uprimne povedane ten rozdiel nie je az taky velky ako si mnohi myslia. Prinos je podla mna najma v tom ze sa to pomalsie prehreje, ale to sa mi na mojich brzdach zatial nikdy nepodarilo (XT).
Trosku zapolemizujem - po prve rozdiel 2cm je nieco cez 11percent priemeru co nie je az tak vela, po druhe neviem ci vacsi kotuc ma automaticky vacsiu stycnu plochu o ktoru sa brzdi, ak aj ano je to velmi nebadatelny rozdiel - ja som si to ani nevsimol. No a ak o kotuc ktory ma povedzme rovnaku brzdnu plochu (nemyslim celkovu teraz ale tu ktorou je v kontakte s platnickami pri brzdeni - vyska tej zosuchanej casti) a tlacia nanho rovnake platnicky tak rozdiel bude prave v tom vykone ktory sa straca prehrievanim - kedze vacsi kotuc ma viac dier a viac materialu tak to lepsie zlvada. Pokial su ale
brzdy dobre kontruovane tak ich tak lahko neprehrejes z coho mi vychadza ze vacsi rozdiel bude badatelny pri horsich brzdach - toto vsetko za predpokladu ze vymenis za vacsi kotuc rovnakej kvality a konstrukcie. Takze je to dost individualne a na zaver ti snad odbrucha hodim o kolko si myslim ze sa zlepsil brzdny vykon - pri mojich XT 04 to odhadujem na tych 10percent mozno aj menej - nepride mi to velmi badatelne.