Nazdar . Chcem sa poradiť chystám sa kúpiť nove kotúče a uvažujem že kúpim predný 180mm . Už som dosť veľa počul a čítal o plusoch a mínusoch a preto chcem počuť vaše názory a skúsenosti vás ktorý ste menili vpredu kotúče z 160 na 180 mm . IDE MY O TO ABY SOM NAVISIL VYKON ! Brzdy ktoré mam sú XTR 07 . Za vase postrehy a skúsenosti vopred ďakujem .
11.05.2008 - 01:25:51
00
180 vpredu určite prínosom,hlavne ak jazdíš väčšiu divočinu :wink:
11.05.2008 - 08:56:03
00
ešte napíš akú vidlicu jazdíš .. nie každej prospeje 180mm kotúč v predu

Najväčším prínosom bude u väčšieho rotora že sa zvýši odolnosť voči prehrievaniu ... čím väčší kotúč tým menší výkon musí brzda vydať na zastavenie kolesa .. a navyše väčší kotúč má väčšiu plochu a aj vyššiu tepelnú kapacitu čiže polopatisticky povedané bude ti dlhšie trvať pokým zohreješ 180 mm kotúč ako 160 mm je to logické ...

myslím že ak máš vidlu s 32 mm vnútornými nohami kľudne choď do 180 mm rotora
11.05.2008 - 09:35:37
00
tiez som menil 160ku dopredu za 180, hned za nova... nemozem to sice porovnat so 160kou, kedze som to neskusal, ale urcite budes spoko



a navyše väčší kotúč má väčšiu plochu a aj vyššiu tepelnú kapacitu
:roll:
11.05.2008 - 13:30:12
00
2mysho ... snáď si myslíš že väčší kotúč ma menšiu brzdnú plochu? a keď je niečoho viac asi treba viac energie aby sa to zohrialo nie?? ... možno som zle napísal jedno slovíčko napísal som vyššiu tepelnú kapacitu ano viem malo tam byt väčšiu :roll:
11.05.2008 - 16:45:02
00
nie, nie.. to, ze dva "rovnake" kotuce o roznych priemeroch maju aj rozdielny obvod, teda su rozne celkove stycne plochy platniciek a kotuca je jasne, ja som len vyjadril pocudovanie nad tou tepelnou kapacitou, pretoze podla mna nevyplyva z velkosti ta tepelna kapacita, skor z materialu
teda neviem, ako si to ty myslel, ci si to spojenie pouzil "ludovo" alebo si zabrdol do fyziky :oops:
11.05.2008 - 17:22:57
00
ale ved vacsie teleso sa zohreje pomalsie ako male a kedze ma 180mm rotor vacsiu brzdnu plochu ako 16-ka tak sa prehreje pomalsie
11.05.2008 - 17:29:44
00
nie, nie.. to, ze dva "rovnake" kotuce o roznych priemeroch maju aj rozdielny obvod, teda su rozne celkove stycne plochy platniciek a kotuca je jasne, ja som len vyjadril pocudovanie nad tou tepelnou kapacitou, pretoze podla mna nevyplyva z velkosti ta tepelna kapacita, skor z materialu
teda neviem, ako si to ty myslel, ci si to spojenie pouzil "ludovo" alebo si zabrdol do fyziky :oops:

no v omto prípade som to myslel skôr ľudovo :wink:
11.05.2008 - 19:46:00
00
Ďakujem každému kto prispel . Všetko to čo píšete my je celkom jasne mam na mysli hladenie obvod a plocha kotúča .Preto som sa pýtal aký bude nárast brzdného účinku pri tejto zmene skúste to vyjadriť v percentách prosím . Vidla nie je problém ale stále mam pocit že by som chcel aby to brzdilo lepšie mam rad keď môžem okamžité zablokovať koleso preto uvažujem o tejto zmene .
11.05.2008 - 22:08:36
00
ako som už spomenul vplyv na lepšie brzdenie to až tak mať nebude ... skús napísať na akej brzde chceš ten väčší kotúč jazdiť .. najviac ti zmena kotúča zvýši už spomínanú odolnosť voči prehriatiu ... nemôžeš čakať že z nejakej lacnej mechaniky ktorá dobre nebrzdí spraviš výmenou kotúča super brzdu ... preto sa pýtam akú brzdu jazdíš
11.05.2008 - 22:17:29
00
ajaj tak si ma predbehol :)

:) Trosku som sa pobavil ked pises ze mas rad ked okamzite zablokujes koleso a v prvom prispevku ze sces tu 180tku dopredu, rad lietas cez rajdy ci co :)
No a teraz vazne, tiez som nedavno menil vpredu zo 160 na 180 ale aj s vymenou biku (brzdy su rovnake) tak neviem aky moze mat vplyv napr. geometria a tak ale asi minimalny, vaha biku vzrastla minimalne. Subjektivne mam pocit ze to brzdi lepsie ale uprimne povedane ten rozdiel nie je az taky velky ako si mnohi myslia. Prinos je podla mna najma v tom ze sa to pomalsie prehreje, ale to sa mi na mojich brzdach zatial nikdy nepodarilo (XT).
Trosku zapolemizujem - po prve rozdiel 2cm je nieco cez 11percent priemeru co nie je az tak vela, po druhe neviem ci vacsi kotuc ma automaticky vacsiu stycnu plochu o ktoru sa brzdi, ak aj ano je to velmi nebadatelny rozdiel - ja som si to ani nevsimol. No a ak o kotuc ktory ma povedzme rovnaku brzdnu plochu (nemyslim celkovu teraz ale tu ktorou je v kontakte s platnickami pri brzdeni - vyska tej zosuchanej casti) a tlacia nanho rovnake platnicky tak rozdiel bude prave v tom vykone ktory sa straca prehrievanim - kedze vacsi kotuc ma viac dier a viac materialu tak to lepsie zlvada. Pokial su ale brzdy dobre kontruovane tak ich tak lahko neprehrejes z coho mi vychadza ze vacsi rozdiel bude badatelny pri horsich brzdach - toto vsetko za predpokladu ze vymenis za vacsi kotuc rovnakej kvality a konstrukcie. Takze je to dost individualne a na zaver ti snad odbrucha hodim o kolko si myslim ze sa zlepsil brzdny vykon - pri mojich XT 04 to odhadujem na tych 10percent mozno aj menej - nepride mi to velmi badatelne.
11.05.2008 - 22:31:53
00
to aký ma brzda účinok môžeš trochu vylepšiť lepším kotúčom a kvalitnejšími platničkami ... no keď je raz brzda nekusavá nikdy z nej nespravíš kusavú brzu (možno sa k tomu priblížiš) potom pri nespokojnosti jedine výmena bŕzd
11.05.2008 - 22:38:58
00
vacsi kotuc = vacsia paka = vacsi brzdiaci moment. a lepsie chladenie. je to len par percent, ale urcite pomoze. ale aj par gramov navrch. (ale to je zanedbatelne)
ale kvalitna brzda ubrzdi aj na mensom, ak je dobre vypocitana a vyrobena...
11.05.2008 - 23:02:40
00
Čo je na tom cudne že mam rad keď to brzdy poriadne padol som už zopár krát ako každý ale ešte nikdy kvôli brzdám ! V prvom príspevku som to spomenul XTR 07 . Spýtam sa takto ak to urobím a vymením to za 180mm bude brzdný účinok výši o tých 10% alebo aj viac alebo nie ??? .
11.05.2008 - 23:04:51
00
aha zabudol som s tým XTR :oops: keď už meníš kotúč tak ho kľudne daj 180 mm predsa je lepšie mať 10% navyše v rezerve aj za cenu tých pár gramov ... a či sa brzda priblíži k tvojim požiadavkam uvidíš ..ak nie odporúčam ešte výmenu platničiek napríklad KOOLSTOP (BBB) alebo FASTSTOP (A2Z)
11.05.2008 - 23:28:33
00
keyboard_arrow_up