Tak skusim argumenty :)
- zamastím kotúč, keď to preženiem s olejom a vytečie z ložiska samozrejme po oske
Velmi by ma zaujimalo aky olej pouzivas na mazanie lozisk. Do lozisk patri vazelina :lol:
nasadenie kolies s kotúčom mi trvá rovnako
Neexistuje pretoze mas tam ukony naviac a to rozopnutie brzdy u "V"
- každý tu len nadáva, ale neargumentuje - taký ste tu odborníci
Nikto tu nenadaval ale nehnevaj sa ako odbornik sa tu javis iba ty :D
Co sa tyka servisnych ukonov a moznosti zamastenia kotuca, tak ta moznost tu samozrejme je, ale taka ista moznost aj s nasledkami je predsa aj u "V". Ak som nuteny dotykat sa kotuca tak ho zhodim dole alebo ho prekryjem. Ako zhodis dole rafik alebo ho prekryjes aby si ho nezamastil ? U hydraulik pocas pouzivania som nikdy nic nenastavoval. Ak ich raz nahodis tak jazdis az do zodratia platniciek. "V"čka je potrebne po case nastavit ( skratit lanko napr. ) aby packa nemala 5 cm prazdny chod. O vode, blate, prehrievani pisat nebudem, pretoze tam su na koni jednoznacne hydrauliky. Urcite som nenapisal vsetko ale snad ma ostatni doplnia. Na zaver len tolko ze k "V"čkam by som sa uz nevratil :lol:
01.04.2010 - 18:34:55
00
problem s vrzganim a vibrovanim zadnej brzdy mam aj ja s Juicy 5. zacalo to po zabehnuti brzd, potom som skusal odmastit kotuc aj platnicky pripravkom Loctite, presmirgloval som platnicky. vrzganie a vibracie na chvilku prestali a zas zacali. pochybujem, ze vrzganie odstrania plastove podlozky
02.04.2010 - 20:10:28
00
ehm a este mi povedzte kto vozi v-cka na FR, DH,4X?? Pri dnesnych tratiach su vcka nepouzitelne....
02.04.2010 - 20:29:15
00
epo? :DD
02.04.2010 - 20:47:33
00
epa skrtneme :D
02.04.2010 - 21:05:42
00
tak na záver : hovorí vám niečo odpružená hmotnosť a moment zotrvačnosti ? Obe hovorí za V-čka.

A tebe hovori nieco pojem prebrzdeny rafik?
02.04.2010 - 23:26:21
00
K "výhodam" V-čiek patrí samozrejme aj prehýbanie sa kolíkov pri max. stlačenej sile, a blatisté výjazdy, hotová slasť pre Véčka.

Takže moment zotrvačnosti síce v prospech Včiek hovorí, no sila akou dokáže hydraulika zovrieť rotor skryje aj túto výhodu. A ďaľších xy výhod ako možnosť u kotúčových bŕzd použiť sintrované platne a nie nejaké gumičkové špalíky ktoré zmiznú po pár náročných zjazdoch (závisí od zmesi) alebo nezávislosť vycentrovania rotora od vycentrovania ráfu ...

Takže takí sme tu odborníci, po vytiahnutí slovíčok: moment zotrvačnosti a odpružená hmotnosť nám len tak tak sánka nespadla. :o


Kúsok večernej irónie nikdy nezaškodí. :lol:
Ale bolo to písané 1. apríla, tak uvažujem, či to brať vážne ...
02.04.2010 - 23:49:14
00
nič sa škrtať nebude :D
no,ja som jedna z mála výnimiek čo ešte zjazdí na véčkach a ešte asi dlho bude(šak oldskúldounhil ňe?) :P ale samozrejme sa prikláňam na stranu kotúčov...
ale naposledy som si kúpil Jagwire špalíky a hneď je to lepšie :rock:
03.04.2010 - 11:35:34
00
čo to máte všetci z argumentom brzdenia v blate ?! Čo som divá sviňa ? Vidím blato , tak musím zastaviť a vyváľať sa? Ak som potreboval, náhodou , zastaviť, tak blato brzdí samo o sebe a aj V-čka ma nikdy nesklamali. Ale napr. dnes sa mi začali z kotúč.bŕzd ozývať také zvuky, ako keby sa tam niečo dostalo, a postupne to silnelo, až som musel tú brzdu prestať používať (myslel som , že odišli platničky), ale asi po 20km znova začali "fungovať", a po ďalších 20km intenzívneho brzdenia som pretrhol lanko.
15.06.2010 - 12:38:38
00
Tak lanko vravíš. hehe A akúže to kotúčovú brzdu máš? Tebe nie je pomoci. Máš pravdu, jazdi na véčkach.
15.06.2010 - 13:23:33
00
niet mi pomoci - a ďalší -starý problém - dal som nové doštičky, aj tak to brzdí slabo -asi na 80% - Proste raz si rozbijem kvôli tomu hubu - pri takom silnom stlačení páčiek v najhoršom okamihu mi je..ne lanko.
15.07.2010 - 23:48:39
00
to by sa ti na Vckach nemohlo stat...
16.07.2010 - 08:26:38
00
Vieš ty čo?Najprv si kúp poriadne kotúčovky a nie shitaná za 20 e ktoré sa rovnajú brzdnému účinku
na olpranoch.Ja teraz jazdím už ozajsné kotúče,a to sú HOPE MONO MINI,oproti tým sa môžu ísť
V-brzdičky s prepáčením vysrať,samozrejme nie oproti V brzdám ako sú Avid single 5 a viac s nejakými páčkami na tej istej úrovni,ale kedže máš len lácné disk breakes,tak také asi nemáš čoo?
Samozrejme dalšou a velkou nevíhodou je prebrzdovanie ráfiku,takže na véčka by som si určite
nekúpil drahší ráfik ako za 20 e.Kotúče sú lepše aj lepšou predvídatelnostou brzdového účinku,V-čka ta hned brzdia bez možnej predvídatelnosti brzd. účinku,a ked sa chystá pršať,mal by si si brať aj také sluchátka na ochranu sluchovích orgánov,lebo ak si to nezobereš tak je možné že prídeš o sluch :lol:
16.07.2010 - 09:29:24
00
rekib, dosticky mas uz zabehnute?
16.07.2010 - 10:43:21
00
Tak keď sú kotúče také zlé, prečo sú na autách, motorkách, a aj na bikoch. Ja som tiež čerstvo na kotúčoch, mám na nich okolo 800 km a môžem prisahať že s nimi nebol ani jeden problém, iba som to nastavil ako ja puntičkár.
A skúsenosti s véčkami:
Za mokra dosť slabé, malá dávkovatelnosť, veľká údržba, a že sú lacnejšie? Kvalitné špalky sú drahšie ako doštičky ;) A opotrebúbava sa tam oveľa viac vecí! Takže ani nie sú také lacné.
Véčka sa dajú omnoho ľahšie zamastiť a tie už ani nevypáliš! Keď striekaš olej na vidlicu, mažeš reťaz atď ani nehovorím koľko krát som si utieral ráfiky od mastnoty a už sme tam.

PS: Ale kotúče sú výhodné len keď ich vieš využiť ináč stačia do mesta aj véčka.
Takže jednoznačne KOTÚČE! :handshake:
16.07.2010 - 12:07:58
00
keyboard_arrow_up