Samotný rozdiel medzi jednotlivými brzdami a ich účinnosťou človek nemusí rozpoznať.
Totiž aj rozoznať rozdiely treba vedieť. Porovnania typu skúšal som na kamarátovom bicykli kedysi a teraz táto
brzda chodi lepšie a pod. sú oničom.
Takže na prvý pohľad sa môžu
brzdy zdať veľmi podobné, no ak je medzi tým kedy si jazdil CR a kedy XT dlhší časový úsek, to porovnanie je viac a viac skreslené.
Najpodstatnejšie rozdiely v brzdách však ukáže až vysoká záťaž a medzný stav kedy brzda pracuej ako má a kedy prestáva tak pracovať. Ďaľší je celkový priebeh brzdy a jej dávkovateľnosť.
Pre mňa je rozdiel medzi Avidom a Shimanom dosť citeľný ostrý vs. gumený chod. Rozdiel vo vädnutí nejak porovnať neviem, Shimana som nejazdil v tých úsekoch kde Avidy, no Formule K18 by som vedel porovnať veľmi dobre.
Výmena rotorov až tak veľa podľa mňa nespraví, teda dnes sú už všetky lepšie rotory na +- rovnakej úrovni. Rozdiely môžu byť v chladení a čistení sa rotora. Nemyslím, že by zmena rotora dokázala úplne zmeniť vlastnosti brzdy. Samozrejme aj tu sú výnimky, ako nepr. niektoré nepodarené rotory alebo lacné rotory. Najlepšie je vyskúšať na nejakých požičianych, či to neičo pomôže a ak áno, tak potom meniť.