Ktorý kotúč z týchto troch, má najväčšiu styčnú plochu? Má tým pádom pravdepodobne aj najlepší brzdný účinok?
Momentálne jazdím SMRT77 180/160 mm a mám dojem že vyššia účinnosť bŕzd by nebola od veci ...len neviem či výmenou kotúčov niečo dosiahnem? Sadu SMRT 97 mám doma a tie Avid by som si vedel zohnať ...podmienka je centerlock. Len neviem či zmenou kotúča pri rovnakých priemeroch dosiahnem nejaký postrehnuteľný výsledok?

Prílohy:

sh xt smrt77.jpg
sh xt smrt77.jpg 37.57 KiB thumb_up0thumb_down

sh xt smrt97.jpg
sh xt smrt97.jpg 17.89 KiB thumb_up0thumb_down

Avid cg3.JPG
Avid cg3.JPG 31.3 KiB thumb_up0thumb_down

19.03.2010 - 09:29:44
00
neviem neskusal som, ale idem do toho rt97 180m dopredu, dam vediet :)ale az na zaciatku aprila :nod:
160ka formulka mi v predu pri dlhych zjazdoch nestaci :shake: :whew:
19.03.2010 - 10:15:37
00
Urcitre vacia stycna plocha znamena lepsi brzdny zaber a teda aj vacsiu ucinnost ale aj platnicky robia svoje. Ja mam momentalne cerstvo nove Louise BAT zatial 300km(nic moc na zabehnutie) tie maju podstatne vaciu plocu nez mali 160 od Formule takze ucinnost na 160 Magurach bude urcitre lepsie. Podla mna :)
19.03.2010 - 10:40:09
00
zadel poriadny zjazd z machnaca s trochu stlacenou pakou a budu zabrhnutee..... :rock:
19.03.2010 - 10:57:40
00
zadel poriadny zjazd z machnaca s trochu stlacenou pakou a budu zabrhnutee..... :rock:


momentalne som uz vacsinu casu v Bojniciach, ale zazivny ziazd je aj z Velkych luk po modrej do Krasnej vsi :)
19.03.2010 - 11:12:14
00
no pokiaľ viem, tak trenie od plochy nezávisí... akurát pri väčšej ploche bude lepší odvod tepla.
určite nečakaj od rovnakého premeru rotora nejaké zlepšenie účinku brzdy (za predpokladu, že starý rotor/dosky máš v tip-top stave).
19.03.2010 - 12:57:06
00
keby islo len o brzdnu plochu, kotuce avid G2 maju (vyzeraju na to) brzdnu plochu vacsiu ako G3 www.elitebikes.sk
19.03.2010 - 14:45:23
00
Zabudate na zasadnu vec - slabo perforovany kotuc sa size zohrieva pomalsie, ale aj chladne pomalsie a navyse ma problemy s cistenim v blate a pod., cize v skutocnosti nemusi byt kotuc s väcsou stycnou plochou lepsi, ale pokojne aj horsi. Taktiez vela zavisi od tvaru perforacie, jazdneho stylu atd.
19.03.2010 - 14:52:20
01
Jezus ma predbehol, chcel som taktiez pisat o dolezitom faktore a to je chladenie.
Vozim v predu SM-RT79M a mozem povedat, ze vyrazne viac pecie (rozumej viacej sa prehrieva) ako stare hayes kotuce v6 (na hayes stroker trail).
20.03.2010 - 00:13:33
01
No pre objektivitu, kvalita a rôzne vlastnosti (chladenie, výdrž a pod) sa dajú porovnávať len na rovnakej brzde. Toto vôbec nemusí byť spôsobené rotorom ale napr. platničkami alebo prehriatim celej brzdy. Samozrejme nevylučujem, že to tak s tými rotormi môže byť.
20.03.2010 - 08:37:16
00
Lapierre mas 100% pravdu, objektivita pri roznych brzdach je otazna, ale traily jazdim v podstate rovnake, takze podmienky su podobne a je to predovsetkym o kombinacii prasata+platniciek+rotora. Hayes boli 2x160 a teraz mam 180+160.

Kazdopadne s brzdnym ucinkom som spokojny, takze primarne lacovi asi neporadim.
20.03.2010 - 08:54:32
00
No fajn, v podstate som sa nič nové nedozvedel, ale nevadí ..asi blbá otázka ..tak ťažko odpovedať.
Jednalo sa mi o to, že momentálne jazdím RT77 180/160 a zaujímalo ma či sa mi oplatí nahodiť RT97 ... prípadne či ich vymeniť za tie Avid ... napadlo ma to z dôvodu, že som na tých istých kotúčoch RT77 180/160 mal brzdy Avid Elixir CR a teraz tam mám Shimano XT a rozdiel v brzdnom účinku som nepostrehol. No a to vraj boli na tých Avidoch metalické platničky, ak je pravda čo Avid uvádza na svojich stránkach ...
Preto táto téma. Ak totiž vymením brzdy a rozdiel účinku je zjavne nepozorovateľný ..asi by mohla pomôcť výmena kotúčov ...
20.03.2010 - 17:30:15
00
Samotný rozdiel medzi jednotlivými brzdami a ich účinnosťou človek nemusí rozpoznať.
Totiž aj rozoznať rozdiely treba vedieť. Porovnania typu skúšal som na kamarátovom bicykli kedysi a teraz táto brzda chodi lepšie a pod. sú oničom.
Takže na prvý pohľad sa môžu brzdy zdať veľmi podobné, no ak je medzi tým kedy si jazdil CR a kedy XT dlhší časový úsek, to porovnanie je viac a viac skreslené.
Najpodstatnejšie rozdiely v brzdách však ukáže až vysoká záťaž a medzný stav kedy brzda pracuej ako má a kedy prestáva tak pracovať. Ďaľší je celkový priebeh brzdy a jej dávkovateľnosť.

Pre mňa je rozdiel medzi Avidom a Shimanom dosť citeľný ostrý vs. gumený chod. Rozdiel vo vädnutí nejak porovnať neviem, Shimana som nejazdil v tých úsekoch kde Avidy, no Formule K18 by som vedel porovnať veľmi dobre. :lol:

Výmena rotorov až tak veľa podľa mňa nespraví, teda dnes sú už všetky lepšie rotory na +- rovnakej úrovni. Rozdiely môžu byť v chladení a čistení sa rotora. Nemyslím, že by zmena rotora dokázala úplne zmeniť vlastnosti brzdy. Samozrejme aj tu sú výnimky, ako nepr. niektoré nepodarené rotory alebo lacné rotory. Najlepšie je vyskúšať na nejakých požičianych, či to neičo pomôže a ak áno, tak potom meniť.
20.03.2010 - 18:04:48
00
Co sa tyka Shimana, tak tam skusenosti skoro s celou ich radou Deore pocnuc Deore (jazdil 4 roky), neskor LX (jazdil rok), nove XTcka som pojazdil len par krat a XTRka som pojazdil tiez len par krat. Teraz jazdim rok Magura Marta na kotucoch XTR 180/160 - tiez som ich musel dat kvoli centerlocku, lebo maguracke boli 6 dier only. V skratke - Shimano ma "dlhy, makky chod packy" aj prejav brzd je dost podobny, nie su to brzdy ktore "hryzu". Niekomu to moze vyhovovat, niekomu zas nie. Marty maju presne opacny prejav - viac agresivny, packa ma kratky chod. Uplne jednoduchy test ucinnosti Shimano vs Magura Marta - pri jazde v sede rychlosti cca 20 km naplno zabrzdit prednou brzdou... Ani jedna z brzd Shimano ma nedvihla na predne (nove XTcka len velmi mierne), pricom pri Marte si musim davat pozor, aby som nepreletel cez rajdy. Co sa tyka vednutia, tak tiez velmi kratky postreh - v Alpach 3 km zjazd som dal 90% len na prednej brzde (Marta), lebo na zadnej mi odisli platnicky, takze tou som len velmi mierne dobrzdoval a pokles ucinku bol minimalny. Pri LXkach som mal problem na ovela kratsom useku dole Devinskou kobylou. A to "nechodim na brzdach", snazim sa vzdy brzdit prerusovane.
Jedndocho povedane - pokial chces pocitit vyrazny rozdiel, skus inu znacku brzd. Avid, Magura, Formula... ;)
31.03.2010 - 19:01:40
01
:rofl: keď naplno stlačím brzdu, tak ma na predné koleso "postavia" aj Véčka :muscle:
01.04.2010 - 07:45:04
00
keyboard_arrow_up