nechcem ti povedat ze si neznaly veci,ale ja hovorim o cyklistickej branzi.nie o autach alebo chladnickach.Ja pisem o de rosa,pinarello,villier,basso,colnago,tomasini.Chlapce to su vsetko rodinne firmy ktore nerobia tisice ramov rocne.Ale niekolko stoviek a preto su aj tak kvalitne a drahe.vsetko je rucna praca.takze najprv nastudovat a potom kritizovat.To nie je ziadny tchaj pej,vietnam,cina...

gora ta gora Euskadi,aintza ta aintza,bere goiko Jaun Onari

Euskal Presoak Euskal Herrira

21.02.2007 - 21:27:15
00
Triki ty tak kecas az je zle: ))) Spominal si znacky, vsetky co si spominal su a priori zamerane na cestnu cyklistiku...v oblasti odpruzenia nula bodov. Italia to je cyklistika, CESTNA.
Porozmyslaj kde vzniklo MTB a kde je doteraz najrozvinutejsie.. Triki mi nahral na smec : )

Triki says: Marzky su vo vseobecnosti tazsie ale za to ti to vratia perfektnou pevnostou a bez broblemov tam mozes nahodit kotuce .Nechyti ziadny vakel.a este dolezita zivotnost.

Moja "marzka" Z1 Drop Off 1 mala riadny vakel uz od vyroby. Zaujimave nie? Freeride vidlicka ale ma vakel, co narobis, super. A tiez uplne vedlajsia vec: sa jej velmi nechcelo chodit, tvrda bola jak svina. Pruzinovka, vraj zehlicka na FR. Top model za 20t..

Poviem ti jedno, ak chces jazdit aj nieco ine ako ciste XC(napr. aj AM) a vyzadujes kvalitu, tuhost a to aby vidlica chodila, nepozeraj sa po tychto spagetach. Marzocchi ma napr. 30mm nohy oproti 32mm na RS a je o hodne menej tuha ako Tora. Co myslis preco mar_in presiel z marzocchi na toru? Mohol si kludne nechat M a nahovarat si ako chodi:)) No ale asi mu nevyhovovala, asi nechodila, nebola tuha. Proste, je jednoznacne horsia. Kludne sa ho spytaj a on ti da kopec skusenosti ktore ma s oboma tymyto vidlicami : ) Narozdiel od Trikiho.
21.02.2007 - 22:01:10
00
takze cital som si nejake odpovede na ivelo.cz a v podstate mi potvrdili to co som si myslel - macocha je trochu tvrdsia na zaciatku, ale vo vacsiom terene je dobra a tora je citliva od zaciatku, takze vyhrava tora.
no a nasiel som tam aj zaujimavu info, ze pri nizsich modeloch RS nie je Motion Control nastavitelny a teda funguje len ako lockout. viete mi niekto vysvetlit ako vlastne MC funguje?
pripajam originalny text:
...Motion Control je u některých nižších modelů neseřiditelný a funguje tedy pouze jako běžný LockOut. V takovém případě jde opravdu jen o lákadlo na zákazníky. Pokud ale hledáte vidlici Rock Shox se skutečně inteligentním systémem tlumení, je třeba pátrat v kolonce nastavení po kouzelném slůvku Gate nebo Floodgate. To značí, že lze u konkrétního modelu Motion Control nastavit. V praxi se možnost nastavení pozná podle drobného zlatého kolečka s nápisem Gate. U některých modelů ale toto kolečko chybí, místo něj je zde záslepka, kterou lze sejmout a drobným imbusovým klíčem pak nastavit míru tlumení komprese.
tu je link
21.02.2007 - 22:27:29
00
dijck tvoja drop off ma aky zdvyh?nie nahodou 130.tak potom o com tu pises.ja som mu len napisal,ze s tou marzocchi na ktoru sa pytal nemam ziadne problemy.Pretoze ju jazdim a viem aka je.Hodnotim len to co jazdim.Ked chce jazdit xc tak si vyberie taku vidlicu.ked chce nieco ine tak si vyberie inu.Asi mas problem s pochopenim textu.

gora ta gora Euskadi,aintza ta aintza,bere goiko Jaun Onari

Euskal Presoak Euskal Herrira

21.02.2007 - 22:41:56
00
triki napísal:
dijck tvoja drop off ma aky zdvyh?nie nahodou 130.tak potom o com tu pises.ja som mu len napisal,ze s tou marzocchi na ktoru sa pytal nemam ziadne problemy.Pretoze ju jazdim a viem aka je.Hodnotim len to co jazdim.Ked chce jazdit xc tak si vyberie taku vidlicu.ked chce nieco ine tak si vyberie inu.Asi mas problem s pochopenim textu.

dorbe triki a ako chodi? berie aj mensie sutre? ked si ju nafukam menej bude lahsie chodit?
21.02.2007 - 22:45:32
00
zalezii ako ju nafukas.Ja ked som ju fukal podla tabulky ktora je k vidlici tak to bolo strasne makke.Mam ju nafukanu podla citu.To treba len vyskusat co ti bude vyhovovat.Podla toho sa bude aj spravat.Tak isto aj tlmenie si nastavis na pravej nohe,je tam kolecko a treba sa s tym len trochu pohrat.

gora ta gora Euskadi,aintza ta aintza,bere goiko Jaun Onari

Euskal Presoak Euskal Herrira

21.02.2007 - 22:50:44
00
Bez utokov. Pisal som o hi-ende znacky marzocchi ktora bola uplne na nic. Nic viac nic menej, to bolo k tej tvojej talianskej kvalite. Samozrejme uz som sa jej davno zbavil.
Ako hovorim, najlepsie sa porovnava tomu co jazdil dlhodobo tieto vidlice obe. Nech sa vyjadri mar_tin ako je spokojny so zmenou. Myslim ze dyslexiou netrpim, iba sa Ti navazam do kultu znacky. ; )

Tora 318 solo air ma motion control tlmenie.

318 Solo Air/U-Turn
View Larger
Travel 80/100/130mm / 85-130mm
Travel Adjust All Travel / U-Turn
Target Weight* 2071 g (4.5 lbs) / 2221 g (4.9 lbs)
Spring Solo Air / Coil
Spring Adjust Air Pressure Via Single Schrader Valve / Change Spring
DampingMotion Control
Damping Adjust External Rebound, External Compressionand Lock,PopLoc Remote Option

Lowers Magnesium, IS Disc Mount, Boss Option
Crown Forged, Hollow 6061 T-6 Aluminum
Steerer Tube Steel
Upper Tubes 32mm 4130 Tapered Wall Steel
Standard Colors Black, Diffusion Black, Diffusion Silver, White(U-Turn)
Options Aluminum Steerer, PopLoc Remote(Solo Air), Optional Spring Rates: Light, Firm, Extra Firm(U-Turn)

Upgrade Over 302: Motion Control Damping, Solo Air Spring, Tapered Wall 4130 Steel Upper Tubes

Prílohy:

06TORA_318SM.jpg
06TORA_318SM.jpg 42.87 KiB thumb_up0thumb_down

21.02.2007 - 23:16:21
00
Nabuduce nez nieco napises tak najprv citaj.vyzeras potom dost blbo.to je tvoj jediny problem.Zbytocne sa to svoje spravanie snazis teraz nejako kompenzovat.Pis o tom co si jazdil a nie o vidlici ktora je mimo temy.Ja pisem o tom co jazdim a nie o inom.Napisal som mu svoj osobny nazor na vidlicu ktoru jazdim.To ze ty ju zacnes porovnavat s niecim uplne inym je len tvoj problem.Mas problem s pochopenim textu.Inak toto je vseobecny problem studentov.Tak ked si nieco precitas najprv pouvazuj a potom píš.

gora ta gora Euskadi,aintza ta aintza,bere goiko Jaun Onari

Euskal Presoak Euskal Herrira

21.02.2007 - 23:26:02
00
Triki táraš až sa práši. Kde vidis, ze by som tu vidlicu porovnaval s niecim uplne inym? Ja som napisal svoju skusenost a ty svoju. Ziadne porovnanie tam nebolo. Porovnat sa moze mx s torou. Od toho tu je clovek co ich obe jazdil. Pisem to uz treti krat, pochopil si? Si nejak moc spaty so znackou alebo co...



Is this what you see all day long?

Prílohy:

Komentár súboru: Is this what you see all day long?
logo-marzocchi.jpg
logo-marzocchi.jpg 72.22 KiB thumb_up0thumb_down

21.02.2007 - 23:44:55
00
Dijck napísal:
Triki táraš až sa práši. Kde vidis, ze by som tu vidlicu porovnaval s niecim uplne inym? Ja som napisal svoju skusenost a ty svoju. Ziadne porovnanie tam nebolo. Porovnat sa moze mx s torou. Od toho tu je clovek co ich obe jazdil. Pisem to uz treti krat, pochopil si? Si nejak moc spaty so znackou alebo co...


Mas asi osobny problem.Ja pisem o vidlici ktora je temou a ty o drop off ktora je na nieco ine.Nie som spaty so ziadnou znackou len som mu napisal aka je podla mojich skusenosti.Toru som nejazdil tak sa k nej ani nevyjadrujem.Opat mas problem s textom chlapce.Ja nic neporovnavam.To ze niekto jazdil obe vidlice neznamena,ze sa nikto druhy nemoze tiez vyjadrit.O tom je forum.

gora ta gora Euskadi,aintza ta aintza,bere goiko Jaun Onari

Euskal Presoak Euskal Herrira

21.02.2007 - 23:54:38
00
Chces analyzu?

Triki: Marzky su vo vseobecnosti tazsie ale za to ti to vratia perfektnou pevnostou a bez broblemov tam mozes nahodit kotuce .Nechyti ziadny vakel.a este dolezita zivotnost.


Moja reakcia na trikiho zovseobecnenie ktore sa podla neho tyka vsetkych marzocchi medzi ktore by logicky mala patrit aj ta DropOff: Moja "marzka" Z1 Drop Off 1 mala riadny vakel uz od vyroby. Zaujimave nie? Freeride vidlicka ale ma vakel, co narobis, super.
22.02.2007 - 00:06:32
00
chlapce ked pisem,ze marzky su vseobecnosti tazsie a pevnejsie a sledujes forum uz nejaku dobu tak by si mohol vediet,ze sa vyjadrujem len k vidliciam urcenym na xc.A vlastnsti tychto vidlic sa plne stotoznuju podla mojich skusenosti s tym co som napisal.A to ze su tazsie ako ine xc vidlice,ale pevnejsie.
Ked som napisal vo vseobecnosti tak som samozrejme nemal namysli celu skalu vidlic od tejto znacky pretoze sa venujem len uzko specifickemu smeru a to je xc.Ja za to nemozem,ze ty sem motas stale tu tvoju fr vidlicu ktora nema nic spolocne s temou na ktoru sa pytal.

gora ta gora Euskadi,aintza ta aintza,bere goiko Jaun Onari

Euskal Presoak Euskal Herrira

22.02.2007 - 00:13:45
00
vladol: motion control ktory je na tore a recone naozaj nema nastavenie floodgate. to ale neznamena, ze funguje len ako lock. funguje presne rovnako, ako motion control na drahsich vidliciach. znamena to, ze si mozes nastavit utlm kompresie. floodgate sluzi na to, ze ked so zamknutou vidlou poberies nejaku vacsiu prekazku, otvori sa ventil a vidla normalne prepruzi. ta sila pri ktorej sa otvori sa nastavuje prave tym kolieskom alebo imbusom "gate". na tore a recone je hodnota gate nastavena vo vyrobe a neda sa zmenit. ale motion control funguje uplne rovnako... k tej tore z presova, je to uplne jedno, ci 2006 alebo 2007, nie je tam ziadna zmena (teda ak je to 318)...

triki: to, co pises, su naozaj hluposti... jazdil si aj nejaku xc vidlu od rockshoxu (pretoze sa porovnava marz vs. rs)? ta mx nie je pevnejsia ako tora a to minimalne z dvoch dovodov. za prve ma tensie nohy (30mm vs. 32mm) a za druhe ma kratsie puzdra (2x15mm vs. 2x30mm) tora je priblizne rovnako tazka ako mx, mam dve tory, jednu pruzinovu a druhu vzduchovu. obe su cca rovnako tazke ako prislusna alternativa od marzocchi (mx pruzinova a vzduchova). uz som to tu raz pisal, jazdil som aj mx air aj toru. tora je podstatne citlivejsia a aj pevnejsia. dalsia vec, v ktorej sa mylis, je to, ze kombinacia vzduch/olej je jedna z najlepsich... okrem toho, ze existuje uz len kombinacia pruzina/olej (a ked pises, ze je JEDNA Z NAJLEPSICH, tak potom aj tato je jedna z najlepsich), tak prave tuto kombinaciu nema marzocchi pri rade mx zvladnutu. spravili totiz len to, ze z povodnej mx, ktora bola pruzinova vytiahli pruziny a nafukali tam vzduch. co sice funguje, ale nie optimalne. ovela lepsie su zlozitejsie vzduchove systemy s viac komorami... takze ja len tolko...

Sp!cy Lizard

22.02.2007 - 08:52:03
00
triki napísal:
nechcem ti povedat ze si neznaly veci,ale ja hovorim o cyklistickej branzi.nie o autach alebo chladnickach.Ja pisem o de rosa,pinarello,villier,basso,colnago,tomasini.Chlapce to su vsetko rodinne firmy ktore nerobia tisice ramov rocne.Ale niekolko stoviek a preto su aj tak kvalitne a drahe.vsetko je rucna praca.takze najprv nastudovat a potom kritizovat.To nie je ziadny tchaj pej,vietnam,cina...


Prepáč triki ale Wilier robí svoje najkvalitnejšie rámy na Taiwane.Len ty obyčajnejšie si robia v Taliansku.Majú tam asi 5 ludí čo len kontrolujú kvalitu inak to realizujú Taiwanci. Informacia je od dovozcu wilier Č.R.rodiná firma to je , že by robili len stovky rámov-posledné čísla čo som mal tak bolo okolo 150 000 kol ročne.marzocchi tak isto robia na Taiwanu -mám info že v jednej fabrike na jednej strane linky idu marzocchi a druhej suntour.Pozri modeli ako ruxs a duro ,xc je tam velká podobnost s dirt jamp a dirt jumper a podobne. Tady ma o Talianskej kvalite nepresvedčíš. :wink:
22.02.2007 - 09:56:27
00
Aku vypovednu hodnotu ma nasledujuce konstatovanie pre zaujemcu o kupu komponentu? "Mam Marzocchi MX comp eta 2006 a som s nou spokojny." Ziadnu. Jednoducho preto, lebo som nemal moznost porovnat s inymi vidlicami.
Triky, najprv porovnaj (v praxi) s niecim porovnatelnym, potom chval.

www.bike-forum.cz/foto/detail/1884-giant-nrs-2
www.bike-forum.cz/foto/detail/2638-ghost-ert-7500

22.02.2007 - 12:33:07
00
keyboard_arrow_up