Ok cize ROZSUDOK ZNIE : technicky je to jedno (cize sa nic nepokazi) ale koli zaruke sa oplati dat originalny olej vyrobcu ... !!! dakujem vsetkym ktory sa snazili svojimi radami prispiet k tomuto sudu :lol:
01.11.2007 - 20:42:35
00

DOT 5 je specificka tym, ze absorbuje vodu z okolneho prostredia a nenici lak a farbu


no offence marecej
malá oprava, dot5 kvapalina NEabsorbuje vodu
01.11.2007 - 20:45:37
00
tak tak..sorry..opravene
01.11.2007 - 20:46:46
00
Súhlas s PaliG........ Treba sa trošku pohrať s funkciami na tomto fóre.

To LittleFox:
LittleFox nerob si z Billes nič, on je si doteraz v tom, že hydraulické oleje sa označujú DOT3,DOT4, atď.

To Billes:
Je pekné, že robíš zo seba odborníka. To čo si okopčil zo záručného listu firmy MAGURA má každá firma, čo niečo vyrába. Každá firma preferuje len svoje náhradné diely a náplne. Je jasné, ž asi prečo....

To Gekon69:

Z vlastnej skúsenosti ti môžem poradiť, že môžeš tam naliať aj hydraulický olej inej značky. Dôležité je, aby si tam nenalial brzdovú kvapalinu.
Ja som do kamošových hydraulických bŕzd TEKTRO Auriga natlačil hydr.olej CASTROL, čo brat lieva do servoriadenia v kamione. Na flaši je napísané, že olej sa používa do servoriadení a automatických prevodoviek.
Brzdy zatiaľ brzdia bez problémov, kámoš sa nesťažuje, že by mu brzdy mäkly pri dlhšom brzdení. Zatiaľ je to O.K. Ja len, ak by niekomu doma na polici ležala fľaša s olejom do servoriadenia.
01.11.2007 - 23:06:29
00
super krasne si to zhrnul ty odbornik a teraz to mozte rovno locknut...
02.11.2007 - 13:04:42
00
Prrrrr, aky lock? Nahodou celkom zaujimava tema. O tom DOT 5 na baze silikonu som napr. nevedel a celkom ma zaujal. Tak som minul 2 minuty navyse a vygooglil som celkom zaujimave info, z ktoreho mi vychadza, ze DOT 5 do mojich brzd radsej vzhladom na mozne problemy s tesneniami a odvzdusnovanim nepouzijem...


"Should I use DOT 3, 4 or 5 brake fluid when replacing?"

DOT 3 and DOT 4 are functionally very similar. 4 has a higher boiling point, but motorcycle brake systems don't generate the kind of pressure and temperatures that need it on the street, in general, although it certainly won't hurt your system to put it in.

DOT 5 is very different - it's silicone based, doesn't absorb water, isn't corrosive, is bad for some seals, is hard to bleed, and is not miscible with 3 or 4. Stay away from it - it needs a system designed for it. And it comes as stock item in Harley's, so it must be terrible. :-)

DOT 5.1 is compatible with DOT 3 & DOT 4 (If I ever get hold of the bonehead who named DOT 5.1...)

Here's more detail than you really want:

DOT3 is an aliphatic polyether.
DOT4 is borate ester based.
DOT5 is polydimethylsiloxane (silicone based).
DOT5.1 is borate ester based, thus its compatibility with DOT3 and DOT4.

More information can be obtained from the following standards documents:

DOT3: SAE J1703
DOT4: FMVSS 116; proposed SAE standard J1704
DOT5: SAE J1705
DOT5.1: No SAE spec

If you are interested in obtaining copies of these standards documents, you may order them directly from SAE at http://www.sae.org/PRODSERV/STANDARD/gv/179.htm.

According to DOT Federal Motor Vehicle Safety Standards specification 49CFR571.116 (which refers to SAE documents J1703, J1704, J1705), the minimum equilibrium reflux boiling point requirement in deg C for each is:

DOT 3 205
DOT 4 230
DOT 5 260
DOT 5.1 260

This shows that, all else remaining the same, DOT 5.1 has a significant advantage in heat capacity over DOT 4. Note that these specifications are for completely dry (no H2O content) brake fluid.

Of course, all else does not remain the same and other than boiling points and H2O content (which is very detailed in itself), most other properties were beyond the scope of testing/interest of my friend. Any other information should be gained from SAE, DOT or other authority.


Naposledy upravil Jezus dňa 02.11.2007 - 14:08:34, celkovo upravené 1 krát.

02.11.2007 - 14:04:49
00
na slovensku po slovensky... :x
02.11.2007 - 14:07:56
00
Pouzi slovnik. :idea: Alebo kamosa, ktory Ti to prelozi ked si lenivy. :)

P.S. Staci Ti aj moj slovensky uvod na to, aby si vedel, ze DOT 5 asi nebude idealna volba...
02.11.2007 - 14:10:32
00
ppeppo preluskaj si temy:
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t ... highlight=
http://forum.mtbiker.sk/viewtopic.php?t ... hlight=dot

ale najviac asi pomoze tato
02.11.2007 - 14:36:28
00
Parada. Ten clanok som si vytlacil a budem doma studovat. :)
02.11.2007 - 17:07:29
00
mam par dalsich otazok:

je rozdiel v stlacitelnosti medzi DOT4 a DOT5.1 :?:

je rozdiel v absorpcii vody medzi min. olejom a brzd. kvapalinou :?:

je potrebne vymienat aj min. olej kazdy rok :?:
01.02.2008 - 01:09:31
00
Dudo: vsetky kvapaliny su predsa NEstlacitelne, teda nie ze VOBEC, ale pri UPLNE inych tlakoch ako vyrobia tvoje prsticky na nejakych packach (najdi si pojem tetraedricka nakova - zariadenie na dosahovanie vysokych tlakov s ktorym sa take zmeny skumaju) - dojem stlacitelnosti ti robi pritomny plyn (zavzdusnenie, pripadne ak ti zacne kvapalina vriet - BTW kvapalina sa vyparuje v celej oblasti existencie v kvapalnom stave [pri bode varu sa tlak jej nasytenych par vyrovna atmosferickemu], preto je dost dolezite mat kvapalinu s co najvyssim bodom varu). Dalsou pricinou dojmu "zmaknutia" je pokles jej viskozity s teplotou.
To pohlcovanie vody je velmi individualne, ako pozeram na tie zlozenia, vsetko su to dostatocne hydrofobne zluceniny, ale opat plati ze nejake stopy sa pohltia vzdy. Ale nepodstatne. Zavisi samozrejme aj na dalsich zlozkach.
01.02.2008 - 05:46:01
01
No neviem mne do Hope bŕzd vyrobca udáva napríklad DOT5-ku tak si myslím že je to na výrobcovi čo tam dá
01.02.2008 - 06:10:21
00
No neviem mne do Hope bŕzd vyrobca udáva napríklad DOT5-ku tak si myslím že je to na výrobcovi čo tam dá


Tak sa na to poriadne pozri, ci za 5-kou neni bodka a 1-ka, lebo vyrobca na svojej sajtke pise.

Important notes regarding Brake fluid
This Hope disc brake contains DOT 5.1 hydraulic brake fluid which is available from
cycle retailers and motor accessory stores.If you cannot obtain DOT 5.1 then DOT 4 is
acceptable but you must flush out all the old DOT 5.1 first.
01.02.2008 - 06:48:38
00
mam par dalsich otazok:

je rozdiel v absorpcii vody medzi min. olejom a brzd. kvapalinou :?:

je potrebne vymienat aj min. olej kazdy rok :?:


Olej asi neabsorbuje vodu vobec - mam ho v brzdach uz treti rok bez zasahu.
Tiez je vyhoda, ze je menej agresivny, takze pri vymene mozes byt menej opatrny :)
Ak by som mal vybrat z podobnych brzd a prevedenie DOT vs. olej, uprednostnil by som olej.
01.02.2008 - 07:31:32
00
keyboard_arrow_up