Ak stojí nový
pastorok 200-300 Sk, tak kazeta potom musí stáť 1,5-2 tis. a vždy sa oplatí vymeniť pastorok ako kazetu. Ak jazdím najčastejšie 17-tku, tak ju aj najviac ošlahám a nebudem preto vymienať aj 11-tku, ktorú skoro vôbec nejazdím.
A že sa nedá kúpiť, to viem. Ale v servise by ich mali mať a napísal som, že to
servisáci nechcú robiť. Spočítaj si napríklad - nový pastorok 200 Sk, potrebuješ vymeniť dva, čiže materiál 400 Sk, z toho má servis príkladmo 15%, čiže 60 Sk. Zhodenie kazety, rozobranie, zloženie a nahodenie kazety si naúčtuje možno za 300 korún, čiže celkom 360 Sk pre servis.
AK kazeta stojí 2000 Sk, tak pri tých 15% má z toho servis 300 Sk, za robotu možno 200 Sk (netreba rozoberať kazetu) a servis má z toho 500 Sk. Ani sa nenarobí a ešte mu možno ostane pár zánovných pastorkov pre kamarátov.
To je len príklad, čísla vycucané z prsta, ale ukazuje, prečo je jednoduchšie vymieňať ako opravovať. A podľa možnosti vymienať celý diel a nie opravovať a vymeniť len malú súčiastku. Je jedno, či je to bicykel alebo auto.