Takže mám určite vzduchové brať?
Nie je to nutnosť brať vzduchovú, ale odpadne viacero starostí a tá
vidlica bude mať aj prijateľnejšiu hmotnosť oproti podobným pružinovým.
Ak by si chcel pružinovú, tak ťa čaká asi takáto situácia: zistíš, že pôvodná pružina nevyhovuje. Potom po a) zistíš, že do tvojej
vidlice nezoženieš tak ľahko náhradnú pružinu s vhodnou tvrdosťou (napr. ak by si bral pružinovú XCR), po b) zistíš, že pružina + jej výmena bude niečo stáť aj keby je jednoduché ju nájsť, čo by možno navýšilo cenu o pár desiatok eur a zožralo nejaký čas, po c) uspokojíš sa s tým, budeš jazdiť s vidlicou, ktorá nefunguje tak, ako by mala/mohla.
Ale celé je to veľmi zložité, dokonca z určitého uhlu pohľadu by bola pružinovka najlepšia voľba - ak by si vedel do čoho ideš, ak by si pri prípadnej výmene pružiny za mäkšiu premazal vidlicu (po kúpe bude snáď každá horšie mazaná ako by mohla byť) a ak by samotná vidlica bola jedna z tých lepších pružinových (ktoré sú nanešťastie stále vzácnejšie a vzácnejšie v kategórii XC/AM).