Zdravím, obracím se na zkušenější s dotazem ohledně tlaků a nových plášťů. Pořídil jsem si na test nové pláště od Pirelli Scorpion MTB M dopředu, a H dozadu ve velikosti 29×2.4. Vybral jsem si je proto, protože technika nikdy nebyla mojí silnou stránkou, snažím se zlepšovat a chtěl dodat hlavě trochu více jistoty. V terénu drží krásně i na mokru, technické výjezdy zvládá hravě, neprokluzuje. Na asfaltu třeba více šlápnout, logicky. Co však řeším, je že dozadu musím dávat při mé váze 93 kg až 3.3 barů jinak je plášť rozpláclej a strašně se lepí, přestože když na něm nesedím je plášť tvrdej jak šutr. Ze startu jsem dal dozadu 2.0 barů jak jsem byl zvyklej u Racing Ralpha a při těchto tlacích se plášť tak zmáčknul, že začalo unikat i trochu mlíka. Přemýšlím čím by to mohlo být. Napadá mě buď, že mám plášť ve verzi LITE a je to jednoduše taková vlastnost toho pláště a verze ProWall (zesílená bočnice) by to nedělala. Nebo užší ráfky. Ráfky mám s vnitřní šířkou 21 mm, vnější 27 mm. Dle tabulek ETRTO na 21čkách můžu vozit i 2.5. Schválil mi to i výrobce ráfků a všude na fórech, i zahraničních píšou, že to je ještě v pohodě. Přece jen mě napadá, že by to mohlo být tím.

Všude teď sleduju, jak se vozí tlaky pomalu 1.4 a mě to šlo opačným směrem. Není to nic z čeho bych vyváděl, jen mě to příjde zvlášťní a zajímá mě pohled zkušenější, abych pro příště věděl zase o něco víc. Předem děkuji za odpověď.
23.05.2021 - 11:54:27
00
Kombinácia 21mm ráfku, 2,4" plášťa a hmotnosti necelých 100kg (s výbavou) nie je IMHO veľmi šťastná. Objemné plášte z veľkým množstvom vzduchu budú mať tendenciu viac "pracovať" pri nižšom tlaku. Verím, že asi nechceš počuť o investícii do nových širších ráfkov, ktoré by ti pomohli. Kvôli tomu sem nepíšeš. Osobne by som odporúčala použiť vložky do plášťov (napr.https://www.mtbiker.sk/shop/servis-a-trening/tmely-lepidla/pepi-s-tire-noodle-ptn--rokk-line-model-2021.html). Okrem toho, že ochránia tvoje ráfky ráfky tak budú fungovať podobne ako tokeny vo vidlici, t.j. zmenšia ti objem vzduchu v plášti a teda plášte budú pri prejazde nerovností a skokoch pracovať progresívnejšie.

    23.05.2021 - 12:40:47
    01
    Super díky za tip, každopádně širší ráfky jsou v plánu. Nějaký tip na XC zapletená kola, okolo 400 eur s vnitřní šířkou aspoň 25 mm, ale klidně i vyšší?
    23.05.2021 - 15:13:50
    00
    Pokiaľ nezadáš ďalšie parametre kolies, ťažko dať tip. Nevieme na aký bajk, resp, O.L.D. predného / zadného náboja, typ orecha.
    23.05.2021 - 15:30:24
    00
    Jasný, tady je odkaz na bike https://qayron.com/kola/xc--c5/ram-1--p22

    Náboje jsou

    Předni Formula DC-711
    Zadni Formula DHT-148S

    Pevné osy
    15x110
    12x148

    Snad takto stačí. Děkuji za rady.
    24.05.2021 - 10:27:44
    00
    Ak chceš celé kolesá v tej cene tak DT Swiss 1900 sú veľmi dobrá a spoľahlivá voľba už model či M, X, alebo E podľa toho čo preferuješ jazdiť. Vnútorná šírka je 30mm.
    24.05.2021 - 13:09:49
    00
    Ještě bych měl možnost mít za dobrou cenu X 1700, ale tam je ořech Sram XD a nevím jestli to mohu napasovat na svoje. Kolo toto je technická část, kterou jsem neřešil nikdy, proto se raději ptám.
    24.05.2021 - 13:55:17
    00
    Tak neviem akú máš možnosť, ale tak 1700 nájdeš aj s HG orechom na kazetu čo máš. Na XD orech ti to pasovať nebude.
    24.05.2021 - 14:07:09
    00
    keyboard_arrow_up