hmm no tubeless mam a aj sroby len ten tmel by som skocil kupit :)
ma to zmysel aj na snehu? a je velky problem ak s tym vybehnem na asfalt?
15.01.2009 - 17:26:08
00
ma to zmysel aj na snehu? a je velky problem ak s tym vybehnem na asfalt?

Na snehu je jedno ci mas hroty alebo nie, tam drzi kazdy agresivny vzor spolahlivo, ale najväcsi prinos je stabilita tam kde nevidis po com jazdis. Pretoze ladu sa da vyhnut, ale ak je schovany pod vrstvou snehu je to vzdy o hubu. A tam hroty urobia sluzbu na nezaplatenie. Na asfalte to ide troska horsie, pretoze ten odpor hrotov je citelny ale nie podstatny. Na originaloch je to vraj este menej citit. Zusky minuly rok na takychto plastoch bol na bedni na uphille Cergovska stopa, kde sa islo cca 10 km asfaltom a nemal problem.
15.01.2009 - 20:30:29
00
Jakub, minulý rok či tento rok to bolo? prvý zimný maratón, boli tieto plášte celý čas zbytočné až na ten záver keď sa šlo po tej ceste so zákrutou do cieľa. Bol tam ujazdený sneh a na tom mostíku som len čakal kedy zletím. A vtedy som si tam povedal že predsa len som si ich mal obuť. Tá váha navyše je podľa mňa úplne jedno, aj tak celý výjazd bojuješ so snehom v kolesách. A na tvrdom podklade kde pôjdu ostatný ako posratý si to užiješ. Dudo spomenul zjazdovku, môžem doporučiť. Síce len krátku nad Piešťanmi ale skvelý pocit obiehať lyžiara hehe. Na tvrdom podklade či už sneh alebo ľad je to super. No a na mäkkom či už máš alebo nemáš je to jedno. Na asfalte jedine neflekuj, lebo to zoderieš hneď. Vtedy treba skôr po chodníku možno, ak je tam sneh. Inak to má parádny zvuk na asfalte.
Veľa krát to nevyužiješ, ale podľa mňa to stojí za tú srandu.
29.10.2009 - 07:32:27
00
Veru túto zimu som hroťák využil statočne. Keďže som od 1.12. doma, tak si vychutnávam zimné jazdenie každý deň (podľa možností) a nie len víkendy. Poľadovica, ľuďom (pešiakom) ustreľujú nohy a ja okolo nich na bicykli. Tie ich pohľady boli ozaj na popukanie. "Čo je to za ...píp... že sa bicykluje po ľade!" :P Hroťák sa po dvoch rokoch konečne dočkal plného nasadenia. Bez neho by som si veru nezatrénoval pomerne dlho. ;) Možno sa prihlásim na budúce na zimný maratón, ale musel by som mať chuť. ;)
10.02.2010 - 10:30:12
00
tam by ti tie hroty moc nepomohli :P
10.02.2010 - 10:33:54
00
Ta velka hmotnost plastu by sa mohla poriesit skrutkami s hlinika miesto klasickych ocelovych, neskusal to niekto ? Malo by to nieco aj vydrzat, snad.
10.02.2010 - 12:30:31
00
Ito, myslím že tie kilá navyše takú rolu až nehrajú. Rozdiel vo výkone spraví predovšetkým kondička. Gramárenie v zimnom jazdení podľa mňa nemá význam. Si viac oblečený a povrch podľa toho či je sneh sypký alebo mokrý a koľko ho je, spraví obrovský rozdiel v časoch na nejakom meranom okruhu. Orientačne som si meral čas keď bola tenká vrstvička utlačeného snehu na ktorom to šlo parádne akoby v lete na suchom tvrdom povrchu a išiel som bez hroťáka a potom aj s ním pri začínajúcej poľadovici. Vtedy som dosahoval čas okolo 16 minút. Samozrejme pri poľadovici ako je teraz musím ísť opatrne, teda pomaly a to polkilo na prednom kolese navyše cítim a počujem akurát pri presune na čistom asfalte, ale na ľade som tým hrotom vďačný a v tej chvíli by mi nevadilo, keby jeden plášť mal dve kilá namiesto cca 950 gramov. Za tú istotu to stojí. :-)

Keď bol neutlačený sypký sneh pri - 6 stupňov alebo keď bol pred pár dňami odmäk, tak som bol rád, že väčšinu trate sa veziem a netlačím bicykel a dosiahol som čas okolo 23 - 24 minút na tej istej trase. A fučal som ako parný rušeň. Ani by som si nevšimol, keby som bol s bicyklom o 5 kíl ťažším :rofl:

Ou nejako som sa rozpísal. Ospravedlňujem sa za to. ;)
10.02.2010 - 13:27:15
00
Lord Klaymen: neviem kolko je rozdiel v hmotnosti ocel/hlinik co sa tyka plastov vtomto pripade, ale rozhodne hmotnost citit aj v takychto podmienkach. Valivy odpor podobne... uz som najazdil v snehu, zime pomerne dost, tak to poznam .. pol kila naviac na kazdom kolese bude hnusne citit ... ale rozumiem a suhlasim, to gramarenie neni dolezite .. ale odtal-potal :D , je kua rozdiel v zime jazdit na 13kg bajku a 16kg opache :tmi: .. hlavne teda, ak treba prenasat bajka :D ... no, kady to musi vyskusat, tak ako je 50 tisic roznych voskov na bezky podla snehu, tak podobne je to aj s bajkov, co sa tyka jazdenia :D
10.02.2010 - 15:41:37
00
no ja som si ich spravil asi pred rokom a mal som ich len raz my to velmi velky valivy odpor po ceste v snehu dobre ale inak katasrofsa
10.02.2010 - 17:38:47
00
Jedna rada ohladom plastov s hrotmi "home made". Cely problem s velkym valivym odporom treba vyriesit obrusenim hrotov na max vysku 1 mm. Ani original plaste nemaju vyssie hroty. 1 mm vyska je absolutne postacujuca na zabezpecenie trakcie na ladovych usekoch. V sobotu na pretekoch sme jazdili dvaja na takychto plastoch kde Buno mal oklincovane neobrusene 2,3" plaste a ja upgrejdnute 2,1" Tiogy s klincami 1mm. Do ciela som dosiel pred Bunom :y: a to je Buno mladsi a rychlejsi :lol: Jazdim na nich celu zimu zatial bez jedineho padu ( v sobotu za mnou padol biker na rovnej asfaltovej ceste na ladovej platni, ktorych tam bolo dost vela )
10.02.2010 - 20:33:05
00
Jedna otazocka.
Zatial som videl plaste s hrotmi len okolo 2.1'' Su aj nejake 2.4''? Ak nejake poznate, bol by som vdacni. Letne mam Nooby nicky 2.4'' a na zimu by som tensie nechcel.
10.02.2010 - 22:46:18
00
Minulú zimu mi robili 3 veci najčastejšie problémy. Čistý ľad (u nás 35km2), utlačený sneh, a ľad pod utlačeným snehom (alebo aj čerstvo napadnutým). Veľkú časť zimy to bolo o hubu ale teraz som pripravený. Hroty sú možno vyššie ale som pripravený ich v prípade potreby obrúsiť :)
Príloha:
spolu.JPG
spolu.JPG 484.01 KiB thumb_up0thumb_down

04.12.2010 - 16:24:55
01
nemohol by si odfotit aj vnutro plasta? Dakujem
04.12.2010 - 17:01:24
00
Príloha:
Komentár súboru: Dovnútra som dal takéto niečo, ani neviem ako sa to oficiálne volá :-)
DSCF4710.JPG
DSCF4710.JPG 299.47 KiB thumb_up0thumb_down

Príloha:
Komentár súboru: Zadný, foto ešte zo včera, dnes poobede som dal viac hrotov do stredu plášťa.
DSCF4708.JPG
DSCF4708.JPG 388.08 KiB thumb_up0thumb_down

Príloha:
Komentár súboru: Predný, foto ešte zo včera, dnes poobede som dal zopár hrotov.
DSCF4704.JPG
DSCF4704.JPG 415.91 KiB thumb_up0thumb_down

04.12.2010 - 17:15:17
00
aj si to už testoval?...na tuning tohto druhu mám totiž svoj názor :$
04.12.2010 - 20:41:40
00
keyboard_arrow_up