RS RVL Team, aby bolo vidno, ze ma naozaj linearny priebeh zdvihu
31.01.2010 - 10:09:06
00
TALAS viem aj bez šťastia za tú cenu zohnať dokonca aj so zárukou (32;36), no buď má 15mm osku (32ojka) alebo 36tka má 20mm osu ale 2,5kg. Takže asi nai jedna nevyhovuje požiadavkám.

Martin, najprv napíšeš, že progresivita Fox berie so zdvihu a potom napíšeš o tom doraze u Magury. Tak čo je teda dobré? Chytať dorazy alebo mať vidlu kotrá má nejakú rezervu? A to je o tom, že nie každému bude takýto priebeh vyhovovať. RVL som v rukách nemal na porovnanie s Thorrom, no asi bude pri konci trochu progresívnejší (vidno to aj na tej krivke nižšie) od neho. Vyšší odtrh za výhodu nepovažujem. Vidlica nešetrí pri vyššom odtrhu zdvihom, je to len pocit: ona do toho zdvihu vbehne aj s vyšším odtrhom, no menej plynulo teda trhanejšie. Takže toto ak o + neber. ;)
31.01.2010 - 10:43:54
00
Magura Thor:
dufam, ze mi to nemcuri prepacia :)
31.01.2010 - 10:55:51
00
Miro, tak každému vyhovuje niečo iné, ja mám radšej lineárnejší chod vidly, aj keď fakt ten doraz by hrozil len pri nejakom väčšom skoku.
S tým DT to odvolávam, nejako som pozabudol, že sa už nerobí 20ka.
31.01.2010 - 11:07:48
00
Martin, ja to chápem, no vidla na EN to určite nebude. Tebe vyhovuje mne by vôbec nevyhovovala. Je to individuálne, podstatné je že si spokojný a že nemusíme zatiaľ riešiť reklamáciu. ;)

Ku grafu vyššie:

Thorr je pri sile 1000 N na 130mm zdvihu (zo 140mm)
RVL je pri sile 1000 N na 110mm zdvihu (zo 150mm)

Z toho vyplýva jediné. RVL pri normálnom SAGu bude citlivá vidlica s lineárnym priebehom zdvihu. Thorr bude pri normálnom SAGu stále vo zdvihu a to veľmi hlboko. Progresivita tam síce podľa grafu je no nastáva stále pri nízkych tlakoch, takže problém dať doraz nebude. Ak chceš zabrániť dorazom bude treba vidlu prifúknuť a tým sa zníži jej citlivosť zo začiatku a bude zas necitlivá. Takže ani z voza ani na voz, vhodná je na AM ... na EN by som taký priebeh zdvihu nevolil, tam jednoznačne RVL.

Roman ... zaujímala by ma ešte pre porovnanie graf charakteristiky zdvihu Fox-y. dik ;)
31.01.2010 - 11:11:49
00
Je DFR naozaj to iste ako Low/High speed rebound?
nie je DFR nastavenie pre prvu a druhu polovicu zdvihu, cize ked je vidlica velmi zanorena (po skoku, drope) tak sa moze nastavit odskok pomalsi aby nevystrelila, a ked je vidlica v zaciatku zdvihu tak sa moze odskok nastavit rychlejsie aby pekne zehlila? zaco high/low speed rebound mozu byt aktivne v skloro celej dlzke zdvihu pricom sa high speed okruh otvori ked treba... ci?
31.01.2010 - 11:13:26
00
High speed rebound sa otvára pri veľkých rozdieloch tlakov. T.z. je jedno či je vidlica v 3/4 zdvihu alebo na začiatku, väčšinou sa však má možnosť prejaviť len pri väčších hĺbkach. S tou rýchlosťou je to presne naopak. High speed umožňuje rýcheljší návrat vidlice, potom zaberá low speed ktorý je nastavený tak, aby vidla nekopala. Keby bol high pomalší ako low strácal by význam a spomalil by ešte reakcie vidlice. U RS je DFR high a low speed expanzia, funguje to presne ako som rozpísal vyššie.
31.01.2010 - 11:17:39
00
samozrejme musi byt high speed rychlejsi ako low speed, to je mi jasne. ale nie je mi jasne to, ako v SRAMe popisuju DFR, cize beginning a ending stroke rebound, cize odskok na zaciatku a na konci chodu vidlice... pod cim si ja predstavujem odskok v prvej polovici a druhej polovici zdvihu.. ;)
31.01.2010 - 11:33:34
00
Talas 32 s FIT patronou
Robim si servis biku, demontujem capy, takze nemam cas sa tu tomu venovat.
31.01.2010 - 11:39:51
00
Tidli: Netreba to chápať tak, že zo začiatku zdvihu zaberá jeden a potom druhý, to nie. Nelže to tak fungovať. Labyrintom je jedno kde sa vo zdvihu vidlice nachádzajú. pri tejto funkcií je podstatný rozdiel tlakov.

Dá sa to aj presnejšie popísať ako to funguje ... sú to už však informácie ktoré verejne prezentovať nebudem.
31.01.2010 - 11:41:55
00
aha, no to som potreboval vediet ;) cize je DFR je to iste ako high a low speed rebound. preco si len museli na to vymysliet taky nazov a popis, z ktoreho to vobec nie je jasne ;)
pred par dnami som mal rozobratu manitou Sherman s TPC, tam je to pekne vidiet ako funguje labyrint s h/l speed odskokom \o/ \o/ \o/
31.01.2010 - 12:10:35
00
Tak vieš presne ako funguje u RS. Čo som počul u Manitou nebol dvakrát funkčný? Teda neviem či u všetkých modelov ale je tam aj high speed expanzia.


Naposledy upravil Lapierre dňa 31.01.2010 - 12:34:01, celkovo upravené 1 krát.

31.01.2010 - 12:18:29
00
preecoo? no lebo musia nieco akoze vymyslet nove "lepsie" ako ma konkurencia aj ked je to nieco stare... marketing ;)
31.01.2010 - 12:20:19
00
podla mojich info by mala byt HS expanzia u kazdej vidlice s tpc.. je ale mozne ze nie je tak aktivna ako by mohla byt, to by sa ale dalo spravit jedine upravou shim stack-u, kedze ten urcuje pri akej sile sa hs okruh otvori...
31.01.2010 - 12:29:25
00
Manitou je dobrá vidlica na upravovanie a dolaďovanie.
31.01.2010 - 12:35:24
00
keyboard_arrow_up