takže otec tvrdí že Acera musí tak isto prešmykovať ako drahšie ...
že je tam rozdiel akurat v materialoch =váhe a cene...
čo si o tom myslíte vy ? aké argumenty by ste použili ?
samozrejme že na ceste prehodí aj moja stará SIS-ka 10ročná, ale v teréne už bude cítit rozdiel v plinulosti a presnosti
PS : vzniklo to tak, že moja Acera novučká prehadzuje biednejšie ako moja bývalá SIS-ka...
27.07.2008 - 13:42:09
00
Vymenil som nedavno Deore presmyk za XTR a veru zmena to nieje taka citelna ak neratame - 48g :lol:
27.07.2008 - 13:52:12
00
je to hlavne vo vydrzi materialov a uspore hmotnosťi samozrejme zle nastavené XTR tiež nieje bohviečo je to všetko o tom ako je to naštelované 8)
27.07.2008 - 14:00:09
00
No takto... ja by som ju nechal dožiť :) kým nedostane vakel alebo ju nezrušíš pri havárke. Asi ti povolili bovdeny, čo je u nového biku celkom normálne, takže došponovať a nastaviť. Urobia ti to v rámci garančnej prehliadky po kúpe.
Acera je ale tuším konštruovaná na 8kolečko vzadu a ty máš asi 9, takže v dorazových polohách môže reťaz šúchať o vodítko (môže - nemusí, nemal som v ruke a podľa mňa by šlo nájsť nejakú kompromisnú polohu).
Nie je to iba o materiáloch a tým hmotnosti, ale aj životnosti, spoľahlivosti a dosť je rozdiel aj v rýchlosti a presnosti radenia. Čiže vyššie modely majú aj namakanejšiu mechaniku, zatiaľ čo tie nižšie sú realizované veľmi jednoducho. Aby to ale fungovalo musel by si mať aj radenie z vyššej rady (quasko má dobrý postreh že ak meníš len jedno, cítiť to veľmi nebude).
Ten rozdiel v kvalite radenia v smere Deore -> LX -> XT -> XTR je dosť citeľný, u Deore tlačííííš a až na konci dráhy sa ozve cvak a preradí, u XTčka potlačíš a cvak nasleduje skoro hneď. Niekedy po dlhej jazde s unavenými rukami mám s Deore problém hádzať na väčšie koliesko :) tlačím a furt nič :). U LX je aspoň mechanika presnejšia, XT a XTR majú predpäté radiace lanko, jestli se nemýlím, chi chi chi.
27.07.2008 - 14:01:43
00
1. mam 8kolecko
2. radenie Alivio = NO COMENT :roll:
3. budem to mat zle nastavene
ale mam vaznejsi problem, ktori budem musiet co najskor riesit = hned v pondelok tam zbehnem
takze tu je problem :
prevod 1-3 (pred-zad) slapem pomali (napr. v terene) ale chystam akceleraciu tak chcem nahodit 2-3 ale kedze stale tocim pomali, proste sa retaz nejao zasprajcne a kolecko si ju vitiahne az po zadnu stavbu, kde uz salter je natiahnuty na doraz, takze to nejako silou strhne = zahrka a tvari sa ze nic, uz mi to aj poskrabalo lak pri strede a anvyse to skodi : klukam/prevodniku + salteru (ten to zatazuje asi najviac, lebo uz je v poslednej polohe, kde uz ziadna struna nepruzi a az potom sa to ztrhne...) + retazi to asi dava zabrat..
a teraz neviem ze ci to tam smykac nejako vadne nahodi, alebo su neje vykrivene zuby v prevodniku alebo ja neviem... :(
27.07.2008 - 14:18:41
00
rozdiel je hlavne v tom, že acera a alivio sú na 42 zubový prevodník a deore a vyššie sú na 44 zubový prevodník. takže sa ti môže stať, že ak to "vhodne" skombinuješ, tak budeš prešmyk nastavovať tri dni v kuse a stále to nebude úplne dobre... k tomu problematickému radeniu, myslím, že to máš len zle nastavené, takže navštív kvalitný (!) servis, nech ti to dajú do poriadku.
27.07.2008 - 17:06:43
00
to by som tak nahlas netvrdil, Deore sa robí aj 48z., takisto aj Acera - koniec koncov to nevedie k výrazným zmenám polomeru
27.07.2008 - 17:43:57
00
tuleník: ono je to v praxi tak, že prešmyky od deore vyššie sa dosť zle nastavujú na 42z prevodník. majú iné vodítko ako acera/alivio a treba ich posunúť vyššie, pretože inak by sa zachytávali o strednú pílu. minimálny rozdiel zubov medzi strednou a veľkou pílou je totiž 12, pri alivku/acere 10. každopádne chalan má 42z pílu a acera prešmyk, takže by to malo byť bez problémov nastaviteľné.
27.07.2008 - 18:12:25
00
v skratke , rozdiel to je dost velky ale treba to skombinovat s podobne kvalitnym radenim. inak ten rozdiel taky nebude. aspon podla mojich nie velkych ale ako-takych skusenosti :) a samozrejme to vsetko musi byt perfektne nastavene.
27.07.2008 - 20:38:29
00
len taka mala skusenost,

davnejsie sa mi stavalo nieco podobne ked som mal nit na retazi moc dotiahnuty a retaz nevyrovnavalo, potom mi to nejak podobne namotavalo...
to len ak by si ladil a ladil a ladil
29.07.2008 - 15:39:46
00
Ja som mal vymenu presmykovaca AceryX, taka mimo poradia za LX, s tym ze aj radenie slo z deore na LX. Pre mna najvyraznejsi bonus bol ten ze LX nema objimku dole ale hore a pri cisteni biku je okolie presmykovaca lahsie cistitelne. Acerka uz bola dost vyklepana a chcelo to jemne väcsiu silu oproti LX ale bola pouzivana na LX klukach 44 zubovych a nerobila problemy a to som na nej radil aj 8 aj 9 retaz, podla toho ake som mal prave zadne koleso. Vydrzala aj horske maratony a to par rokov, napriek tomu ked budem kupovat novy presmykac tak urcite LX a vyssie, predsa je tam trosku rozdiel a dnes uz nie su take prehnane ceny presmykacov LX, XT ako boli kedysi.
07.08.2008 - 12:13:36
00
Ja som mal prešmyk deore, a po niekolkych mesiacoch sa vyklepal, s radenim som problem nemal....teraz mam XT a pri zmene som citil ze to radi trosku lepsie, ale teraz mi to uz je jedno. jedina nevyhoda je ze pri mensich prevodoch mi teraz bucha retaz o voditko, pretoze spodok voditka je dost blizko retaze...ale uz som si na to zvykol.
13.08.2008 - 09:13:57
00
keyboard_arrow_up