nazdar, nemal niekto podobny problem ako ja z martami??? na zadnej brzde ked stlacim paku, je tvrda, ale ked hu drzim dlhsie tak postupne zmekne az skoro po riaditka, nikde neunika kvapalina, vsetko je dotiahnute.aj som to odvzdusnoval ale vysledok stale ten isty.ako by som zistil zavadu?? nema niekto adresu na net kde by som nasiel servisny manual??? dik, martin. brzdy su rok asi okolo 2007-2008
26.07.2011 - 22:28:26
00
neviem ci to bude taky problem ako mas ty : když jsem marty před 2lety měl, tak mi přesně tohle začala zadní dělat, taky odvzdušnoval jsem jak blbec snad 10x a nic nepomohlo, olej se neztrácel. Vyměnil jsem komplet hadičky,koncovky a těsnění v páce a bylo vše ok…nebylo to nejlevnější, ale lepší než vyhodit…

alebo pozri sem ru by si mal najst vsetko http://www.support-english.magura.com/index.php?showforum=3


Naposledy upravil Lapla dňa 26.07.2011 - 23:40:58, celkovo upravené 1 krát.

26.07.2011 - 23:36:00
00
Manual k roku 2008 je tu: http://www.magura.com/uploads/media/downloads/MARTA_08_E.pdf
Nabuduce odporucam predtym co sa nieco opytas najskor kuknut ci to nevies najst aj sam, trvalo mi to tak minutu. Magura ma komplet vsetky manualy aj k starsim produktm na stranke.

Ale k veci. Pokial ti paka ide az k rajdom tak su brzdy bud zavzdusnene alebo tecu. To ze sa najprv javi chod ako normalny sa bezne stane ked su zavzdusnene, najprv sa javi ze nic. Nema to ale nic s tym ako dlho paku drzis. Cize ak si naozaj vsetko skontroloval a netecu tak to moze byt jedine zavzdusnenim, co si myslim ze bude prava pricina. Tiez mam tieto brzdy - Marta SL 2008 a viem ze sa lubia zavzdusnit. Pokial ale bike odkladas v normalnej polohe tak by si tento problem nemal mat moc casto. Ja ked som ho vesal na stenu zvislo tak sa zavzdusnovali pravidlene, odkedy to nerobim nemam problem. To odvzdusnovanie moze byt niekedy trochu "tricky", zvlast pri tychto starsich modeloch kde sa musela otvorit cela expanzka. Cize asi tak (nepochybujem o nikoho zrucnosti ale z vlastnej skusenosti viem ze dobre to odvzdusnit je take trosku umenie, zvlast ked to robi jeden clovek :-). Najprv by som to teda vyskusal este raz poriadne odvzdusnit.
26.07.2011 - 23:39:10
00
rovnake brzdy...z rovnakeho roku...rovnake skusenosti...je to na 95 % zavzdusnene...urcite nema vyznam menit hadice a podobne...ja som tam mal rok maguracke hadice a potom som menil za goodridge (nie kvoli zavade)...kazdopadne toto sa dialo aj pred tym aj teraz vo viac ci menej pravidelnych intervaloch...jednoducho poriadne odvzdusnit a pojdu ako nove...
27.07.2011 - 07:53:24
00
Treba ich poriadne odvzdušniť a prečítať si jeden odsek z manuálu. http://www.magura.com/en/products/older-products/disc-brakes-2008/prod/marta-sl-13/info/downloads.html . Alebo hladaj videá na odvzušnenie Marty na youtube.

Keď nikde nič netečie nie je dôvod aby nechodili ako majú. Som zažil na vlastnej koži, že na prvý pokus sa mi ich nepodarilo dobre odvzdušniť. Odvtedy fičia tretí rok bez akéhokoľvek ďalšieho zásahu.
27.07.2011 - 09:32:47
00
Podľa toho ako si problém opísal sa určite nejedná o zavzdušnenie.
Pokiaľ by bola brzda zavzdušnená, tak by mal chod páčky mäkký koniec, no pri dlhšom stlačení a rovnakej sile stlačenia by sa určite páčka nepribližovala k riaditkám. Držala by si svoju pozíciu.
Pokiaľ olej nikde neuniká a na páčku pôsobíš stále približne rovnakou silou a ona sa približuje k riaditkám jedná sa o zlé tesnenie na pieste v brzdovej páčke ktorý prepúšťa a netesní. Brzdový minerálny olej sa nemá kde strácať lebo je to uzavretý systém, takže namiesto toho aby tlačil na piestiky v prasati a stláčal platničky prepúšťa ho zlé tesnenie na pieste v páčke späť do vyrovnávacej nádržky v páčke. Doporučujem ti poslať brzdy na servis alebo si zohnať potrebné tesnenie a brzdy pretesniť. Nie je to nič komplikované, no skôr bude asi problém zohnať správne a kvalitné tesnenia...
27.07.2011 - 09:40:41
00
Laco môže mať pravdu. Skús ešte bližšie popísať ako sa páka správa pri stlačení.
27.07.2011 - 09:56:43
00
predna brzda je ok. ked stlacim packu tolko kolko vladzem, je stale v jednej polohe. stoji na mieste a odstup od riaditok je stale rovnaky.
na zadnej je to inac. ked stlacim packu. drzim hu dlhsie, napr. 5sekund, tak pekne citim ako postupne hu stlacam hlbsie a hlbsie. nakoniec ma zastavia az riaditka.
kvapalina sa isto nestraca, tieto brzddy som uz mal. takze viem ako sa odvzdusnuju. vcera som cez nu pretlacil cca 3deci oleja, to je asi 100krat viac ako sa do nej mesti, a vysledok stale rovnaky.
27.07.2011 - 18:28:26
00
...ako som napísal.
S netesní dobre tesnenie na pieste v páčke a olej sa vracia späť do vyrovnávacej nádržky. Pokiaľ by tam bol vzduch, páčka by mala mäkký "doraz", pri stláčaní by "pružila"... pokiaľ sa pomaly stláča až k riadítkám je to spôsobené netesnosťou ...ak si z PD ako máš v profile neni problém pozrieť sa na to. Napíš PM.
28.07.2011 - 07:01:13
00
tiez som mal kedysi na starom biku magury sice julie ale mal som uplne rovnaky problem...odvzdusnovalo sa to asi 30000x a stale nic,nakoniec som ich predal...a dnes mi vrtaju v hlave louise BAT ale ak mam zas riesit taketo problemy tak asi nic ztoho nebude,alebo da sa to tesnenie nahradit nejakym nie od magury? niecim kvalitnejsim

Mountain biking is about the smiles,not the miles.

28.07.2011 - 15:51:46
00
Ako tak nad tým uvažujem tak mi prichádza na um nedávna skúsenosť ktorú mal PatrikL ... a aj ja.
Prišiel za mnou s brzdami Louise a s problémom, že mu zadná brzda nebrzdí z dôvodu, že ide páčka až na riadidlá ... On však mal celé brzdové prasa zaolejované a špinavé. Keď som ho očistil a odmastil, brzdu som niekoľkokrát odvzdušnil no stav sa zlepšil len málo. Za vinu som tomu dával zle tesniace brzdové prasa, teda spoj kde sa pohyblivo napája hadička do brzdového prasaťa. Tak bolo najviac mastné.... Spravil som, možno divný pokus no moja teória sa potvrdila. Prasa som mierne nahrial teplovzdušnou pištolou a poriadne som napumpoval páčkou brzdu... skutočne sa v spoji objavil olej. Po vychladnutí a očistení sa pri rovnakom pokuse za studena olej neobjavil. Usúdil som z toho, že keď sa pri dlhšom brzdení brzdové prasa zohreje zle tesní ... Podarilo sa mi ešte takmer o pól otáčky dotiahnuť obe skrutky ktorými sú obe polovičky brzdového prasaťa spojené. Potom sa to už zdalo byť OK no Patrik to na bike nedal a poslal brzdu na reklamáciu. Vrátila sa mu, no neviem či aj s nejakým vyjadrením o závade, ale ako som ju tak pozeral keď som mu ju dával späť na bike, tak som mal pocit že s prasaťom nerobili nič ..prišlo rovnako "špinavé" ako odišlo, ale zdalo sa mi že vymenili komplet celú páčku, lebo vyzerala ako úplne nová ...
Skutočne by som vsadil na to, že ten piest už netesní. No a ak sú to brzdy z roku 2007 - 8 nie je sa čomu diviť že netesnia, nič nie je večné. Možno by sa dalo kúpiť to tesnenie aj v inom obchode s tesneniami, ale to treba najskôr tú páčku rozobrať a pozrieť sa aké tesnenie tam je ...
28.07.2011 - 17:11:42
00
problem stale pretrvava. tesnenie na piestiku je podla mna ok, stale to je asi zvzdusnene. zozeniem si olej, uvidime, volal som do nejakoch firiem ale povedali mi ze nahradne tesnenia sa nedaju kupit len cele packy
28.07.2011 - 17:18:14
00
takze problem vyrieseny aj ked nie presne podla mojich predstav ale predsa.zohnal som novu packu a je po probleme. stoji ma to peknych 60 euro ale marty su marty.takze dik chalani na rady
28.07.2011 - 21:31:35
00
l_laco napísal:
Podľa toho ako si problém opísal sa určite nejedná o zavzdušnenie.
Pokiaľ by bola brzda zavzdušnená, tak by mal chod páčky mäkký koniec, no pri dlhšom stlačení a rovnakej sile stlačenia by sa určite páčka nepribližovala k riaditkám. Držala by si svoju pozíciu.
Pokiaľ olej nikde neuniká a na páčku pôsobíš stále približne rovnakou silou a ona sa približuje k riaditkám jedná sa o zlé tesnenie na pieste v brzdovej páčke ktorý prepúšťa a netesní. Brzdový minerálny olej sa nemá kde strácať lebo je to uzavretý systém, takže namiesto toho aby tlačil na piestiky v prasati a stláčal platničky prepúšťa ho zlé tesnenie na pieste v páčke späť do vyrovnávacej nádržky v páčke. Doporučujem ti poslať brzdy na servis alebo si zohnať potrebné tesnenie a brzdy pretesniť. Nie je to nič komplikované, no skôr bude asi problém zohnať správne a kvalitné tesnenia...


tohle je opravdu příčina, problém je bohužel že těsnění v páce neexistuje ofiko jako náhradní díl, Magura to řeší výměnou celé páky, a ta je celkem drahá, jinak je tohle u Magury záruka 5 let

Mačka 2:0 Schmolke :-D

29.07.2011 - 09:19:11
00
takze kde bol vlastne skutocny problem???? l laco mi velmi pomohol, za co mu dakujem. mozno etse doteraz by som doma plakal preco mi to nejde ako ma.on zbadal na rozobratej packe, vlastne priamo na tele prasklinu z vnutra. packa je prasknuta v nutri takym sposobom, ze cez nu unika tlak, je prasknuta stena medzi piestikom a nadobkou na olej. vidno to len tak tak ale predsa je to ten problem.
jedine co mi ostava je vymena. zohnal som celu brzdu ale z anglickeho biku, to znamena ze ma pravu packu ale prasiatko a hadicka je na predok lebo oni to maju naopak.bude ma to stat cca 60e.
ale aj tak budem isto spokojny, lebo marty brzdia dokonale, nehovoriac kolko vazia
vymenou za shimano slx paky a deore prasiatka som usetril na vahe na pare krasnych 320 bramov.
to ma tesi. hoši, čavte
29.07.2011 - 15:58:46
00
keyboard_arrow_up