tak lebo ked som ja jazdil pruzinovy shit tak to pre mna bolo velmi blbe...
a na vzduchu si to vies presne nastavit na svoju vahu a potom tlmy aj tie najmensie nerovnosti...a ten rozidel som videl na mojej co ani neni az tak extra dobra...neviem si ani dobre predstavit ako moze jazidt nejaka vzduchova kvalita... :o
15.02.2008 - 22:33:15
00
otazka ci je lepsia vzduchoava alebo pruziova je podla man na dost dlho
... zalezi od toho kto co preferuje niekto rad tverdsiu vidlu ktora sa nehojda a da sa menit tlak komory cize vzduchovu a niekto rad taku co vyuziva maximalne takmer cely svoj zdvih a zahladzuje aj mravce
hmotnostne bude na tom vzdy lepsie vzduch a aj moznosotou nastavenia tvrdosti ale ked niekomu ide o komfort a paci sa mu viac linearny chod pruziny tak to uz zalezi na nom
cize tato toazka je fakt na dlho .. ja som za vzduch aspon na XC sa viac hodi
ale ako som povedal zalezi od vkusu a chuti
15.02.2008 - 22:34:38
00
2Lord Klaymen: ked chces lahku a dobru vidlu do 20 klackov tak si kup sidu. lahka citliva...
http://www.kolokram.cz/index.php?cPath=137_135&sort=3a&filter_id=5
15.02.2008 - 23:42:30
00
ked bude mat odpruzena 650 gramov ako pevna uhlikova Merida X-mission, tak si ju kupim :P :P :P :wink:
16.02.2008 - 00:18:40
00
len aby si mal dovtedy všetky zuby pohromade
16.02.2008 - 00:28:49
00
ked bude mat odpruzena 650 gramov ako pevna uhlikova Merida X-mission, tak si ju kupim :P :P :P :wink:

jojoj rasta s meridou neprovokuj :P
16.02.2008 - 00:31:06
00
:P
16.02.2008 - 00:36:34
00
preco by som nemal mat vsetky zuby? :P
ved na cestaku mam meridu road 909 magnesium s uhlikovou vidlou. je super. na horsky merida urcite nerobi ziaden "šit". :shock: :P
16.02.2008 - 08:43:41
00
Pri svojich očakávaniach zostaň radšej pri pevnej :mrgreen:
16.02.2008 - 08:52:05
00
ked bude mat odpruzena 650 gramov ako pevna uhlikova Merida X-mission, tak si ju kupim :P :P :P :wink:


OT: osobne mám Meridu na háku, ale ak pevnú carbonku tak túto ani náhodou :cry:
16.02.2008 - 09:37:48
00
Ja mam Marzocchi EXR - v jednej nohe vzduch, v druhej pruzina. V preklade povedane je tato kombinacia lahsia ako cisto pruzinova verzia, je relativne citliva na zaciatku zdvihu vdaka pruzine, je mozne ju jednoducho doladit vzduchom na pozadovanu tvrdost a vdaka kombinacii pruzina + vzduch je mozne vzduchom ladit aj progresivitu. Akurat ze tlmenie ma nastavitelne len hustotou oleja a teda nesplna Tvoje predstavy. Len rozmyslam, naco sa chces hrat s nastavovanim kompresie a odskoku, ked je Tvojou prioritou cesta a doteraz si aj tak jezdil pevnu vidlu... V kazdom pripade mne nemoznost rypat sa v tlmeni neprekaza - som jednoduchy chlapec z Bratislavy a nemam rad ked musim viac stelovat kolieckami ako sa vozit. :)
16.02.2008 - 20:27:10
00
Jezus
pre mna je tlmenie dolezite. lebo ked je tlmenie silne, tak ruky velmi trpia vibraciami pri jazde po strku, ako pri pevnej vidle. na vacsich kamenoch ci korenoch uz zapruzi... teda tak sa aspon spravala suntour axonka. dofukoval som ju na tvrdsie, lebo neznasam hupanie bicykla pri razantnom slapani. tlmenie mala zial moc silne. a co som mal jednu uplne obycajnu pruzinovu RST capa tl, tak ta bola uplne super na strku. nic nebolo citit. problemy nastali pri vacsich kamenoch ci korenoch nasledujucich po sebe, alebo ked som schadzal na jednom useku po asi 8mich vacsich schodoch. rozkmitala sa az na dorazy. mala velmi male tlmenie a odskok nemala tlmeny vobec. z tychto skusenosti vychadzam - co ocakavam od vidlice...
27.02.2008 - 19:41:30
00
Lord Klaymen: ser na to, ide jar... :P :!:
28.02.2008 - 07:40:14
00
Jezus
pre mna je tlmenie dolezite. lebo ked je tlmenie silne, tak ruky velmi trpia vibraciami pri jazde po strku, ako pri pevnej vidle. na vacsich kamenoch ci korenoch uz zapruzi... teda tak sa aspon spravala suntour axonka. dofukoval som ju na tvrdsie, lebo neznasam hupanie bicykla pri razantnom slapani. tlmenie mala zial moc silne. a co som mal jednu uplne obycajnu pruzinovu RST capa tl, tak ta bola uplne super na strku. nic nebolo citit. problemy nastali pri vacsich kamenoch ci korenoch nasledujucich po sebe, alebo ked som schadzal na jednom useku po asi 8mich vacsich schodoch. rozkmitala sa az na dorazy. mala velmi male tlmenie a odskok nemala tlmeny vobec. z tychto skusenosti vychadzam - co ocakavam od vidlice...

treba rozlišovať, tlmenie pri náraze (kompresné) a pri návrate vidly (expanzné) To že ťa bolia ruky pri prejazde je spôsobené kompresným tlmení, a vidla má problém ísť do zdvihu. Bežný problém staršej neupravenej Axonky, kde je jeden kanál pre oba prietoky.
Húpanie je spôsobené nepravidelným šlapaním. Pri správnom šlapaní sa aj citlivá vidla hýbe minimálne. Ked sa postavíš na pedále a bušíš v stoji tak ti nepomôže prefukať vidlu, na to slúži blokovanie vidly (lock).
Prehustenie ako nástroj potlačenia pohupovania ... ti nepomôže žiadna citlivá vidla s vysokým tlakom, lebo je to dané odtrhom vidly. Prípadne "inteligentné" systémy (Terralogic, SPV ...)
Doporučujem kúpiť SPD a naučit sa šlapať do kruhu.
28.02.2008 - 09:23:38
00
z inej témy:

mam za sebou okolo 170 000 km



Doporučujem kúpiť SPD a naučit sa šlapať do kruhu.


to už asi nebude treba
28.02.2008 - 09:28:09
00
keyboard_arrow_up