Ahojte bikeri,

Mam RS Reba 2012 RL, 100mm zdvih, Dual Air, 26 inch.

Pred servisom,aj po nom je vidlica zanorena (bez zataze) do sagu,nejde vysunut uplne na 0% sag, sudiac podla SAG gradientov na nohe vidlice.Je zanorena tesne pod hranicou 10%,okolo 8%.

Komplet som ju rozobral,dual air komoru aj motion control.Prema­zal,skontrolo­val diely,ci nie su poskodene,zostavil vsetko podla poradia ako ma byt,namazal dual air,vymenil olej v motion control 106ml,nasadil spodne nohy,dolial olej po 5ml do kazdej,dotiahol skrutku/maticu a nafukal pozitivku.Vidlica pri 90 PSI zostala zanorena na 4%.Potom som nafukal negativku na cca. 70%,kedy vidlica isla trochu do zdvihu a zostala na 8% sag.

Moje otazky:

Preco pri nafukani len pozitivky nevysla vidlica na 0% sag,ale zostala
zanorena na cca.4%? V negativke bolo 0 PSI.
preco predtym som fukal tlaky 90/90 a vidlica sa nezanorila ani pri nafukani
negativky na 90 PSI a teraz dam 90/70(resp.65) a uz ide do negativneho zdvihu
(straca zdvih)?
ked skladate vidlicu,teda uz nasuniete spodne nohy a idete dokrucat
srobky,tak v akej polohe spodnych noh voci hornym (zlatisty elox so sag
gradientmi na jednej nohe) dokrucate srobky?
Vdaka vopred za odpovede. Dual Air a Motion Control su na 100% v poriadku, neposkodene a zostavene v spravnom poradi (podla technickeho a servisneho manualu,resp.y­outube). Spacer v nohe ma 2 cm, teda zdvih vidlice ma 100mm. Cize problem v nohe Dual Air alebo MoCo by nemal byt.

Pre info pripajam aj obrazok,nie je to moja vidla,ale presne tak to vyzera aj u mna…

Príloha:
sag.jpg
sag.jpg 52.1 KiB thumb_up0thumb_down

30.10.2013 - 20:40:38
00
mam tu istu vidlu na 120mm.... sag pri fukani mam kusok pod 0%.. to je ale upravou negativky :)
inač mala presne 0 pri fukani 100/80psi... vidlu skladam ked su spodne nohy uplne zasunute do zvdihu...
30.10.2013 - 20:47:01
00
dakujem za rychlu odpoved:)

sme bikeri,tak hadam nebude vadit tykanie:)

pises,ze upravou negativky si sa dostal este pod 0% sag. ak sa mozem opytat,v com spociva ta uprava negativky?robil si si tuto upravu sam,alebo niekde v servise prip. v Tun.Teste?

nevies cim moze byt sposobene to zanorenie do sagu cca.5mm pri nafukani len pozitivky? co tam moze byt zle?mal som to schvalne kvoli tomu rozobrate a vsetko je v poriadku.nic nebolo neposkodene a vsetko poskladane v spravnom poradi...

pises dalej,ze vidlu skladas ked su nohy uplne zasunute...cize vidlu zatlacis uplne do zdvihu a az potom zasrubujes srubku/matku?

pouzivas stale nove crush washers (plastove cierne podlozky pod srubky) ked prisrubovavas spodne nohy po servise?alebo pouzivas tie iste viackrat?

inak som zistil,ze Rock Shox odporucaju mazat molitany pod stierakmi 15W tlmic.olejom,ale dal som fox fluid (moze sa dat aj red rum) a ten chod je uplne iny,perfektny,omnoho hladsi.myslim,ze ten fox fluid je omnoho lepsi na mazanie v tychto castiach.ale do spodnych noh som na mazanie dal samozrejme 15W olej. Aj ked som rozmyslal,ze mozno perspektivne vyskusam nejaky motorovy,ktory podla vsetkeho maze ovela lepsie a myslim,ze z pohladu urcenia by na mazanie bushingov bol motorovy ovela lepsi na mazanie spodnych noh.neviem preco odporucaju tlmicovy olej na mazanie spodnych noh a este k tomu husty,ktory sa podla mna ani nema sancu dostat k spodnemu bushingu a nie to este k hornemu...
30.10.2013 - 22:49:26
00
xcman podla toho obrazku je vidlica nafukana spravne, ak ti zostala takto zanorena aj ked mas vypustenu negativku tak tam bude niekde chyba, mozno zle nastaveny zdvih. Ak pri nafukani oboch komor na rovnaku hodnotu zanori vidlicu na vrchnu mierku (cize zostane pri ciarke 80mm tej druhej stupnice) tak je problem jasny.
31.10.2013 - 07:44:05
00
xcman vidlice si upravujem sam podla svojich predstav o chode...
uprava spočívala len vo výmene gumového dorazu pod koncom piestu, za kratší cim sa cca o 0,5cm zdvihla vidlica.. ale aj tak sa mi to nepáči, pretože je tam jemný náznak ťuknutia pri vysunutí vidlice,takže pri ďalšej rozborke to nahradím krátkou pružinkou. Tesnenia pod šróbami nechávam pôvodné. Mazanie používam 10-15ku dôležité je pri skladaní poriadne namočiť krúžky, a nezabudnúť na piest tiež oleja. Fluid či redrum je na to ideálny. Ja používam čo je dostupné ,Repsol alebo Valvoline fork oil.
Inač po prvej rozborke bolo vo vidlici velmi málo oleja a mazacie krúžky biedne nasiaknuté..takže odporúčam aj nove vidlice rozobrať a doplniť oleja... a podla objemu km 2-3x ročne rozobrať vyčistiť a namazať
ďalej sa chcem pustiť do úpravy tlmenia po sezone
31.10.2013 - 08:57:21
00
teraz som to kukal na mojej SID 2012 a mam to rovnako ako ty na fotke, nafukana na 110/100 psi, tak teraz neviem, mozno skusit RS podporu co oni na to

Prílohy:

DSC_9990.jpg
DSC_9990.jpg 264.96 KiB thumb_up0thumb_down

31.10.2013 - 17:30:36
00
Na mojej REBE RL 2013 to je takto, zdvih 100 mm nafúkané na 85-90 psi, je to ale Solo air

Prílohy:

rs 005.JPG
rs 005.JPG 429.33 KiB thumb_up0thumb_down

31.10.2013 - 17:58:01
00
Správne nafúkaná vidlica sa zanorí po tú prvú rysku vedla napisu zdvihu (napr. 100mm), cize presne tak ako to ma Syfon. Pri dual air je to tak správne, má to tak byť.
31.10.2013 - 18:19:18
00
Chlapi,
dakujem vam za odpovede.

Ako som pisal,vidlicu som mal osobne rozobratu a skontrolovane suciastky.Spacer ma 20mm,takze zdvih je 120-20mm=100mm.Ked nafukam len pozitivku,tak vidlica je zanorena len cca.3%,ked dofukam negativku na tlak o 20 PSI menej ako pozitivku,tak sa vidla mierne zasunie,cca. na 9% sag.Samozrejme bez zatazenia.

Kontaktoval som podporu RS,na dialku je vraj tazko to posudit,no posielat to uz nikam nebudem,kedze som to mal cez minuly vikend kvoli kontrole schvalne rozobrate,v nohe dual air chyba nie je a motion control som tiez skontroloval a pri tej prilezitosti vymenil tlmic.olej a namazal dual air.

BTW...dajte si pozor,ked budete kupovat olej do tlmenia.Riadil som sa len cislom na oleji ,,5WT,, a nie je 5 WT olej ako 5WT olej!!! Je tam velky rozptyl viskozity v ramci triedy 5WT,takze castrol syntetika 5WT (castrol syntetic fork oil 5W) je (pre mna) prilis husty a vidlica sa strasne pomaly vracala aj pri uvolnenom odskoku (smerom naplno k zajacovi).Niektore 5WT oleje tlmicove su viskozitou na urovni 2,5WT,niektore na urovni az cca.7WT,takze si dajte pozor na to,aby ste nekupili zbytocne olej inej viskozity ako potrebujete a nemuseli ste kupovat olej dalsi..

Podla mna bude toto zanorenie sposobovat len nejaka blbost,lebo ked som vidlu posielal na servis,ked bola uplne nova,tak pred zaslanim bola pri nafukani aj pozit.aj negat.komory na linke 0% sag. Po servise v autoriz.centre a tak isto aj po mojom rozobrati (2x) sa uz neviem na 0% sag dostat ziadnym sposobom,aj ked je vsetko v spravnom poradi a neposkodene.Neviem co sa stalo...
31.10.2013 - 18:33:14
00
to Palo1707:
je to mozne,no ked som meral 100mm od plneho zdvihu,ked som mal vypustenu vidlicu,tak 100mm mi vychadza na zanorenie cca. 5%,pricom prva ryska (vedla napisu 100mm) je na urovni 10%.cize vidla potom realne chodi 95mm a nie 100.Som rozmyslal,ze 20mm spacer vymenim za 10mm a tak budem zhruba na ryske mierne pod 0% na sag gradientoch a realny zdvih bude 105mm. A bude pokoj:)
31.10.2013 - 18:37:30
01
Neviem čo s tým šaškuješ, riadiš sa podľa toho čo tam je nakreslené? Premeraj si voľný zdvih od vrchu gufera po spodok nahor vysunutej gumicky. Mne vyslo rovnych 100mm a mam to tak ako Syfon. Čiže nejaké percentá čo tam sú ma nezaujímajú. Nafúkal som to na svoju váhu na sag 25%. Vyšlo mi 110psi hore aj dole.
31.10.2013 - 18:41:52
00
xcman vidlice si upravujem sam podla svojich predstav o chode...
uprava spočívala len vo výmene gumového dorazu pod koncom piestu, za kratší cim sa cca o 0,5cm zdvihla vidlica.. ale aj tak sa mi to nepáči, pretože je tam jemný náznak ťuknutia pri vysunutí vidlice,takže pri ďalšej rozborke to nahradím krátkou pružinkou. Tesnenia pod šróbami nechávam pôvodné. Mazanie používam 10-15ku dôležité je pri skladaní poriadne namočiť krúžky, a nezabudnúť na piest tiež oleja. Fluid či redrum je na to ideálny. Ja používam čo je dostupné ,Repsol alebo Valvoline fork oil.
Inač po prvej rozborke bolo vo vidlici velmi málo oleja a mazacie krúžky biedne nasiaknuté..takže odporúčam aj nove vidlice rozobrať a doplniť oleja... a podla objemu km 2-3x ročne rozobrať vyčistiť a namazať
ďalej sa chcem pustiť do úpravy tlmenia po sezone



len daj pozor,aby ti ta pruzinka neposkrabala piestnicu alebo nieco ine,aby ti neunikal vzduch z komory.

ja na dual air komory pouzivam vazelinu,ako odporuca RS,mam original cervenu military grease,je dobra,lebo co som zistil,pod tlakom sa z nej stava akoby medova konzistencia,co je uplne super.jednak to pekne tesni a jednak to prilis nepresakuje do negati.komory. cize konzistenciou je to nieco medzi klasickou hustou vazelinou a medom,cize este o dost hustejsie ako red rum/float fluid,ale nie uplne huste,ako klasicka vazelina.

mas pravdu,nova vidla pride takmer sucha,preto som to sam rozobral,aby som to namazal,ako ma byt a aby som vedel,co v nej mam.kedze som to sam mazal,tak viem,ze je vsetko namazane,ako ma byt a v objemoch,ako ma byt...
31.10.2013 - 18:45:55
01
Neviem čo s tým šaškuješ, riadiš sa podľa toho čo tam je nakreslené? Premeraj si voľný zdvih od vrchu gufera po spodok nahor vysunutej gumicky. Mne vyslo rovnych 100mm a mam to tak ako Syfon. Čiže nejaké percentá čo tam sú ma nezaujímajú. Nafúkal som to na svoju váhu na sag 25%. Vyšlo mi 110psi hore aj dole.


meral som,vyslo cca.95mm namiesto 100. ale suhlasim,treba menej spekulovat a viac jazdit:) tak ale je uz chladno,treba trochu teoretizovat po chladnych jesennych veceroch:):) pred tyzdnom som servisoval vidlu a tlmic,tak teraz trochu teoretizujem:)
31.10.2013 - 18:51:49
00
keď je chladno fukam o 5 psi viac ako v lete... :) teplota vie kusok zmakciť vidlu. s tou vazelinkou je to fajn.. mal som od yarowline vidlicovu jemnu a riedku ta bola fajn na piest.
olej po čase natahuje do negativnej komory ale to ho pri kontrole zas vypustim a hore doplnam ked citim zniženie citlivosti cca po 50h v naročnom terene
31.10.2013 - 20:46:50
00
keď je chladno fukam o 5 psi viac ako v lete... :) teplota vie kusok zmakciť vidlu. s tou vazelinkou je to fajn.. mal som od yarowline vidlicovu jemnu a riedku ta bola fajn na piest.
olej po čase natahuje do negativnej komory ale to ho pri kontrole zas vypustim a hore doplnam ked citim zniženie citlivosti cca po 50h v naročnom terene


ano,chlad znizi tlak vo vidlici,tiez som na to uz prisiel minule,ked som ju mal normalne nafukanu a po zapade slnka poklesla teplota,tak vidlica dost rychlo a citelne zmakla:) som skoro chodil po dorazoch.inak bol to dost neprijemny poznatok...ale ako pises,staci to preventivne nafukat pocas chladnych dni o par PSI viac.

ja mam tiez tu yarrow pro racing suspension vazelinu,ale ta sa mi zda byt dost jemna a dal som ju len na stieraky na rebe.inak sa mi zda,ze vydrzi dost kratko,ze sa rychlo zotrie.skusal som ju hlavne na tlmic a vydrzala velmi kratko a potom tam nemalo co mazat,kedze sa zotrela na jedno miesto pohybom tesnenia,tak som tam dal potom fox fluid,nech sa to pekne maze stale pri pohybe.Pri najblizsej rozborke skusim dat do tlmica motorovy olej,mam ho dost a myslim,ze tym,ze je redsi,ze bude aj lepsie mazat pohyblive tesnenia dnu v tlmici.risknem to.

co sa tyka doplnania oleja nad piest,zatial s tym nemam skusenost,vidlicu mam len rok a tento rok som bikovanie dost zanedbaval,ale myslim,ze ked dam nad piest dostatok cervenej vazeliny,tak by to rok mohlo pri jej konzistencii vydrzat dlho.tak ale na druhej strane uz som tak vytrenovany,ze vidlu odservisujem za par hodin a je po probleme:)
31.10.2013 - 22:10:06
00
keyboard_arrow_up