Ten transfer port ti vyrovnava tlak medzi pozitivnou a negativnou komorou, nie do spodnych noh, a citlivost sa straca skor tym, ze negativka straca svoj objem zaplnenim urciteho mnoztva maziva (olej je absolutne nevhodny u tohto systemu) a co sa tyka toho ventilu pod skrutkou, ten sluzi na odpustenie vzduchu ked je
vidla zanorena (nema plny zdvih) odpustenim sa piest vrati na nulovu hodnotu (cize tesnenie piestu na transfer port) no stalim odpustanim si v dosledku len postupne vyfucis celu vidlu. (niekto stale zije v domnienke ze ten ventil sluzi na odpustenie tlaku zo spodnych noh, co nieje pravda)
A citlivost sa straca prave nizsim tlakom v negativke, vyssim sa citlivost zvysuje, ale u soloair je ten tlak vzdy rovnaky.
A zaneseny transfer je mala pravdepodobnost, skor problemom je to, ze niekto si mysli, ze cim viac maziva tam dam tym lepsie, no pravda je pravy opak, mazivo sa dostane postupne pod piest (cize do negativky) a nastane tvoj spominany problem. Cize niekedy je menej viac.