Takže je to jasné, RP23 nemá pevný lock, len sa zvýši kompresia. Čiže po pritiahnutí kompresie nebude úplne uzavretý ale len tuhší. No a to obmedzí pohojdávanie sa, nemá to spôsobiť pevný lock. Vyskúšaj raz RP23 a uvidíš.
Vo vidlici je podstatne viac priestoru na riešenie locku a doriešenie ochrany proti prerazeniu. V tlmiči by pri riešení tohto odpadla pravdepodobne high speed expanzia (rebound) lebo by tam nevošiel. U vidlice sa tieto dve funkcie navzájom nevylučujú keďže fungujú na dvoch odlišných miestach, rovnako ani u tlmičov s expanzkou zvyčajne nie. Ale to je asi zbytočné info. :D

Takže tlmič je v pohode, hlavne treba počkať až prestane liať a jazdiť.
Na ten výsledok som zvedavý, aj merania aj porovnania FS vs HT. ;)
17.05.2010 - 10:55:39
00
Takže je to jasné, RP23 nemá pevný lock, len sa zvýši kompresia. Čiže po pritiahnutí kompresie nebude úplne uzavretý ale len tuhší. No a to obmedzí pohojdávanie sa, nemá to spôsobiť pevný lock. Vyskúšaj raz RP23 a uvidíš.

V prvej vete si asi xcel napisat miesto RP23 Monarch 4.2, ci? ;)
17.05.2010 - 11:10:30
00
Nie, len píšem čo viem o RP23 naisto. A podľa recenzií si Monarch k tomu prirovnaj. Fox robí aj RPL kde je už pevný lockout, tam je to zas riešené inak ako u RP23. ;)
17.05.2010 - 11:16:51
00
vozim fox float r(bez locku) na cestu len potocim cervenym a utlmim ho, potom sa sprava velmi podobne ako moja zamknuta reba,pri nizkom nastaveni footgate...chod tlmica je vyrazne spomaleny ale nie zastaveny,sag je ako pri odomknutom stave . ale ani v slapani v stoji sa nepohybuje....ked hodne zatlacim do 3mm(na tlmici) zhupne
17.05.2010 - 11:23:14
00
No problém je, že tlmič ostáva pod väčším SAGom a zanorením. Týmto nastavením robíš presný opak kompresie. Uškrtíš prietok pri návrate. Pri kompresií by si bol na 15% SAGu tu budeš možno na 25% (ak uvažujeme SAg v otvorenom stave 20%). Čiže je to opak toho čo je potrebné ale našťastie to v takomto prípade zachraňuje high speed expanzia ktorá tam je. Čiže po prejdení väčšej prekážky zhupne ako si písal. Keby tam nebola, zanáral by si sa hlbšie, dokým by tlak v + komore nebol schopný pretlačiť olej buď low alebo high okruhom. Stále to však považujem za zbytočné, keďže Rko tam má tú "hlúpu" platformu na ktorej otvorenie treba väčšiu silu a obmedzuje hojdanie sa tlmiča. Nechcelo by sa mi za jazdy hľadať spätne optimálne nastavenie reboundu.
Ak je však tá Orbea extremne hojdavá, tak to opodstatnenie má.
Osobne toto však nevidím ako najlepšie riešenie a od Reby s povoleným floodgateom to má v skutočnosti ďaleko, síce pocitovo možno nie. ;)
17.05.2010 - 11:38:44
00
...Rebu mozem dnes kludne premerat, ked sadnem na bike o kolko viac sa ponori pri odomknuti vs zamknuti. Kazdopadne, keby ten lock bol na tom Monarchu funkcne adekvatny Rebe, tak toto cele tu vobec neriesim ;).

takto... to zanorenie pri odomknutej/zamknutej vidlici skúšaj tak, že si na bike sadneš pri odomknutej, POTOM ZOSADNEŠ, zamkneš a znovu nasadneš. to isté aj pre tlmič. ak budeš tlmič zamykať posadený na bajku, tak ti samozrejme ostane zanorený rovnako ako odomknutý. okrem toho si myslím, že či sa tlmič zanorí pri zamknutí je úplne nepodstatné, ba dokonca by som povedal, že je lepšie, aby sa zanoril, budeš tak mať k dispozícii trochu negatívneho zdvihu na vyrovnávanie nerovností (jamy) a koleso tak bude mať lepší kontakt s podkladom. do pozitívneho zdvihu pôjde samozrejme ťažšie, o to sa postará gate ventil. preto by sa pri pedálovaní mal podstatne menej pohupovať. samozrejme záleží na polohe zlatého gate kolieska.
btw tu su foto Monarchu http://www.bikeradar.com/gallery/article/rockshox-monarch-42-09-19541?img=1&pn=monarch-42-09&mlc=gear%2Fcomponents%2Frear-shocks%2Farticle. Tymi podlozkami mozno upravovat tvrdost resp. citlivost ak sa nemylim...

tými podložkami (červenými) sa dá upraviť progresivita (citlivosť nie).
17.05.2010 - 12:30:34
00
jasne, to az taky negramotny nie som, aby som nevedel, ze treba zosadnut zamnknut nasadnut :nod: ... Inak vyznam slova progresivita = moment od kedy zacina tlmic pruzit??? T.j. progresivne vidlice ako napr. Reba, nereaguju na mensie nerovnosti resp. maju tento "moment posunuty" oproti FOXkam, ktore su citlvejsie. Cize potom progresivita=citlivost, oprav ma ak sa mylim...
17.05.2010 - 13:12:42
00
No problém je, že tlmič ostáva pod väčším SAGom a zanorením. Týmto nastavením robíš presný opak kompresie. Uškrtíš prietok pri návrate. Pri kompresií by si bol na 15% SAGu tu budeš možno na 25% (ak uvažujeme SAg v otvorenom stave 20%). Čiže je to opak toho čo je potrebné ale našťastie to v takomto prípade zachraňuje high speed expanzia ktorá tam je. Čiže po prejdení väčšej prekážky zhupne ako si písal. Keby tam nebola, zanáral by si sa hlbšie, dokým by tlak v + komore nebol schopný pretlačiť olej buď low alebo high okruhom. Stále to však považujem za zbytočné, keďže Rko tam má tú "hlúpu" platformu na ktorej otvorenie treba väčšiu silu a obmedzuje hojdanie sa tlmiča. Nechcelo by sa mi za jazdy hľadať spätne optimálne nastavenie reboundu.
Ak je však tá Orbea extremne hojdavá, tak to opodstatnenie má.
Osobne toto však nevidím ako najlepšie riešenie a od Reby s povoleným floodgateom to má v skutočnosti ďaleko, síce pocitovo možno nie. ;)

citliva teda je ale v terene mi to vyhovuje(konecne ma nebolia krize), rebound mam na 1/4 a spetne nastevenie mam uz natrenovane vdaka aretacii a trva si 2s kedze je poruke....
17.05.2010 - 13:17:01
00
Progresivita môže mať síce viac významov, no v tomti prípade to znamená, že tlmič pôjde ku koncu zdvihu ťažšie ako keby bol menej progresívny. Tými vložkami zmenšuješ objem komory a tým sa zvyšuje tlak v tlmiči rýchlejšie > progresívnejšie. To isté plati aj u Reby, posledných pár cm zdvihu zvyčajne nevyužíva.

2 Zihadlo neviem aký tlak v tlmiči vozíš, ale keďže je tam prítomný aj high speed rebound, tak by som ho utiahol aj na polovicu, teda radšej nech ide tlmič tak stredne až mierne pomalšie naspäť ako veľmi rýchlo.
17.05.2010 - 13:20:55
00
tlak vozim 155psi... sag cca 15%,vyuzitie tlmica na 90%pri nesetrnej jazde a nastavenie mi vyhovuje, v terene krasne stiha pri vyssej rychlosti....samozrejme pri dlhych stupaniach ho davam na polovicu....ved poskusame,pokecame vo varine ;) mam v plane aj ocistu tlmica ^_^
17.05.2010 - 13:35:53
00
Teraz som nasiel priamo vyjadrenie od cloveka z Rock Shox ohladom floodgate - Sander Rigney, Rockshox product manager: "The Monarch shocks have Floodgate control, not Motion Control allowing you to set the amount of platform before the blowoff moves the shock into supple, bump eating motion. The Blue knob sets that between max and minimum, and the settings are equivalent to the platform settings on Fox’s ProPedal. It’s not a lockout, which is not available on the Monarch line.". Cize z tohto je jasne co Lappiere napisal, ze sa nejedna o lock, len utlmenie kompresie.

Kdez to Reba disponuje Motion control a len tak pre zaujimavost vysvetlenie ako to funguje: "Part of what makes up Motion Control is a compressible spring tube that essentially looks like a piece of Swiss cheese rolled into a tube…holes throughout, although they’re nice and symetrical. When a MC-equipped fork is locked out and you hit something, the tube will compress slightly, giving up to 10mm of travel depending on the model, so that the fork can continue to track well while still providing the efficiency you were trying to get by locking out your fork in the first place. What’s crazy is that on high end forks, the compressible tube is made of titanium."
17.05.2010 - 13:42:34
00
To s tým MC je tiež jasné, tam ako ochrana proti prerazeniu funguje pružnosť materiálu. Ale asi si mal pravdu, Reba sa potom veľmi zanárať po zamknutí nebude. U Fox-u je to riešené inak, podľa mňa lepšie, určitý prietok oleja tam je aj po zamknutí a ten slúži ako ochrana a zároveň umožní aj zanorenie vidlice pri locku.

Ten švajčiarský syr ( :lol: ) nájdeš TU.
Je to kompresný tlmič MC, keď je titánový volá sa navyše Black box.
17.05.2010 - 13:52:55
00
MC sa da regulovat na Rebe a ked ho das na max, tak sa skoro ani nepohne, fakt mozno nejaky milimetrik...

No a tu je link pre tych, coby nahodou xceli rozbrat svoj Monarch, nech to tu mame kompletne http://www.parktool.com/repair/readhowto.asp?id=170 :smirk:
17.05.2010 - 14:05:07
00
Ale viac ako je v návode ho radšej nerozoberať, spätne je to potom prakticky nezložiteľné. ;)
17.05.2010 - 14:13:45
00
Co sa tyka "priamych zasahov do hardawaru", tak ja to prenexavam na tyx co tomu rozumeju, takze ja to rozoberat nebudem ani do tej miery ako je uvedene v navode :$ .

Inak dik za vecnu debatu - uz mam celkom jasno ako funguje tento tlmic aj floodgate. Len nex sa konecne uz umudri to pocasie, aby som to otestoval aj v praxi. Lebo ako sa vravi "teoreticky mozes o tom vediet secko, ale prakticky len velke hovno" :lol:
17.05.2010 - 14:37:26
00
keyboard_arrow_up