Zdravím,
plánujem upgrade vidly, ale ešte sa neviem rozhodnúť medzi týmito dvoma vidlami. Zdvih 100mm a disc verzie. Pomohli by mi nejaké klady a zápory týchto vidlíc (porovnanie), prípadne ešte nejakých iných.
06.03.2010 - 18:37:20
00
tunení epicon, neni o čom ...
06.03.2010 - 19:31:40
00
mozno chcel porovnanie netunenych vidiel :)
06.03.2010 - 19:48:52
00
áno išlo mi o NEvytunený epicon...je mi jasné že tomu tunenému sa nič v tej cenovej kategórii nevyrovná
06.03.2010 - 20:48:27
00
netuneny epicon neviem ale mal som toru a fakt, ze som nebol okrem dizajnu v nicom spokojny.. Konkretne som mal pruzinovu, takze neviem ako sa sprava vzduchova, ale ta pruzinova bola ozaj strasna a navyse tazka jak hovado... Rock shox je dobra znacka a vyraba kvalitne a dobre veci ale to urcite neplati pre vidly ako dart a tora.. teda aby som bol presny - kvalita sparcovania je tam na dobrej urovni.. ale chod je strasny.. ja by som do toho nikdy nesiel uz.. Teraz mam prave toho spominaneho tuneneho epicona a neda sa to porovnat.. Investicia tam sa ozaj oplati.. Ale urob jak sam uznas za vhodne...
06.03.2010 - 20:55:10
00
pružinovú Toru som mal možnosť pojazdiť chvíľu a naozaj to nebolo nič moc aj keď stále o niečo lepšie ako mám teraz.
Ale stále by som chcel vedieť či je NEtunený Epicon lepší ako Tora Solo Air. Jediné v čo viem, že je zatiaľ epicon lepší je o cca 200g nižšia váha.
06.03.2010 - 20:58:21
00
pruzinova tora by mala byt citlivejsia ako solo air :) tora by bola aj poctiva vidla,ak by ju nedosierali do low-endu |( k porovnaniu epicon vs tora sa neviem konkretne vyjadrit,toru som jazsil iba par km ale nejako ma neoslovila :) viacej sa mi pacil chod epiconu,ktory aj jazdim (netuneny) :)
06.03.2010 - 21:16:29
00
takže radšej Epicon? :)
07.03.2010 - 09:15:10
00
ja som skusal 302solo a radsej epicon za mna ;) pri 318ke to moze byt ine
07.03.2010 - 09:32:52
00
Pokud nechceš upravený, tak těžká volba. U Tory bude hodně záležet na konkrétním kusu, s citlivostí může být jak horší než neupravený Epicon, tak i o dost lepší.
Tory mívají odtrh opravdu ve velkém intervalu a to klidně 7-16kg (měl jsem v ruce oba krajní případy a samozřejmě to bylo buď u skoro nové nebo po servisu, nebylo problém kvůli zanedbané údržbě), takže je to dobrá loterie.
Tora soloair je na 100mm dost progresivní. U Epiconu zase mazání vazelínou. Pružinová Tora je zase těžká jako prase a ještě budeš řešit správnou pružinu. To pak něco vybírej...
Pokud tedy ten upravený Epicon fakt nechceš, tak se asi mírně přikláním k Toře a spíše k pružinové za podmínky, že budeš mít vhodnou pružinu (tedy buď že máš váhu na tu originální nebo budeš počítat s její výměnou).
07.03.2010 - 09:53:56
00
Ale cenovo je Tora SL porovnateľná s Epiconom - jedine ak by si zobral nejakú starú 302, takže tam by som bral Epicon, nakoľko ho mám tunený a je to fantázia za tú cenu...
07.03.2010 - 10:02:31
00
Epicon som nejazdil takze k nemu sa neviem vyjadrit. Ale aj na zaklade Mlokovho prispevku a mojej skusenosti s RS Tora 302 solo air, by som sa priklonil k Tore. Ta moja bola asi ta lepsia pretoze odtrh nebol nijaky tragicky a vcelku som bol s nou spokojny. Citlivost sa vyrazne zvysila po zabehu a vymene oleja. Co sa tyka progresivity, so spravnym natlakovanim som vyuzival 95 mm zo 100. Verim ze este aj dnes sluzi k spokojnosti.
EDIT : na tuneny Epicon som nepocul negativa, takze asi by som sa rozhodol pre neho ( ak je rozhodnutie postavene na originaloch ). A samozrejme aj vahovo je priaznivejsi.
Pre porovnanie :
TORA solo air 100 vaha 1960g cena 6890., Czk
EPICON LOD 100 vaha 1750g cena 4500., Czk ( tunig-test )
TO : Mlok presne k tomu uzaveru a porovnaniu s Rebou som prisiel aj ja. Tora chodila vyrazne lepsie :y:


Naposledy upravil drotar dňa 07.03.2010 - 10:41:50, celkovo upravené 3 krát.

07.03.2010 - 10:08:42
00
Ta progresivita není zase tak hrozná, jen upozorňuju, že je spíš větší. Reba bez u-turnu je na tom v tomto ohledu třeba hůře.
Využití zdvihu pak hrozně moc ovlivní nejen styl jízdy a co se jezdí, ale i geometrie kola (hlavně hlavový úhel) a také použitá délka představce.
07.03.2010 - 10:12:14
00
ešte jedna otázka. Oplatí sa priplatiť za tunený Epicon (teraz môžem mať netunený za 114€)? Bol by vtedy lepší ako Tora?

Pružinovú Toru nechcem presne z toho dôvodu, že nemám čas na hľadanie/menenie pružiny, radšej budem skúšať rôzne tlaky v solo air verzii...
07.03.2010 - 10:27:27
00
Ako tak vidim, nepadla tu este jedna, asi pre teba zasadna otazka. Aky mas rozpocet ? Epicon z tuning-testu vyjde cca 179., € + postovne.
07.03.2010 - 10:47:38
00
keyboard_arrow_up