Spýtam sa úplnu blbosť rozdiel medzi 32 a 36 špic. kolesom ?

Logika hovorí že 32 bude skôr na XC kôli váhe a tak..

36 na DH,FR kôli pevnosti + tam sa na váhu neprihliada :)


Naposledy upravil extraboy dňa 11.04.2008 - 21:49:42, celkovo upravené 1 krát.

11.04.2008 - 11:42:52
00
Ty si rodina zo športshopom ? Ked sa obaja pítate...
11.04.2008 - 11:49:55
00
v podstate mas pravdu ide predovsetkym ale o tuhost
a ked sa pytas tak je tam tvrde Y :roll:
11.04.2008 - 11:49:56
00
V prvom rade je to rozdiel štyroch špíc...
Potom možno aj v cene - zober si, čo stojí kvalitný drát, napr. DT a vynásob si to štyrmi...
Možno aj vo váhe - menej špíc, menej niplov, na druhej strane však o 4 diery menej v ráfiku a aj na nábe...
Tuhosť je až na poslednom mieste - tá viacej záleží od materiálu ráfika, od tuhosti výpletu a aj od spôsobu výpletu (počtu krížení drátov).
11.04.2008 - 23:38:52
00
...o pevnosti by som nehovoril....
...trialove rafiky maju takmer vsetky 32 dier a cele to musi byt extra pevne...zase ale pri triale treba dost setrit na vahe :)
12.04.2008 - 18:04:11
00
Trochu OT:
Toto forum ma kontrolu gramatiky, podobne ako MS Word, takze ked nieco napisete zle, tak vam to podciarkne cervenou. A potom to treba opravovat dovtedy, kym to uz podciarknute nebude. :wink:
12.04.2008 - 19:20:12
00
na horskom som skôr náhodou prešiel na 32 otv. ráfky z 36, keď som ich prebrzdil. na cesťáku mám stále 36 otvorové ráfky. žiaden rozdiel som si v nich nevšimol. len som mal o trošku menej roboty s vyplietaním a centrovaním :P :wink:
12.04.2008 - 20:21:47
00
zdravim ... ja sa zase spItam ci je rozdiel medzi dvojitym a drojitym vypletom nejaky zasadny v pevnosti alebo je to len na paradu. A ci je mozne tapliest vsetky rafky na trojito resp vsetky naboje alebo su na to nejake specialne. (inac 32 dierovy raf mi na trojito asi nezapletu co ??? :oops: )
08.05.2008 - 10:07:46
00
podľa mňa je to zbytočné robiť také výplety. veď sa stačí poobzerať, koľko ľudí (bežných) a cyklistov taký výplet používa. pevnosť sa už podľa mňa nezvýši. špice už pri klasickom výplete "idú" v ideálnom uhle na optimálny ťah. myslím, že sa tomu nadáva tangenciála - neviem. nezaujímam sa už o to veeeeľmi dávno.
08.05.2008 - 10:41:23
00
Zanelli aky je dvojity a trojity? Mas na mysli 3 alebo 4 krat krizeny resp. sestkovy a osmickovy? Ak mas moc dlhe spice a nemozes zohnat spravne, da sa urobit ten 4 krat krizeny, rozdiel na spiciach je asi 10mm. Ale funkcne v tom nevidim ziadny vyznam. Len sa viac narobis, lebo na naboji si spicou vzdy zakryjes vedlajsiu dieru a ked chces neskor prasknutu spicu vymenit, musis povolovat aj vedlajsiu aby si sa k tomu dostal. Blbost. Treba robit klasiku, teda sestkovy (3x krizeny) a myslim ze je minimalny rozdiel v pevnosti 32/36.
08.05.2008 - 11:20:26
00
Dobre to vyzera.... 8)
09.05.2008 - 17:06:46
01
shmirgel: :shock: novinka teda :lol:
09.05.2008 - 21:28:52
00
Ja netvrdim ze to je novinka, len mi pripada ze o tom minimalne polovica ludi nevie.
09.05.2008 - 21:52:52
00
By som ešte doplnil, že drobná výhoda pri 32dierovej konfigurácii je tá, že medzi niplami je kúsok viac miesta, a keď máš väčšie ruky, ľahšie sa ti nasadzuje hadička na ventil, prípadne sa ľahšie manipuluje s centrovacím kľúčom (čo nemusí byť až tak na zahodenie). Nezabudnime na fakt, že toto je výhoda, ktorá nie je pri 36 dierach, ktoré podľa mňa nie sú v ničom lepšie ani horšie ako 32 dier. V skratke - 32dier+1výhoda, alebo 36dier+žiadna výhoda, čo je viac?
15.05.2008 - 17:30:43
00
Ten kúsok viac miesta je cca 7-8 milimetrov...
15.05.2008 - 21:12:13
00
keyboard_arrow_up