Mám konu four a váži 17 kg. Už ma to dosť se*e. Neviete poradiť nejaké veci na odlahčenie? PLS dajte aj link.


Naposledy upravil jantosciak dňa 26.10.2009 - 17:25:25, celkovo upravené 1 krát.

26.10.2009 - 17:23:50
00
najprv aké máš komponenty! alebo máš katalógovú výbavu? :P
a kolko si ochotný investovať
26.10.2009 - 17:25:14
00
Dolu z kopca to musí ísť jako gula :rofl:
26.10.2009 - 21:12:45
00
vymen RAM?
26.10.2009 - 21:16:18
00
..predaj a kúp nový... ;)
26.10.2009 - 21:27:40
00
Suhlas s Ivkou, ja som spravil to iste a sice som kupil jazdeny bajk, ale isiel som o 4kg dole a takmer som na tom "neprerobil". Kupil som tohtorocny model.
26.10.2009 - 21:34:20
00
pripájam sa k výmene , ja som tiež menil kôli váhe aj výbave , dnes sa dá zohnat slušný bike za dobre prachy len treba hladat a čakat , ak nemáš tak radšej si na čas utiahni opasok. :)
26.10.2009 - 21:51:47
00
Mám konu four a váži 17 kg. Už ma to dosť se*e. Neviete poradiť nejaké veci na odlahčenie? PLS dajte aj link.


čo si to vážil aj s batožinou? :lol:
26.10.2009 - 22:04:29
00
17 asi tazko. Tipujem tak 15-16kg. Ked chces odlahcovvat, najlahsia bude vymena vidlicky za rebu. Tj tak 1kg dole a navyse ovela lepsie to bude zehlit. Ale celkovo by som sa na to na tvojom mieste vykaslal. Pokial nemas prachy. Jazdi na tom. Pokial mas, kup novy, lahsi a hento supni do bazaru. :geek:
26.10.2009 - 22:48:14
00
Pokial je ten bajk v dobrom stave, tak to vies za slusnu cenu predat.
Inac by som si pozistoval na nete vahy komponentov, a siel by som cestou odlahcovania, najprv to co mozem odlahcit najviac, teda vidlu, a mozno aj kolesa, avsak na kolca pozor, aby si nekupil, take , ktore nebudu vyhovovat stylu jazdenia, ale da sa. V podstate, ajtak je to spotrebny material.
A ak nemas ani na to, tak jazdi, aspon budes mat svaly jak schwarzneger :)
27.10.2009 - 06:39:27
00
Kona Four vel. 18 vazi aj s pedalmi asi 14,9 kg, cize az taka hroza na full to nie je. Pozeral som osadenie, najviac by si ziskal vymenou vidlice RS Dart za nieco lahsie a funkcnejsie, napriklad Suntour Epicon, ten moze stat okolo 2500 Kc, a dal by sa nastavit aj na 120 mm zdvih, co by ten ram mohol zniest. Hmotnostne tak mozes ist dole asi 0.6 kg.
Pri redukovani hmotnosti byva obvykle vhodne zvazit vymenu kluk, ale ty tam asi mas FSA a tie nebudu nijak tragicke. Podobne aj ram je tam skandiovy, celkom schopny. Posvietil by som si na riadidla a sedlovku, ci to nie su nejake tazoby. Jedno co mozes urobit je na leto vymenit zadny plast Ignitor, co je skvela guma na jar a jesen, ale v lete zbytocne stuplovaty vzorok. Ked tam nasadis nieco hladsie, bude sa ti jazdit sviznejsie.
Inac cital som nejake hodnotenie tej Kony Four, celkom tam jazdne vlastnosti chvalili. Keby si nejak velmi chcel vylepsovat a si nahodou tazsi jazdec, mozno by sa dalo este uvazovat o vymene mechanickych kotucoviek za hydraulicke, ale ak brzdia pre teba tie sucasne dostacujuco, radsej usetri a len jazdi, za par sezon to vymenis za nieco lahsie ale aj drahsie.
28.10.2009 - 07:30:27
00
Do výmeny rámu by som asi nešiel, lebo má len 2 mesiace a je z odľahčeného skandia. Komponenty sú:
Tlmič: RockShox Bar 2.1
Vidla: RockShox Dart 2 w/Turnkey 100mm
Kľuky: FSA Alpha Drive Exo Powerdrive hliníkové
Predný prehadzovač: Shimano Deore
Zadný prehadzovač: Shimano Deore
Riaditká: Kona Aluminum Riser
Plášte: Maxxis Ignitor 26 x 2.1 (vážia asi 660 gramov)
Čím by to mohlo byť také ťažké? K biku nosím fľašu 0,7 l, pumpu Specialized wind pipe a náhradnú dušu. Sú tieto veci také ťažké? Zmení sa niečo, keď tieto veci dám dole z biku a budem ich nosiť v batohu? Ako už napísal CafeRacersDreamTeam, o koľko klesne váha, keď zmením vidlu na ľahšiu a sedlovku a riaditká zmením na karbónové? Koľko to asi môže stáť? Ktoré sú najľahšie? Dá sa výrazne odľahčiť a na ľahkých dušách? Ako sa zmení bike, keď keď vidlu zmením na suntour epicon? Vraj ale bude uskakovať na každom koreni. Čo je na tom pravda? a ako napísal mailer, mať svaly ako schwarzneger by bola haluz :)
28.10.2009 - 13:53:45
00
No ved mozno neni bike zas tak tazky, to si mozno len taky slaby :D
Z toho co pises, by som ti odporucal sustredit sa na tu vidlicu, ostatne je take trochu sporne. Napriklad ultralahke duse nie su take odolne ako normalne, cize ja osobne radsej vozim standardne a mam malo defektov. Riadidla a sedlovka - tam by som nemenil za karbonove, lebo tie su drahe a trochu chulostive na pady, ale poobzeral by som sa po beznych hlinikovych. Ma to zmysel vsak len vtedy, ak tie co tam mas od vyrobcu su vyslovene nejake tazke predimenzovane lacne kusy. Radenie nemen kym funguje, deore su celkom podarene komponenty.
Ked si veci z biku prehodis na chrbat, neziskas tym nic, skor naopak.
Ako sa sprava Epicon ti neviem povedat, ale kedze je to vzduchova vidlica, da sa nafukat tak aby chodila nejak normalne. Mozno napise niekto iny ako mu funguje.
28.10.2009 - 14:10:55
00
Och och |( kde to zobralo takú váhu? Juuu, toľko vážil otcov Ister z tržnice, zakúpený asi pred desiatimi rokmi. :angel: Nezmýlil si sa pri vážení? Pumpa a duša nemôžu toľko pridať na váhe, a keď je rám z odľahčeného scandia...Ja mám na svojom fullovi vidlu Rock Shox Recon S-lite, tlmič X-fusion, kluky Shimano...a aj s fľaškou váži 13,79 (veľkosť M, Specialized).
28.10.2009 - 14:21:47
00
Zani, to je proste: drsni muzi vyzaduju odolne nastroje. A tie su tazsie. Karbonove trsatka by v skutocnom terene nemuseli prezit ;) :emo:

jantosciak vsimas ako nam to ale ide? Este ta to nestalo ani korunu a po takych puhych 10 prispevkoch sme tvoj bike dostali zo 17 na ani nie 15 kg. Tomu hovorim sofistikovana metoda redukcie hmotnosti! :D
28.10.2009 - 14:54:34
00
keyboard_arrow_up