Vážení páni, otázka pre osoby znalé:
40-ka na krku, Summa 80 kg, tak som kúpil pred rokom nového XC trek fuel 70 (akože v akcii).
V priebehu roka sa ukázalo, že napr. na tzv. Allmountain prestáva stačiť.
Prvý pokus (teda bez zahodenia bike do pŕhľavy) sa bude týkať výmeny vidlice , je tam MANI AXEL Comp. 80, (skutočných horko-ťažko 65) a ten pôjde z domu. Akú náhradu mi navrhnete?
Cena nie je rozhodujúca, ale na ten rám asi triedu TRAVIS a pod. dávať nebudem, že nie. Použitie hlavne Biele Karpaty + Pov. Inovec krížom krážom, minimum asfaltu, ale cieľovo cez korenisté turist. chodníky, či priamo cez les (dropy si v mojom veku už odpustím :o)
Ďakujem predom za konštruktívne reakcie.
14.10.2006 - 20:27:18
00
V priebehu roka sa ukázalo, že napr. na tzv. Allmountain prestáva stačiť.


myslis ze chces FR vidlu alebo ako? lebo neskor zase pises o vyletoch do karpat, kde asi jazdis skor XC/AM...cize nechapem

vzadu je aky zdvih?

potom zalezi, ci chces nejaku gramarsku vec alebo ti na vahe nezalezi...
14.10.2006 - 20:36:45
00
Ťažko mi rozlíšiť štýl napr. Veľkú Javorinu.
Stúpanie po lesnej ceste (starý asfalt, ku koncu makadam), hore je to poľná cesta, krížom cez lúku po tráve, zjazd po turist. chodníku dolu a nakoniec odbočka - strmo priamo lesom dolu.

Aký je to štýl? Ja fakt neviem.
Hmotnosť je druhoradá.
14.10.2006 - 20:43:37
00
Zalezi aj na financiach, kolko chces investovat. Ma to byt vzduch , pruzina? A vaha? Pozri sa napriklad na Rockshox Revelation, Marzocchi Allmountain, Fox Talas/Vanilla a pod. V kazdom pripade by som odporucil nieco s menitelnym zdvihom..
14.10.2006 - 20:47:53
00
sice neviem aky teren mi prave opisujes, lebo tam nejazdim, ale na tvojom mieste by som riesil asi RS Recon prip. Revelation a ak chces nieco lahsie tak Rebu :wink:

a musim spomenut aj nejake macochy: MXPro TAS, MXPro SL, Marathon XC

voci Manitou mam nejaky vrodeny odpor, takze tie sem nepisem.

ako neutral - skor by som isiel do tych RS, ale zase ja som marzocchi pozitiv - cize ja by som bral macochu :)
14.10.2006 - 20:50:45
00
Zalezi aj na financiach, kolko chces investovat....


citaj:

Cena nie je rozhodujúca,
14.10.2006 - 20:53:41
00
podla osobnych skusenosti vrelo odporucam Marzochi Marathon
14.10.2006 - 21:36:05
00
Ma to byt vzduch , pruzina? ... V kazdom pripade by som odporucil nieco s menitelnym zdvihom..


Doterajší AXEL je pruž+olej, tlmič je RS vzducháč

vzduchovú prednú vidlu som ešte nejazdil, nemám predstavu, v čom sa chová odlišne (ak) od oleja. ?

No a údržba je druhá vec, pravda, ovšem priznám sa, nemám potrebu 2 x do mesiaca robiť "razborku i sborku" vidlice (no, v kasíne to bolo na čas, a neskôr i so zaviazanými očami :o)
14.10.2006 - 21:57:57
00
vzduchovú prednú vidlu som ešte nejazdil, nemám predstavu, v čom sa chová odlišne (ak) od oleja. ?


Toto je zle položená otázka. Vzduch je použitý ako pružiace médium, olej ako tlmiace. Vzduch môžeš porovnávať prakticky iba s pružinou (teoreticky aj s elastomérom, ale teba sa to netýka.

Medzi vzduchom a pružinou existujú 3 základné rozdiely.

1) Ak nie si spokojný s tvrdosťou pružiny mimo rozsah nastavenia predpätia, musíš to riešiť výmenou pružiny za tvrdšiu / mäkšiu (na Slovensku zväčša zábava na dlho, pričom najviac času zaberie zháňanie pružiny). Vzduchovú si natlakuješ presne tak ako potrebuješ - nemusíš nič meniť.

2) Hmotnosť. Pružinové sú o pár deka ťažšie

3) Citlivosť a linearita. Pružinové sú citlivejšie na drobných nerovnostiach a majú lineárnu charakteristiku (nemusí byť pravda pre progresívne vinuté pružiny).
14.10.2006 - 22:08:16
00

Medzi vzduchom a pružinou existujú 3 základné rozdiely.

1) Ak nie si spokojný s tvrdosťou pružiny mimo rozsah nastavenia predpätia, musíš to riešiť výmenou pružiny za tvrdšiu / mäkšiu (na Slovensku zväčša zábava na dlho, pričom najviac času zaberie zháňanie pružiny). Vzduchovú si natlakuješ presne tak ako potrebuješ - nemusíš nič meniť.

2) Hmotnosť. Pružinové sú o pár deka ťažšie

3) Citlivosť a linearita. Pružinové sú citlivejšie na drobných nerovnostiach a majú lineárnu charakteristiku (nemusí byť pravda pre progresívne vinuté pružiny).


Aha.
k b1. vyššie doporuč. vidlice sa dodávajú asi s neutrálnou pružinou, že ano. Mäkšiu/tvrdšiu treba dokúpiť extra, za nekresťanský peniaz. ?
Ako uistím, či štandardná pružina vyhovuje na moju hmotnosť (80 kg netto) ?

k b2. nie je dôležité

k b.3 v XC/ALL by asi prednosť mala pružina (väčšina prekážok je tam drobného rázu, pravda).

b.4 dodávam - citlivosť na údržbu ? pri mikroprachu , resp. vystárnutí tesnenia netesnosť vzduchu = okamžitá disfunkcia, pri pruž/oleji pokračujem ďalej ? Inak povedané je tam tiež rozdiel v koeficiente blbuvzdornosti?

?
14.10.2006 - 22:19:41
00
ad1: tak ako pises, navyse niekedy byva problem so zhananim pruzin. tvrdost pruzin najdes v servisnom manuali vidlice, napr rockshox to ma na webe (manualy), alebo inde na stranke vyrobcu.

ad2: spravne

ad3: moze byt.

ad4: ja som jazdil vzduchovu marzocchi, udrzba nulova (co sa tyka tesneni). ked sa poskodi tesnenie, tak vzduch unika pomaly, takze urcite dojdes domov (aj dalej). blbuvzdornost bzva podobna, ked sa drzis navodu na pouzitie. napr ked su dve vzduchove komory, treba dodrzat poradie fukania a tlaky...
14.10.2006 - 22:29:10
00
Nema ten trek fuel70 zdvih vzadu iba 80mm? No neviem ale davat dopredu 130 zdvih....zmeni sa ti tazisko...tlmic budes viacej fukat...dosiahnes tym iba vzadu tvrdsie pruzenie. Ja osobne by som zobral Revelation s nadstavenim mensim zdvihom (kedze zmena zdvihu by sa nemala progresivita menit,nemalo by ovplyvnit vlast. vidli). Druha volba by bola Reba U-Turn.Pochybujem,ze chces dat cca 30tis za vidlu,takze Talas odpada a jemu podobne.
Nech sa rozhodnes pre akukolvek ,vzdy to bude krok dopredu oproti tomu co mas.
15.10.2006 - 01:40:01
00
samozrejme ako niekde pisal geroy, zdvihy by mali byt cca vyvazene :wink: takze napis aky mas vzadu (tipujem do 100)

napr. tie spomenute Marzocchi Marathon maju 100-120mm(SL,XC) a 80mm(RACE)

ale aj ta Reba (100mm) by sa hadam dala...
15.10.2006 - 07:58:12
00
samozrejme ako niekde pisal geroy, zdvihy by mali byt cca vyvazene :wink: takze napis aky mas vzadu (tipujem do 100)


zadný zdvih je nominál 80, real max do 76 mm.

ešte sa vrátim k vidlici majú v akcii RECON solo air 351 za 7tisíc českých
http://www.sram.com/en/rockshox/crossco ... econ/#tab2

je podstatný rozdiel v chode vidlíc solo a dual?
prípadne má niekdo praktickú skúsenosť s RECONom?

:?:
15.10.2006 - 09:09:49
00
Zacinas realnejsie rozmyslat.Dobry vyber.U nas sa predavaju o dost drahsie.Po mojich skusenostiach s 351 solo air by som vyberal nieco s U-Turn.Najlepsie rebu.Ta 351 ma chod dobry,ale vadi mi ten 3-4mm chod na prazdno (co si urcite ani nevsimnes), odtrha sa tazssie od zaciatku zdvihu (ale to je nedokonalost vzduchu-skusal som to riesit,ze som menej fukal,ale dosiahol som akurat zmensenie zdvihu a vysledok sa nedostavil) a trosku viac sa prepadava pri brzdeni nez som cakal.
Rozdiel medzi solo a dual je,ved ti tam pribudne jedna komora.Budes mat pozitivnu a negativnu,vatsie moznosti nadstavenia.Vsetko zalezi,ako si schopni vnimat vsetky podnety danej vidli.
15.10.2006 - 12:25:36
00
keyboard_arrow_up