A je tiež rozdiel či máte hmotnosť na strede alebo na kolese, hlavne ak máte FS
Ale pozrel som, moje XTR s 30z majú 514g a trojprevodníkove som našiel 680g
Ked uz sa riesilo porovnanie, tak len pre komplexnejsie info /niezeby na tom zalezalo, je to len taka info z historie, 2x11 je lepsie nez 3x9 z hladiska prevodov, ale vahovo najhorsie/ : prehazka sram 9sp 190g /bez brzdy, existoval extrem okolo 120g, neviem ci aj nie lahsi/, kazeta celotitanova 11-32 190g /alu kazety neriesim/, xtr pily 3x asi tych 680 (stredy su podobne),
radenie sram L+P sa mi mari 210g,
presmyk 120g /zalezi ale aky typ/ a lanko+bowden nan asi 20g. Hmotnost naviac 3x vs 1x = 166-50 (najlahsia xtr 12sp) +120+20+90 (12sp radenie je tazsie zda sa). Najlahsia kazeta 12sp je asi okolo 330g (?), teda - 140g = cca 200g naviac u 3x9 /karbonove
kluky neriesim, tam to bude podobne/. Abs. rozsah prevodov rovnaky, odstupnovanie horsie u 1x na dlhsich prevodoch /dolezite skor na rovinky, pevny hladky povrch, 11-13-15 nie je moc dobre, 11-12-14 podstatne lepsie/. Cenovo asi kusok lacnejsie 3x9 /vo vyssich urovniach/. Porovnanie beznych lacnych komponentov uz bude ale vahovo (a asi aj cenovo) vyrazne v neprospech 1x. Polkila naviac na zadnom kolese /napr.
/. Potom je tu este vec ohladne tuhosti pastorkov/prevodnikov, ale to je uz ina zalezitost. A ohladne hmotnosti na zadnom kolese: aj tie rozne miniony poltonove su dost