Zdravím,
chcem sa Vás opýtať či je možné pomocou nejakých adaptérov alebo niečoho podobného, používať klasickú vidlu s 1 1/8" krkom (epicon TT 2010) na ráme s tapered hlavovkou(Merida One-Twenty 2011).
03.11.2011 - 15:27:06
00
hej
03.11.2011 - 15:28:13
00
Tapered hlavko 1.5"-1.1/8" pre vidlicu 1.1/8"

Stop Sniff'n Daisies And Ride ...

03.11.2011 - 15:55:08
00
alebo pouzit redukcny kruzok z 1,5" na 1.1/8" , ak mas hlavko uz nalisovane na rame a nechces ho menit...

Inak sa to tu uz nedavno riesilo, staci hladat :)
post526234.html#p526234
03.11.2011 - 21:04:52
00
Tiež som toto nedávno riešil a v podstate som to nevyriešil.
Ako tu už bolo spomenuté, ideálne je kúpiť hlavové zloženie ktoré obsahuje na spodnej časti redukciu. je to najistejšie ale aj dosť drahé riešenie.
Druhá možnosť je použiť nejaký redukčný krúžok, avšak tu som narazil na zásadný problém ... každé hlavové zloženie má krúžok, ktorý sa naráža na krk vidlice. Tento krúžok má po obvode určitý uhol ktorý presne zapadne do ložiska v hlavovom zložení. Pokiaľ by si zohnal redukciu ktorá bude presne pasovať máš vystarané, pokiaľ nie, čakajú ťa problémy s hrkajúcim hlavovým zložením, neistým ovládaním a myslím že by si to rýchlo vyhodil.
04.11.2011 - 06:51:57
00
Existuje aj jednoduche a bezproblemove riesenie, ktore som na jednom z bajkov pouzival.
Hlavove zlozenie FSA Orbit No.42/48 + FSA Race crown 1-1/8" H6085 pre toto hl. zlozenie ;-)

The Revolution has begun...

04.11.2011 - 08:13:16
00
l_laco - počkaj, neviem aký si mal redukčný krúžok, ale toto čo píšeš sa mi nezdá. Možno som ťa iba zle pochopil, ale...
Ak máš rám kde už je nalisované hlavko na tappered vidlu (ako som mal ja), tak predsa všetky dolné ložiská hlavového zloženia o priemere 1,5" majú rovnaký vnútorný profil, aby tam pasoval krk 1,5" vidle. A tento rozmer je predsa štandardný u všetkých krkov vidlíc! Teda aj redukčný krúžok má vonkajší obvod prisposobený tomuto profilu (teda do kužeľa) a vnútorný je klasický rovný, aby doň pasoval štandardný 1.1,8" krk.

Aby sme sa pochopili, mám niečo takéto: http://pcshop.pells.cz/sport/redukce-hl-slozeni-vidlice-1-1-8-ram-s-1-5-dolnim-loziskem_d24697.html a po cca 500km v teréne žiadny problém s krkom.
Samozrejme, že asi najlepšie je kúpiť redukčné hlavové zloženie, ale tie sú cenou niekde inde.
04.11.2011 - 08:23:26
00
dalid: nemas uplne pravdu, u niektorych hlavovych zlozeni je dole pouzite klasicke priemyselne lozisko a u niektorych ACB, tj zo skosenymi uhlami. Vnutorne uhly loziska, ktore ide na vidlicu mozu byt 36°alebo 45°, takze aj podla toho potrebujes specificky Race Crown (takto sa nazyva ten diel hl. zlozenia, ktory sa naraza na vidlicu)
Podla toho co som zachytil na B-F, tak Pells nevie stanovit dodaci termin toho Race Crownu na ich eshope.

The Revolution has begun...


Naposledy upravil Raver dňa 04.11.2011 - 08:43:53, celkovo upravené 1 krát.

04.11.2011 - 08:29:39
00
Aha, OK. Zas som múdrejší :) Apoň už viem, že teda dole mám ABC ložisko... ;)

Ja som ten môj krúžok ťahal z nemecka, ale ako pozerám ten shop, už ho ani tam nemajú v ponuke... :(
04.11.2011 - 08:43:37
00
Pripajam fotku dolneho ACB loziska TH #073 s uhlami 36°/45° z hl.zlozenia FSA No.42/48 + spominany redukcny FSA Race crown H6085 pre 1-1/8" stlpik vidlice

Prílohy:

Komentár súboru: FSA H6085
4248.jpg
4248.jpg 32.81 KiB thumb_up0thumb_down

04.11.2011 - 08:52:00
00
l_laco: je mi jasné, že to nebude lacné riešenie, preto chcem zistiť koľko by to stálo, a či by to bolo dlhodobejšie jazditeľné (aspoň 2 sezóny). Druhá možnosť pri vysokej cene by bolo predať aktuálnu vidlu, a pokiaľ viem tak epicon robia už aj s tapered krkom, no pri tom opäť nastáva otázka či sa takýto predáva aj na tuning-teste (keďže som s momentálne veľmi spokojný s tuneným epiconom, nechcem inú vidlu).
Raver: presne niečo také som mal na mysli. Ale google mi našiel na pár nemeckých eshopoch iba ten race crown reducer, no hlavko mi nenašlo. Každopádne ďakujem, teraz aspoň už viem čo hľadať :)
04.11.2011 - 09:51:27
00
Genyus: Skontroluj si rozmery hlavovej rurky na rame podla prilozeneho suboru, v pripade ze to je OK a chces si ho kupit vratane redukcneho RaceCrownu, napis mi spravu ;-)

Prílohy:

Komentár súboru: FSA No.42/48 ACB
083_NO.42-48CF-ACB.pdf [202.99 KiB]

04.11.2011 - 10:12:59
00
Tiez som riesil hlavove zlozenie na tapered ram a vidlu 1.1/8, predava sa hlavove zlozenie napr. FSA Orbit alebo Nukeproof od Slovkolexu..

Ale keby niekto zhanal tapered vidlu, jednu uplne novu nejazdenu bielu Rebu RL 2011 mam na predaj, zdvih 100 mm (moznost zmenit na 120).

Prílohy:

rs_reba_rl1.jpg
rs_reba_rl1.jpg 107.2 KiB thumb_up0thumb_down

04.11.2011 - 10:15:48
00
presne o tom som písal ....
Rôzne hlavové zloženia môžu mať a určite aj majú iný uhol na tom spodnom krúžku. Určite sa dá zohnať aj originál krúžok, no treba vedieť presne aké hlavové zloženie tam máme.
To ma teraz privádza na myšlienku osloviť Rawera...
dnes ti pošlem PM s údajmi o tom aké mám hlavové na ráme ..je to FSA, len neviem bližšie označenie, vedel by si mi zistiť a či by sa dal k nemu zohnať ten krúžok?
04.11.2011 - 12:11:57
00
Genyus napísal:
a pokiaľ viem tak epicon robia už aj s tapered krkom, no pri tom opäť nastáva otázka či sa takýto predáva aj na tuning-teste


áno, modely 2012 od Suntour už budú k zohnaniu aj s tapered krkom a bude ich mať aj Milan v Tuning-teste, no až začiatkom roku 2012 .. momentálne mi nevedel povedať ani presnú cenu, vraj je ešte skoro. Tiež som už nad niečím uvažoval, hoci neviem či vymeniť RS Revelation za Epicon je zrovna rozumné ... :?:
04.11.2011 - 12:20:03
00
keyboard_arrow_up