:y: kolobúk dolu Lapierre, takto by sa mi s tým veru babrať nechcelo.
26.12.2011 - 08:53:04
00
Parada, dosť to vysvetlilo.
Ale aby bola citlivosť čo najväčšia by mala byť negatívka rovnako silná ako pozitívka tj. Aby negatívka tlačila silou 533 N. Takže v tvojich tabulkách by potrebná sila na stlačenie vidlice bola 0. V praxi ťa ale zaujima citlivosť v sagu. Takže by si potreboval aby bola sila rovnaká pri 20mm zdvihu (15% sag) tj. + aj - 580N)

Tal by sa vypočítať aj presný tlak. Tých 15% sagu som dal aby to bolo pekne vidieť v praxi sa asi jazdi viac. Rvl ani žiadny Dual air som nikdy v ruke nemal takže iba teoretizujem. Ked sa to tak zobere tak som jazdil iba Rst Titan airku a XCRku :)
26.12.2011 - 10:25:08
00
v praxi je to zas inac, trosku na to vplyva aj vzduch v spodnej casti pravej nohy... takze fukam na 115/85 a citlivosti pozehnane
26.12.2011 - 10:41:22
00
Super chlapi, neviem z toho teraz vobec nic :rofl: Takze je Reba dobra dufam, to mi zatial staci :beer:
26.12.2011 - 10:59:04
00
Takže Reba má väčšiu negatívku ako pozitívku ? Myslel som že to má naopak, tak ako Rvl.

.Andrej. toto bolo len teoretizovanie nepredpokladali sme že by si s toho niekto niečo zobral.
Reba je skvelá vidla.
Nepozeral si ako je na tom z olejom ? Stále sú od výroby takmer suché ?
26.12.2011 - 11:14:07
00
Tiež si myslím, že výpočty sú síce fajn, no nič sa nevyrovná tomu ak si človek všetko vyskúša v praxi, pohrá sa s tlakmi a sám si nájde nastavenie ktoré mu najviac vyhovuje .. a je jedno čo píše výrobca, čo udávajú výpočty.
26.12.2011 - 11:19:48
00
Tie výpočty boli len na objasnenie do akej miery vplýva - komora na priebeh vidlice. Tie hodnoty sú len teoretické, prakticky sa budú líšiť. Vplýva na to kopec faktorov: trenie v púzdrach, tesneniach, vzduch vo vonkajších nohách, teplota, deformácie vidlice počas jazdy. Dokonca nevypovedajú nič o dynamickom správaní vidlice (tlmenie) ktoré sa "na papieri" vyjadruje a zisťuje len ťažko.

Hodil som to sem len pre zaujímavosť, navyše som si istý, že som to zle odhadol (závislosť objemu vzduchu a tlaku v komore nie je lineárna ale hyperbolická - progresivita - zrejme som zle vybral úsek pre negatívnu komoru = chyba výpočtu > ideálne by bolo zistiť tlaky v komore meraním počas zatláčania komory).
Teoreticky ideálne by bolo, keby vyšla v prvom riadku pri 0 mm sila = 0 N. Ostatné sily by mali ideálne lineárne narastať, prípadne ku koncu by sa mal interval trochu predĺžiť (progresivita).

Vždy je však najlepšia vlastná skúsenosť v praxi, či už pri nastavení vidlice pre seba (ako píše laco) alebo porovnaní viacerých vidlíc. :)

No:mad

https://goo.gl/forms/0oznuLISSjhwn0N62

28.12.2011 - 00:51:31
00
ahojte mám tuto vidlicu RST GILA PRO TNL

odpružená vidlica RST pre 26", stĺpik ø 28,6 mm x dĺžka 260 mm bez závitu, vnútorné nohy Cr-Mo ø 30 mm / vonkajšie Alu 6061, olej (P) /pružina (L), zdvih 100 mm, nastavovacia jednotka pre nastavenie tuhosti, jednotka pre blokáciu pruženia

čo porádite niečo lepšejšie s týmito rozmermi do 200€ ? díkes
28.12.2011 - 20:39:18
00
suntour epicon, rock shox tora/recon/reba (/sektor/revelation+zníženie). Či už z bazáru, alebo pozri nejaké výpredaje. Epicon sa dá zobrať aj z tuning-test.cz , funkčne to bude super.
Okolo tej ceny je ešte napríklad Marzocchi Marathon LR, len neviem ako je na tom s funkčnosťou/spoľahlivosťou.
28.12.2011 - 20:45:03
00
bud axona, aleo nieco jazdne od rock shox , napr recon, reba
http://www.suncycle.sk/sk/produkt/sr-suntour-axon-rld-disc/2938
aj toto by bola dobra volba... a fajn cena
http://www.mtbiker.sk/bazar/komponenty-vidlice/146742/rock-shox-sid-team.html
28.12.2011 - 21:55:27
00
Dnes som konecne nahodil vidlu, dostat ježa do vidlice bol celkom problem, najpv mi predali mensieho, ako tam mal byt, potom bol zas tak velky, ze potreboval upravy. Nastastie to teraz funguje naparadu. Trochu som s apohral s vidlicou, prifukol som ju kompresorom :) a funguje uz celkom podla mojich predstav, tak diki chlapi za rady ;)
29.12.2011 - 16:37:05
00
:x :worried: :n:
29.12.2011 - 17:09:49
00
Rozpis sa trochu o tvojom probleme Raver, lebo neviem k comu to patri...
29.12.2011 - 18:08:51
00
pouzitie kompresora na nafukanie vidlice.(kompresor velky prietok vzduchu,vidlica velmi male objemy komor-moznost prehustenia a znicenia tesneni)

“Beer is proof that God loves us and wants us to be happy.” - Benjamin Franklin
PIVO je liek na všetky neduhy. Kde je pivo,tam je život!!
THE TRAIL GOES ON FOREVER AND THE PARTY NEVER END

29.12.2011 - 18:38:28
00
Este by som upresnil, ze neslo o bezny kompresor, ale o kompresor z chladnicky, ktory rozhodne velky prietok nema. Fukal som to pomaly a po castiach dokial sa vidlica nezdvihla a potom som ju jemne odfukol.
29.12.2011 - 18:51:48
00
keyboard_arrow_up