potrebujem vymenit puzdro a tlmic ide na iny bike, ide mi vsak o to, ze nemozem dostat tie hlinikove vymedzovacie spacery z puzdra von, dam aj handru, skusim kombinacky, nejde to a aj tak tie reducery poskriabem, asi ina cesta ako neposkriabat tam neexistuje alebo ... (silou ich dostat von uz hocijak a dokupit nove?) ? ako dostat puzdro von som uz nasiel sposob ako bol asi aj tu popisany s tym zverakom apod.
15.08.2011 - 23:43:01
00
Kde ma to puzdro volu ? Vola je najcastejsie medzi reducermi a puzdrom, ale kedze tebe reducery nejdu von tak tam asi vola nebude ze. DT Swiss pouziva gulove capy kde vola vznika aj priamo v gulovom cape. Pozri foto poskodeneho puzdra na strane 14.
15.08.2011 - 23:47:32
00
ved pise, ze dava tlmic na iny bike a na nom ma asi uchytenie v ráme iny rozmer
16.08.2011 - 07:37:05
00
Myslim, ze v tejto teme je problem pomenovat jednotlive casti: puzdro, vlozka, reducer, ...
Nie kazdy je strojar, takze zaujemca o pomoc by mal vlozit fotku s popisom casti. Nech ich nazve akokolvek, znalym bude jasne, kde a v com je problem.

Tento obrazok uz to bol, vkladam ho ako mozny priklad.

Prílohy:

tlmic.jpg
tlmic.jpg 41.44 KiB thumb_up0thumb_down

16.08.2011 - 07:56:11
00
no a ja potrebujem dostat von nejak tie reducery co su na pravom obrazku oznacene cislom 1. ja neviem ci su tam zapecene alebo co. ako na to idete vy?
16.08.2011 - 08:17:59
00
nastriekaj tam penetracny sprej, nechaj chvilu posobit a vytiahnes. http://www.lenax.sk/mazadla/8018-solvo-rust-uvolnovaci-sprej
16.08.2011 - 08:42:03
00
drotar napísal:
Kde ma to puzdro volu ? Vola je najcastejsie medzi reducermi a puzdrom, ale kedze tebe reducery nejdu von tak tam asi vola nebude ze...

Nie tak celkom, ked je puzdro (DU bushing) opotrebovane, moze sa stat, ze sa zadrie s alu reducermi a cely tlmic sa potom otaca (kyve) na montaznych skrutkach.

romanx napísal:
nastriekaj tam penetracny sprej, nechaj chvilu posobit a vytiahnes. http://www.lenax.sk/mazadla/8018-solvo-rust-uvolnovaci-sprej

Alternativa 2 (alebo kombinacia oboch): obtocit reducer pasikom gumy zo starej duse a chytit do strojneho zveraka (hladke celuste) a skusit vytocit. Namiesto duse mozno pouzit brusny papier zrnitosti 180-220, ak to s dusou preklzava ("ak nepomaha hruba sila, pomoze este hrubsia sila" :) ). Vsetko samozrejme s citom...


Naposledy upravil peterg dňa 16.08.2011 - 09:50:02, celkovo upravené 1 krát.

16.08.2011 - 09:30:27
00
<><> napísal:
no ultra light ma hlinikovy pin a ta druha verzia ma pin z nerezovej ocele, zrejme sa oplati kupit tu verziu z ocele pre dlhsiu zivotnost..

Spravne, naviac niektore klzne materialy su priamo optimalizovane pre pouzitie s konkretnym materialom capu (vid. obr). Ake klzne puzdra vsak pouziva TFtuned, neviem...

Pozn.: Obrazok ukazuje opotrebovanie klzneho puzdra v zavislosti na materiale, nie capu!

Prílohy:

W300 wear.jpg
W300 wear.jpg 62.03 KiB thumb_up0thumb_down

16.08.2011 - 09:45:37
00
Ja?No! napísal:
ved pise, ze dava tlmic na iny bike a na nom ma asi uchytenie v ráme iny rozmer

Som to cital, len som nechapal naco menit puzdro. Ako pise Jfab cele to zlyhalo na terminologii.
TO : Peterg o vynimke pri gulovych capoch od DT SWISS som sa zmienil ;)
16.08.2011 - 10:36:41
00
este jednu vec som chcel, ked sa mi podari vytiahnut tie reducery a vymenit puzdro a budem ich davat naspat, natierate ich, pripadne ich streknete niecim? ak su tie reducery mierne doskriabane od toho, ako som sa ich snazil dat von, je potrebne ich menit? bude to problem, ak pojdu naspat zase tazko, tak im pomozem kladivom/zverakom? nemalo by to ist lahsie zasunut len rukou? pytam sa preto, aby som nieco nedosral...
16.08.2011 - 11:06:22
00
drotar napísal:
...
TO : Peterg o vynimke pri gulovych capoch od DT SWISS som sa zmienil ;)

Nerozumiem, chyba mi suvislost s mojou poznamkou...

Btw, gulove capy mal aj Fox-Brain v 1. a 2. generacii Epicov. Ja som si tu konstrukciu chvalil.
16.08.2011 - 11:10:07
00
mondzo napísal:
este jednu vec som chcel, ked sa mi podari vytiahnut tie reducery a vymenit puzdro a budem ich davat naspat, natierate ich, pripadne ich streknete niecim? ak su tie reducery mierne doskriabane od toho, ako som sa ich snazil dat von, je potrebne ich menit? bude to problem, ak pojdu naspat zase tazko, tak im pomozem kladivom/zverakom? nemalo by to ist lahsie zasunut len rukou? pytam sa preto, aby som nieco nedosral...

Samozrejme je treba pri spatnej montazi namazat reducery "redsou" vazelinou (napr. Manitou Prep M na vidlice) a tak robit pravidelne aspon 2x rocne vratane vycistenia (v pripade DU bushings a alu reducerov). Doskriabane z vyberania by mali byt len vonkajsie casti, ktore nie su funkcne. Reducery by mali ist do puzdra (DU) tesne (mierne ztuha rukou), ziadne kladivo alebo zverak! Ak su prilis tesne, potom je lepsie ich upnut do niecoho tociveho (vrtacka, sustruh) a jemne prebrusit pripadne prelestit.

Btw, je dost bezne aj u novych bikov (Ibisa nevynimajuc), ze reducery resp. osky (capy) idu tak ztuha v puzdrach tlmica, ze nie je mozne ich otocit ani za pomoci zveraka, nieto este ze sa na nich bude tlmic otacat... Spravidla to potom dopadne tak, ze sa tlmic zacne otacat na upevnovacej skrutke miesto na oske/puzdre. Doporucujem skontrolovat (rozobrat) hned po kupe.
16.08.2011 - 11:20:19
00
peterg napísal:
Nerozumiem, chyba mi suvislost s mojou poznamkou...

Btw, gulove capy mal aj Fox-Brain v 1. a 2. generacii Epicov. Ja som si tu konstrukciu chvalil.
Napisal som to nezrozumitelne, ale myslel som iba to, ze ak sa zadrie reducer do puzdra tak sa otaca cele puzdro a tam potom vznikne vola medzi puzdrom a okom tlmica co je stav ktory sa uz tazko riesi vymenou puzdra. Gulovy cap na mojom DT Swiss 210 ma volu priamo v cape, kde je jedine riesenie a tym je vymena celeho capu. Cap vydrzal iba 6 mesiacov co je dost malo, takze toto riesenie ma celkom sklamalo. Takze po rozborke skusim ten gulovy cap nahradit normalnym puzdrom, do ktoreho pojde nerezovy cap s ktorym som mal dobru skusenost.
17.08.2011 - 10:31:26
00
ak by ste niekto isiel objednavat tu HD sadu z UK, rad by som sa pridal, dajte mi vediet. Ja budem mat asi problem s tym klznym puzdrom a vymedzovacimi reducermi, pretoze do puzdra isli dost tachsie a musel som im pomoct mierne gumovym kladivkom, takze mam obavu aby sa to nevydrelo cele v oku tlmica, co by ma stvalo, kedze bike mam skoro novy, 3 mesiace, ide o Giant Trance X4, kde som menil zadny tlmic z Float R na Float rp2. Otazka je, kedze to budem skladat az dnes predvecerom, ci nebude robit problem, pretoze rp2 je o 5mm dlhsi ako original R, ktory bol na nom od kupy. Uvidime.
17.08.2011 - 10:39:13
11
drotar napísal:
Napisal som to nezrozumitelne, ale myslel som iba to, ze ak sa zadrie reducer do puzdra tak sa otaca cele puzdro a tam potom vznikne vola medzi puzdrom a okom tlmica co je stav ktory sa uz tazko riesi vymenou puzdra. Gulovy cap na mojom DT Swiss 210 ma volu priamo v cape, kde je jedine riesenie a tym je vymena celeho capu. Cap vydrzal iba 6 mesiacov co je dost malo, takze toto riesenie ma celkom sklamalo. Takze po rozborke skusim ten gulovy cap nahradit normalnym puzdrom, do ktoreho pojde nerezovy cap s ktorym som mal dobru skusenost.

Ja som mal skusenost (nie na svojom biku ;) ), ze ak sa zadrel reducer do puzdra, tak sa to otacalo na upevnovacej skrutke, samozrejme v takom pripade zalezi na tom, ktory spoj povoli, ci upevnenie tlmica v rame, alebo nalisovanie puzdra v oku tlmica, a tam sa to bude otacat.
Ak sa nemylim, DT Swiss pouziva tiez 2-dielne alu reducery, cez ktore prechadza skrutka. Stalo by za pokus vyrobit nerezovu jednodielnu osku presne licovanu do otvoru capu. Uz sa presne nepamatam, ako to mal rieseny Epic (tusim skrutka priamo cez gulovy cap s vymedzovacimi alu podlozkami zo stran), ale dva roky to fungovalo bez problemov a bez akejkolvek vole, a potom som predal ram ...

P.S. Ked teraz znova citam Tvoj prispevok pocas pisania odpovede, mozno som nespravne pochopil: vola je medzi vonkajsim kruzkom guloveho capu a vnutornou gulou? V takom pripade fakt len vymenit cely gulovy cap. Zaujimalo by ma, ci ta vola vznikla pocas prevadzky, alebo nepresnostou z vyroby. Doteraz som gulovy cap (nerez-nerez) povazoval za najlepsie riesenie. Vela tiez zalezi, ako je tlmic umiestneny v rame (ako vela spiny sa nan dostava, vid. Spec. Stumpjumper s tlmicom cez sedlovu trubku), ako sa clovek stara o bike ...
17.08.2011 - 10:57:57
00
keyboard_arrow_up