Isoma 1000 Miles Adventure

05.07.2015
Bikepackingové preteky
Nová Sedlica (Slovensko)

Propozície, Pozvánka, Foto, Reportáže
vsetko pobalene??...nezabudnite zrkadielko...Vcera som este narychlo kupoval najmensi 24zubovy prevodnik - vyzera ze to problem retaze s jej zasekavanim do ramu vyriesilo...ufff
04.07.2015 - 08:07:04
00
Ide vam nacitat tretia etapa ..teda odCP2 do CP3 ??:...mne to navigacia nechce zobrazit..kuaaaa..Som v strese
04.07.2015 - 08:17:29
00
..trosku predstartovneho stresu nie je na skodu...Vymazal som GPX z navigacie, nahral znovu, uz vsetko ide..Nechapem, preco nechcelo akurat tu 3.etapu nacitat...Dufam, ze uz bude vsetko OK
04.07.2015 - 08:39:34
01
Momentka zo štartu :)

Prílohy:

1000 Miles Adventure 2015, Nová Sedlica.jpg
1000 Miles Adventure 2015, Nová Sedlica.jpg 463.57 KiB thumb_up0thumb_down

05.07.2015 - 18:00:40
05
5. Tisková zpráva, 3.7.2015

Zbývá posledních pár hodin do startu

Start závodu už se nezadržitelně blíží. Všichni zúčastnění se již připravují k přemístění na start.
Vedoucí tohoto závodu Jan Kopka už je na cestě do Nové Sedlice na východě Slovenska. Po cestě na
start má ještě spoustu zařizování, například vyzvedávání zboží od partnerů a podobně. Také někteří
partneři se chystají na cestu k různých checkpointům, kde zajišťují jejich vybavení. Pro přípravy v
kanceláři již není čas. Všechna důležitá povolení jsou odesláná a nezbývá než doufat, že se na nic
nezapomnělo. Teď už jen čekáme na první zprávy od závodníků.

Závodníci už se také sjíždí na místo startu. Někteří jedou společně dohodnutou dopravou z Prahy do
Humenného. Vlak odjíždí ve večerních hodinách z hlavního nádraží. Ve vlaku závodníci stráví možná
poslední klidnou noc tohoto měsíce. V neděli ráno se pomocí autobusů dopraví až do Nové Sedlice .
Část z nich přistoupí až později a stále jich zbylo mnoho, kteří se dopravují sami. Někteří už jsou na
startu. Všichni sbírají síly a užívají si poslední dny normálního života mezi lidmi.

Až všech 150 závodníků dojede v pořádku do místa startu, bude možné tento extremní závod bez
zajištění odstartovat. Zapište si do diáře: 5.7.2015, 15.00 v obci Nová Sedlica startuje největší událost
pro dobrodruhy všeho druhu v Evropě.

Tuto různorodou skupinu milovníků extrému, neobyčejnosti a přírody čeká náročná trasa, vedoucí
převážně přes horské oblasti mimo civilizaci, dlouhá 1623 km s převýšením téměř 40 km přes celou
oblast bývalého Československa. Nebude zde nouze o nová přátelství, dobrodružství a překonávání
sám sebe. Už teď se těším na jejich zážitky, zprostředkované pomocí fotek, videí a zpráv
zveřejnovaných na webu http://www.1000miles.cz

Nezbývá než doufat, že i letošní ročník se vydaří a popřát štěstí a pevné nervy všem účastníkům ale i
organizátorům.
06.07.2015 - 09:53:20
00
6. tisková zpráva, 6. 7. 2015

Je odstartováno, dobrodružství začíná

Už je to tady! Konvoj 152 závodníků 5. ročníku extrémního ultramaratonu ISOMA 1000 Miles Adventure 2015 v neděli 5. 7. odstartoval.

Ani horké počasí neodradilo závodníky . Asi 50 nedočkavců přijelo už v sobotu a přenocovali přímo v obci, aby načerpali síly, ale na hlavní nápor se dlouho čekalo. Noční vlak Praha–Humenne měl zpoždění. Až po 1,5 hodině od plánovaného příjezdu do Nové Sedlice dorazila největší skupina asi 100 závodníků. Nakonec se mohlo odstartovat až v 16.00, po hodinovém zpoždění. Závodníci se naposledy rozloučili se svoji rodinou, projeli slavnostní kolečko po Nové Sedlici, kde si naposledy plácli s rodinou, přáteli a dalšími fanoušky. Několik hodin po startu je už sklizeno a vesnička se znovu navrací do běžného života.

Bohužel ne každý se zvládl dopravit a odstartovat spolu s ostatními. Dva závodníci se na start vůbec nepostavili. Snad poprvé nám na startu nepršelo a nebyla zima, ale závodníci nevypadali nadšeně ani z tropických teplot. Toto počasí by nahrávalo asi jedinému účastníkovi – paraglidistovi Janu Škrabálkovi, který chtěl zkušebně startovat a pokusit se překonat vzdálenost vzduchem. Bohužel v sobotu večer přišla zpráva, že nedorazí.

Zatím se drží závodníci dost pohromadě, ale po této noci se situace změní. Podle posledních zpráv, 8 hodin po startu, překonali nejrychlejší závodníci dva brody přes Laborec a Ondavu a za těch několik hodin zvládli urazit více než 100 kilometrů. Pokud budou takto pokračovat i nadále, je možné, že bude pokořena hranice 8 dní.

Foto
https://picasaweb.google.com/108517362493980507308/6TiskovaZprava2015?authuser=0&authkey=Gv1sRgCM6MqvyrsJGR2wE&feat=directlink
06.07.2015 - 09:55:05
02
Dnes ma v “mojom“ ružínskom revíri potešilo stretnutie s viacerými „tisícmíliarmi“ (medzi nimi bol aj fórista johnnySVK). Zopár foto v prílohe.

Prílohy:

1000miles_pri ruzine_2015jul.JPG
1000miles_pri ruzine_2015jul.JPG 785.71 KiB thumb_up0thumb_down

1000miles_margecany_v-hostinci-pod-orechom_2015jul.JPG
1000miles_margecany_v-hostinci-pod-orechom_2015jul.JPG 1.05 MiB thumb_up0thumb_down

1000miles_forista-johnnySVK-pri-ruzine_2015jul.JPG
1000miles_forista-johnnySVK-pri-ruzine_2015jul.JPG 373.16 KiB thumb_up0thumb_down

1000miles_vjazd-do-margecanskeho-tunela_2015jul.JPG
1000miles_vjazd-do-margecanskeho-tunela_2015jul.JPG 557.36 KiB thumb_up0thumb_down

06.07.2015 - 22:21:51
04
7. tisková zpráva, 7. 7. 2015
Dostatek tekutin – jediný pohon mílařů

Dva dny po startu a z hromadné skupiny bikerů, běžců-chodců a koloběžkářů zůstali osamocení závodníci. Aniž by chtěli, koupou se ve vlastním potu a jak jeden ze závodníků napsal, projeli „peklem východu“. Počasí s vysokými teplotami se za tyto dva dny nezměnilo, a tak náročné překonání brodů řek Laborec a Ondavy brali závodníci jako příjemné osvěžení.

V letošním ročníku se trasa pro závodníky stala jednodušší už tím, že je veliké sucho a pěšiny, které v předešlých ročnících komplikovalo jízdu nabalenými koly plnými jílu, jsou tvrdé a připomínají silnice.Ale i přesto už dva mílaři ze závodu odstoupili.

První jezdci nasadili velmi vysoké tempo a na chatu Hrešná (asi 180 km od startu) dorazili kolem půlnoci prvního závodního dne. Bohužel zde museli zalehnout a odpočinout si, protože dál je vydán zákaz pohybu v noci. Důvodem jsou hory plné medvědů.

Po šesté hodině ranní už ale mohli klidně vyrazit a uhánět k CP1 u Trenčína, kde je organizátoři budou očekávat v průběhu třetího dne závodu.
07.07.2015 - 11:58:34
03
9. tisková zpráva, 9. 7. 2015

První přejezd slovensko-českých hranic
Včera večer jako první na CP1 přijel před desátou večerní Filip Degl. Nacpal do sebe nějaké jídlo, pití a zalehl. Druhý závodník v pořadí průjezdu CP1 byl Honza Tyxa. Z kola sice slezl, ale ani si nesedl, vypil ve stoje vedle kola nějaké nápoje a za třicet minut byl pryč. Tvrdil že spát půjde až za deště. A tím vlastně převzal od Filipa průběžné vedení. Jako další v 1:30 přijel překvapivě Jirka Beyk Míl, který po pomalejším začátku nabírá tempo a tlačí se dopředu. Je vidět, že Jirka nekecal a útok na přední příčky bere fakt vážně. Ráno zmizel ve 4:30 spolu s Filipem Deglem stíhat Jana Tyxu. Po ránu nastalo další překvapení – jako čtvrtý dorazil Petr Tichý, který se také zlepšuje každým šlápnutím a propracovává dopředu. Den před tím měl na čelo větší zásek. Na rozdíl od Filipa, který má najeto na závod od posledních „Mílí“ podle jeho slov neuvěřitelných 1 400 hodin (což odpovídá možná tak 30 000 – 35 000 km), prý natrénoval před akcí pouze 1000 km na kole. Ale hodně běhal a plaval. Petr jel i vloni a jeho výkonnostní posun je značný.

Do večerních hodin dnešního dne dorazilo do CP1 asi 24 závodníků, kteří se samozřejmě snaží přejet slovensko-české hranice. Filip Degl se nakonec pokusil o únik od ostatních a mílovými kroky se blíží k CP2. Jesenický X-Park ve Františkově je od startu vzdálen 839 km.

I dnešek se nevyhnul nějakému odstoupení od závodu, ale byli to jen dva bikeři, z toho první žena. Stále ještě čtyři zástupkyně něžného pohlaví jedou v poli tvrdých extrémistů.
09.07.2015 - 10:55:07
01
aj johny sa drži ok
09.07.2015 - 11:09:29
00
10. tisková zpráva, 9. 7. 2015

Mílaře překvapil další extrém
Dnešní mílový den je ve znamení dojezdu prvních závodníků do X Parku ve Františkově. Na tomto krásném místě v moravských Jeseníkách je jako každý rok cíl 500 mil. Zde se mohou závodníci rozhodnout, zda pokračovat dál do cíle celé trasy 1000 mil nebo skončit.

Než však do X Parku dorazí, mohou se pokochat unikátním zážitkem. Trasa je vedena kolem evropské rarity horní nádrže přečerpávací elektrárny Dlouhé Stráně, která je od roku 2005 zařazena mezi sedm divů Česka.
Jako první projel obloukem v 15:39 se startovním číslem 60 Filip Degl. O necelé tři hodiny později v 18:23 se ukázal Jan Tyxa (76), v 18:48 Jirka Bejk Míl (13) , jako čtvrtý přijel v 18:54 Petr Tichý (6) a pro dnešní den asi posledním závodníkem přijíždějícím do pomyslné půlky závodu se stal Ondřej Semerád (40) v čase 23:03.
Bohužel si nikdo neuvědomil, jaký zvrat v povětrnostních podmínkách může způsobit problémy v pokračování závodu. Teplota během 24 hodin klesla o 24 °C.

Těsně před odjezdem Filipa z X Parku se náhodou dozvěděl Honza Kopka, že celé západní Jeseníky v oblasti Králického Sněžníku, právě kudy projíždí naše trasa, byly stromy pokácené jak sirky včerejší brutální vichřicí. Byla to zrovna ta nejkrásnější část naší jesenické trasy. Filipa zastavili na poslední chvíli. Větší problém byl ale jak to vyřešit. Sehnali místního revírníka, dotáhli do F500, sedli si s ním k mapě s trasou závodu a on postupně obvolával kolegy, jejichž revírem trasa vede a zjišťoval stav oblastí. Dlouho to vypadalo dobře, až nakonec přichází informace, že velká část trasy je absolutně neprůchozí a je dokonce vydán zákaz se do těch oblastí vůbec vydávat až do 7. října. Co s tím? Všichni mají v GPSce nahranou trasu a teď musí jet jinudy. Nakonec holky v centrále v Jablonci tvoří narychlo z map objízdnou trasu v souřadnicích a odesílají ji do Františkova. Tam budou muset organizátoři nahrávat do GPS přístrojů postupně všem pokračujícím závodníkům. Problém tras tvořených z map ale je, že neodpovídají skutečnosti a vykazují veliké i několika set metrové odchylky. Šéfová centrály Lada Pěničková je ale pro snížení tohoto rizika „konzultovala“ souřadnice s google mapou.

Řešením problému zdrželi Filipa o 1:20 hod. Během čekání se u něho dostavila únava a na trasu již nevyrazil, jak plánoval, a zvolil odpočinek a přespání. Přestože problémy byly způsobeny vyšší mocí, je jasné, že to asi ovlivnilo jeho další postup a od jeho času budou odečteny 2 hodiny.

Skoro všichni další závodníci tady na F500 od počátku volili spánek a odjezd až ráno. Takže jich se zdržení netýkalo. Jiné to bylo u „Beyka“, který jako jediný vyrazil ještě na noc v 21:16. Za dvě hodiny od Beyka přichází zpráva, že oblasti, které měly být OK, jsou také neprůchodné díky popadaným velikým stromům a vítr a teplota 4°. Beyk se vrací úplně zmrzlý a bude se řešit i jeho ztráta času a sil. A znovu se rozjíždí přetrasovávání. Dnes se bude netrpělivě čekat, až někdo konečně projede a potvrdí, že objížďka je v pořádku.
10.07.2015 - 10:25:06
01
hmmm tak to nepoteší...
10.07.2015 - 10:30:41
00
11. tisková zpráva, 11. 7. 2015

Čechy versus Slovensko
Je za námi šestý den od startu závodu. Dvacet jedna mílařů zdolalo pomyslnou půlku závodu a projelo pod obloukem CP 2 / Finish 500 v Jeseníkách a uhánějí dál po českých hřebenech Orlických hor. Ti z nich, kteří jsou v samém čele, zdolávají Broumovsko a náročné Krkonoše a mají na dosah Jizerské hory.

Na druhou stranu je tady ještě třetina mílařů, před kterými je teprve první oblouk na checkpoint Velké lúky u Trenčína na slovenském území. Ve večerních hodinách se podařilo dokonce na CP1 dojít i prvnímu chodci Petru Klosovi se startovním číslem 96.

Mnohé ze závodníků opět jako každý rok překvapily Strážovské, Vizovické a Hostýnské vrchy. Připadají poměrně na překonání jednoduše, ale zdání klame. Je to stále nahoru a dolů, nahoru a dolů. Někteří mílaři zase obdivují krásné sjezdy nebo aspoň zajímavou přírodu. Ale ne všem se krajinou mohou traséři zavděčit.

I dnes odstoupilo několik mílařů, od nedělního startu opustilo závod už 21 závodníků, z toho 2 ženy.
11.07.2015 - 13:10:32
00
11. tisková zpráva, 12. 7. 2015

Muka v sedle
Závod začíná nabírat na obrátkách, začíná se taktizovat a už nejde jen o samotné „odjetí“, ale zdravá soutěživost tlačí mílaře k cíli. Dnes ráno byla postavena CP3 v Jizerských horách poblíž Raspenavy a pět minut před 16 hodinou mohl Honza Kopka přivítat první závodníky Jana Tyxu a Filipa Degla. Za necelé dvě hodiny, v 17.46, projel bránou i Petr Tichý. Tihle tři bikeři míří přes Lužické hory a České Švýcarsko k vysněnému cíli. Uvidí se, komu z nich se podaří zvládnout 1 000 mil jako prvnímu. Bude to boj nejen se svou fyzickou kondicí, ale také tady bude hrát roli psychická odolnost, která v tomto extrémním závodě položila nejednoho závodníka. Bude to zítra nebo v pondělí?

Oblouk v jesenickém X Parku – CP2 – zdolalo do dnešního dne asi 50 mílařů. A mezi čtyřmi závodníky, kteříí se prozatím rozhodli v půlce svůj závod ukončit, byl i první cizinec, Španěl Josep Tarrés Toneu. Dopoledne na CP2 dojela i první žena Jana Doležalová a odpoledne další Lucie Otahálová.

Dva chodci-běžci již prošli obloukem CP1 a koloběžkáře zatím tento průjezd čeká.

Každý den pročítáme SMS zprávy od závodníků a svým způsobem se dostáváme přímo do děje závodu. Někdy, až se divíme, se mílaři běhen trasy dokáží i vzdělávat. Jako třeba v téhle SMS: „dneska jsem zjistil na internetu, ze "Sedaci kreslo" - pozdeji "Sedlo" bylo vymysleno jiz na pocatku stredoveku jako mucici nastroj! Ale odsouzeni po nejake dobe tak rvali a trpeli nelidskymi bolestmi, ze samotny "Ctihodny cech popravcich" odmitl tento mucici nastroj pouzivat a zavrhl jej! A vsak vratila se mu vehlasna slava a to zasluhou Jana Kopky, ktery vymyslel 1000 mil! Tak zitra na nej sedame znova a jede se dal!“.

Takže jede se dál a hurá k cíli!
12.07.2015 - 00:06:01
04
to bola takzvana Judasova stolica https://cs.wikipedia.org/wiki/Jid%C3%A1%C5%A1ova_stolice
12.07.2015 - 00:58:08
00
keyboard_arrow_up