duracer, je vcelku normálne sa odpratať mimo trate, zastať, dať dole prilbu, zotrieť pot, nasadiť
prilbu a pokračovať a za toto som ešte o diskvalifikácii nepočul - sám sa potím ako slon a takto to robievam
ono sa to zdá byť divné, že organizátor napíše "na vlastné nebezpečie" a zároveň sa istí požiadavkami ako
prilba a dobrý technický stav biku, ale vieš ako to chodí... všetkým nám je jasné, že je mimo síl organizátora napr. zabrániť vjazdu nedisciplinovaných vodičov na autách, štvorkolkárov či motorkárov na trať, vbehnutiu divákov do jazdnej dráhy, otáčaniu smeroviek, hádzaniu bordelu na trať, zatváraniu rámp... žiaľ v praxi je to jasné len do okamihu, kým si práve niekto z nás nenabije svoj ctený kokos či iné končatiny, potom zrazu mení tento vcelku logický názor a bojuje "za svoje práva" ako nemenovaný žiaľ už len bývalý nádejný jazdec...
toto sa usporiadateľ snaží bona fide eliminovať, ale reálne by to obnášalo uzavretie trate vnútorným a vonkajším kordónom a elimináciu každého, kto by sa priblížil do zakázaného pásma... preto si vždy treba v konečnom dôsledku aj tak dávať pozor
nebezpečné je práve to, že v zápale preteku to občas dusíš čo to dá aj za cenu zvýšeného rizika... strhnutie atmosférou... no a pokiaľ "neprispôsobíš rýchlosť jazdy stavu trate" napr. tak, aby si stihol dobrzdiť, ak za neprehľadnou zákrutou zbadáš rampu, je to len a len tvoja blbosť (a čo ak by tam nebola rampa, ale výmoľ, šuter, či iná prirodzená prekážka?)